[XP] BSOD: 0x0000008E Wat kan ik er nog méér tegen doen?

Pagina: 1
Acties:

• Troubleshooter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-03 11:53
Het volgende probleem:

Sinds een tijdje heb ik last van BSOD 0x0000008E (0xC0000005, 0xBF83c79E, 0xF6088B30, 0x00000000)

Win32k.sys adress BF83C79E base at BF800000 datestamp 3B7DE698.

Mijn Specs:

AMD Athlon XP 2000+ @ 2100+
256 ddram pc 2100
Mobo: jetway v333da
GF2 MX 400 64 mb
Win XP professional (geen SP's omdat ik daar slechte ervaringen mee heb)
Creative pci 128
Seagate 120 Gig S-ata (via Promise Fasttrak s150 s-ata controller)
Seagate 40 Gig 5400rpm ata

Wat heb ik er tegen gedaan:

* gegoogled naar de foutmelding & de search hier gebruikt

* memtest86 12 passes laten uitvoeren; 0 errors, memtest (gewoon) laten draaien, ook geen fouten.

* drivers geluidskaart geüpdate/oudere drivers geprobeerd
* had nieuwste drivers van videokaart, alhoewel via Help bij het weergeven van systeeminformatie geshowed werd dat die niet ondersteund waren, dus oudere drivers geinstalled die wél ondersteund werden (volgens de info)
*geluidskaart er helemaal uitgehaald, onboard geluid gebruikt
* videokaart eruitgehaald, tijdelijk vervangen door een oud 2mb pci kaartje (jaja, prehistorisch...)
* geheugen eruitgehaald, afgeblazen/gezogen geheugenslots uitgeblazen/gezogen
* In de bios videoram cache uitgezet en bioscaching zoals aangegeven in de stopmelding

Het mocht allemaal niet baten.

Ik heb de fout al sinds een tijd, en hij verscheen al kort na een schone WIN XP installatie. Terwijl ik aan de samenstelling/config van de pc niets veranderd heb, en ik die foutmelding eerder nooit had.

Dat is ook de reden waarom ik nog niet geprobeerd heb om terug te clocken--> 2000+, hij heeft sinds dat ie overgeclockt is (ruim een jaar geleden, miss wel langer) nooit fouten gegeven.

De fouten ontstaan over het algemeen als ik tegelijk msn aan heb en muziek afspeel, alhoewel het verband daartussen niet zeker is, daar ik de fout ook wel heb gehad zonder muziek af te spelen/msn aan te hebben.

weet iemand raad? ik ben zolangzamerhand radeloos... :'(

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

wat staat er in het logboek van systeembeheer in het configuratiescherm?
mischien staat er een verwijzing naar andere bestanden die dit mogelijk kunnen veroorzaken.
En het niet installeren van servicepacks omdat je er slechte ervarignen mee hebt :?

Soms is het wel even wennen voor bepaalde functies die toegevoegd worden maar ze zijn er niet voor niets neem ik aan.

[ Voor 39% gewijzigd door Edwin van Cleef op 11-11-2004 14:43 ]

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Heb je al de nieuwste retail chipset drivers? Zo niet, probeer dan eens of het helpt.

• Troubleshooter
@ Edwin: de logboeken beschrijven enkel fouten 'in' Xp, zoals het vastlopen van Iexplorer en andere programma's, in elk geval geen consequente fout aan te wijzen die verband zou kunnen houden met...

Voor de rest: als er geen wijziging is in de PC config, en de fout was er eerder nooit, waarom zou het dan zin hebben? trouwens ook tijdens de search gezien dat dezelfde foutmelding voorkwam terwijl SP2 geinstalleerd was.

Ik wil het best proberen, maar kan ik SP2 ook weer (makkelijk) déinstalleren wanneer het niet blijkt te helpen? en moet ik ook eerst SP1 installen, of zit SP1 bij SP2 in?

@ Ejay: bedoel je de VIA 4in1 drivers? (heb daar nl. de nieuwste versie van idd)

[ Voor 5% gewijzigd door Troubleshooter op 11-11-2004 15:00 ]

Verwijderd

http://support.microsoft.com/?kbid=834450

0x0000008E win32k.sys in google intikken :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 15:06 ]

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

FF niet aan gedacht toch wel makkelijk die servicepacks :+

• Troubleshooter
alhoewel ik het met het keyboard verhaal niet eens ben - ik gebruik die nl. nauwelijks - ga ik et proberen...wie weet, maar kan ik die SP's nou makkelijk deínstalleren als het niet mocht werken?

(ik had deze oplossing al eerder gezien, maar omdat ik de overeenkomsten met dat keyboard verhaal niet zo zag, heb ik het eerst nagelaten, maar ik moet er nu wel aan lijkt het...)

[ Voor 34% gewijzigd door Troubleshooter op 11-11-2004 15:16 ]

Verwijderd

Troubleshooter schreef op 11 november 2004 @ 14:57:
@ Ejay: bedoel je de VIA 4in1 drivers? (heb daar nl. de nieuwste versie van idd)
Ja, die bedoel ik.

