Het volgende probleem:
Sinds een tijdje heb ik last van BSOD 0x0000008E (0xC0000005, 0xBF83c79E, 0xF6088B30, 0x00000000)
Win32k.sys adress BF83C79E base at BF800000 datestamp 3B7DE698.
Mijn Specs:
AMD Athlon XP 2000+ @ 2100+
256 ddram pc 2100
Mobo: jetway v333da
GF2 MX 400 64 mb
Win XP professional (geen SP's omdat ik daar slechte ervaringen mee heb)
Creative pci 128
Seagate 120 Gig S-ata (via Promise Fasttrak s150 s-ata controller)
Seagate 40 Gig 5400rpm ata
Wat heb ik er tegen gedaan:
* gegoogled naar de foutmelding & de search hier gebruikt
* memtest86 12 passes laten uitvoeren; 0 errors, memtest (gewoon) laten draaien, ook geen fouten.
* drivers geluidskaart geüpdate/oudere drivers geprobeerd
* had nieuwste drivers van videokaart, alhoewel via Help bij het weergeven van systeeminformatie geshowed werd dat die niet ondersteund waren, dus oudere drivers geinstalled die wél ondersteund werden (volgens de info)
*geluidskaart er helemaal uitgehaald, onboard geluid gebruikt
* videokaart eruitgehaald, tijdelijk vervangen door een oud 2mb pci kaartje (jaja, prehistorisch...)
* geheugen eruitgehaald, afgeblazen/gezogen geheugenslots uitgeblazen/gezogen
* In de bios videoram cache uitgezet en bioscaching zoals aangegeven in de stopmelding
Het mocht allemaal niet baten.
Ik heb de fout al sinds een tijd, en hij verscheen al kort na een schone WIN XP installatie. Terwijl ik aan de samenstelling/config van de pc niets veranderd heb, en ik die foutmelding eerder nooit had.
Dat is ook de reden waarom ik nog niet geprobeerd heb om terug te clocken--> 2000+, hij heeft sinds dat ie overgeclockt is (ruim een jaar geleden, miss wel langer) nooit fouten gegeven.
De fouten ontstaan over het algemeen als ik tegelijk msn aan heb en muziek afspeel, alhoewel het verband daartussen niet zeker is, daar ik de fout ook wel heb gehad zonder muziek af te spelen/msn aan te hebben.
weet iemand raad? ik ben zolangzamerhand radeloos...
Sinds een tijdje heb ik last van BSOD 0x0000008E (0xC0000005, 0xBF83c79E, 0xF6088B30, 0x00000000)
Win32k.sys adress BF83C79E base at BF800000 datestamp 3B7DE698.
Mijn Specs:
AMD Athlon XP 2000+ @ 2100+
256 ddram pc 2100
Mobo: jetway v333da
GF2 MX 400 64 mb
Win XP professional (geen SP's omdat ik daar slechte ervaringen mee heb)
Creative pci 128
Seagate 120 Gig S-ata (via Promise Fasttrak s150 s-ata controller)
Seagate 40 Gig 5400rpm ata
Wat heb ik er tegen gedaan:
* gegoogled naar de foutmelding & de search hier gebruikt
* memtest86 12 passes laten uitvoeren; 0 errors, memtest (gewoon) laten draaien, ook geen fouten.
* drivers geluidskaart geüpdate/oudere drivers geprobeerd
* had nieuwste drivers van videokaart, alhoewel via Help bij het weergeven van systeeminformatie geshowed werd dat die niet ondersteund waren, dus oudere drivers geinstalled die wél ondersteund werden (volgens de info)
*geluidskaart er helemaal uitgehaald, onboard geluid gebruikt
* videokaart eruitgehaald, tijdelijk vervangen door een oud 2mb pci kaartje (jaja, prehistorisch...)
* geheugen eruitgehaald, afgeblazen/gezogen geheugenslots uitgeblazen/gezogen
* In de bios videoram cache uitgezet en bioscaching zoals aangegeven in de stopmelding
Het mocht allemaal niet baten.
Ik heb de fout al sinds een tijd, en hij verscheen al kort na een schone WIN XP installatie. Terwijl ik aan de samenstelling/config van de pc niets veranderd heb, en ik die foutmelding eerder nooit had.
Dat is ook de reden waarom ik nog niet geprobeerd heb om terug te clocken--> 2000+, hij heeft sinds dat ie overgeclockt is (ruim een jaar geleden, miss wel langer) nooit fouten gegeven.
De fouten ontstaan over het algemeen als ik tegelijk msn aan heb en muziek afspeel, alhoewel het verband daartussen niet zeker is, daar ik de fout ook wel heb gehad zonder muziek af te spelen/msn aan te hebben.
weet iemand raad? ik ben zolangzamerhand radeloos...