Verwijderd

Troubleshooter schreef op 11 november 2004 @ 15:14:
alhoewel ik het met het keyboard verhaal niet eens ben - ik gebruik die nl. nauwelijks - ga ik et proberen...wie weet, maar kan ik die SP's nou makkelijk deínstalleren als het niet mocht werken?

(ik had deze oplossing al eerder gezien, maar omdat ik de overeenkomsten met dat keyboard verhaal niet zo zag, heb ik het eerst nagelaten, maar ik moet er nu wel aan lijkt het...)
je zal dus sp2 moeten pakken. in sp1 zit de fix nog niet!

• Troubleshooter
zucht...gisteren SP2 geïnstalleerd, en tot vanavond toe had ik geen fouten, maar ineens, alsof hij wilde zeggen: 'ik ben nog lang niet weg...' was hij er weer, die verschrikkelijke BSOD.

any other suggestions?

• Troubleshooter
* kick *

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

en wanneer komen die BSOD's het meeste?
als je bijvoorbeeld zit te internetten of wanneer je bepaalde handelingen doet?
blijft hij bijvoorbeeld ook de fouten geven naar de zelfde file?
(Win32k.sys adress BF83C79E base at BF800000 datestamp 3B7DE698)

Ikzelf heb het vermoeden dat het probleem zit in het geheugen

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Ik reply alvast voordat ik alles heb gelezen.
Sinds gisteren heb ik de error 0x0000008e (oxcooooo5 enz) na testen ben ik erachter gekomen dat Zonealarm het veroorzaakt.

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

• Troubleshooter
Het meeste wanneer ik msn aanhad, muziek afspeelde en nog iets anders openhad, iexplorer of Incredimail (soort outlook) Maar gister toen ik in Nero bezig was, DC++ aanhad en winamp dacht ik...

De foutmelding heeft altijd betrekking op win32k.sys idd, De foutcode is nooit exact gelijk, al begint ie wel vaak met BF en dan liggen de cijfers wel om en nabij bovenstaande cijfers/letters

Maar als je memtest86 zo lang hebt laten draaien, en hij geeft geen foutmeldingen, kan het dan wel? of zijn die testen niet zo betrouwbaar?

Verwijderd

Het is een software probleem..

"This problem may occur when you run a program that dynamically creates and deletes menu items within a loop. If you use the keyboard to control the program menu, you may trigger a race condition in the menu handler of the Win32k.sys driver during the MNOpenHierarchy function call."

Sluit alle programma's die je mee hebt lopen en test ze 1 voor 1..
evt. door ze te verwijderen/deinstalleren.

suc6

edit:

misschien een gevalletje spyware ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 14:54 ]

• Troubleshooter
Onroptemraakle schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 14:50:
Ik reply alvast voordat ik alles heb gelezen.
Sinds gisteren heb ik de error 0x0000008e (oxcooooo5 enz) na testen ben ik erachter gekomen dat Zonealarm het veroorzaakt.
hmm..ik heb geen zonealarm (geinstalleerd)

• Troubleshooter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 14:51:

"This problem may occur when you run a program that dynamically creates and deletes menu items within a loop. If you use the keyboard to control the program menu, you may trigger a race condition in the menu handler of the Win32k.sys driver during the MNOpenHierarchy function call."

suc6
Ik ga het proberen, bedankt

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 14:51:

suc6

edit:
misschien een gevalletje spyware ;)
kijk ik even verder naar boven zie ik dit:
dus deze hulp is al aangedragen kan de TS ons eens vertellen wat hij met de eerdere posting heeft gedaan dan? :?

Verwijderd

Edwin van Cleef schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 14:59:
dus deze hulp is al aangedragen kan de TS ons eens vertellen wat hij met de eerdere posting heeft gedaan dan? :?
SP2 geinstalleerd ;)

het klopt ik heb die info ook uit die post...
Ik had alleen het vermoeden dat het niet helemaal goed gelezen was ;)

• Troubleshooter
van SP2 verwachtte ik dat het probleem daarmee opgelost zou zijn, ik had het zelf kunnen lezen dat het om software ging idd, maar bedankt voor deze eye-opener :)

• Troubleshooter
ik kreeg zojuist weer die foutmelding, maar win32k.sys stond er deze keer niet bij vermeld, maakt dat nog verschil? (er stond helemaal geen bestand bij) Zou het toch aan iets anders liggen dan aan software?

[ Voor 16% gewijzigd door Troubleshooter op 14-11-2004 14:32 ]

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:51

Crazy-

Best life ever

Misschien een oud topic, excuses. Maar zit hier met exact hetzelfde probleem met een acer 1800 (net +/- 1 week oud)

Maar ook geen verwijzing naar 1 ofa nder bestand en het gebeurt maar bij 1 XP account. Zodra ik met dat account een programma gestart heb en wil Windows afsluiten, crash.

Met andere accounts geen last.

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Pagina: 1