heb net een nieuwe voeding gekocht: aopen 350watt 12 ahnf en mijn computer start helemaal niet meer op. Met een andere voeding doet ie 't dus wel. Mijn vraag is dan waar dit aan kan liggen? Bij m'n voeding zat ook zo'n verlengstukje die heb ik dus aangesloten en vervolgens op m 'n moederbord aangesloten maar hij start helemaal niet op. De fans draaien allemaal. Ik heb dus 2 kabels op m'n moederbord van de voeding aangesloten. Alvast bedankt
Wat voor een verlengstukje bedoel je?
En ik zou denken dat die voeding kapot is als hetmet een andere voeding wel werkt.
En ik zou denken dat die voeding kapot is als hetmet een andere voeding wel werkt.
Heb net een nieuwe voeding gekregen dus daar zal 't wel niet aanliggen. En dat verlangstukje is volgens mij zo'n 24/20 pin ding. Als ik dat verlengstukje niet aansluit kan er geen stroom naar m'n mobo.
Wel vreemd, AOpen staat bekend om zijn goede voedingen. Zeker weten dat de doos ge-sealed was? Of andere kenmerken dat de voeding voor het eerst uit z'n doos kwam?
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Kreeg weer een gloednieuwe voeding terug dus het is geen gebruikte voeding. Ik snap er ook niks van volgens mij heb ik alles goed aangesloten.
Trek dat verlengkabeltje er eens tussen uit en vrot die plug direct op je mobo. Hij kan er dan maar op 1 manier op in ieder geval, misschien dat die kabel ertussen gewoon niet goed is.
WE hebben dat ook al geprobeerd, maar dan doet die het nog niet, hij geeft telkens weer de zelfde error, FF
ik denk dat die gewoon niet compatible ofzo is met mn epox, want andere voedingen werken wel...
De behuizing van de voeding ligt ook aan aarde, dus als contact maakt met je kast is deze ook geaard. Het is wel aanbevolen om een de kast aan aarde te leggen. 
Heb je geaarde stopcontacten?
FF betekent trouwens moederbord/cpu defect. Of juist dat het booten gelukt is, maar dan springen er eerst nog andere letters en cijfers voorbij. Springt het bord meteen op FF?
Heb je geaarde stopcontacten?
FF betekent trouwens moederbord/cpu defect. Of juist dat het booten gelukt is, maar dan springen er eerst nog andere letters en cijfers voorbij. Springt het bord meteen op FF?
[ Voor 32% gewijzigd door PD2JK op 11-11-2004 16:35 ]
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
meteen op ff. heb net m'n mobo en proc terug en daar was niks mee. alles was goed getest en heb nu 3 verschillende voedingen getest. ik snap er dus echt niks van. probeer nu een andere kast te gebruiken
Toevallig had ik hetzelfde probleem laast als wat de TS heeft, ook met een epox mobo.
Ik heb ergens gelezen, weet niet meer zo gauw waar, dat er van je voeding een stroompuls gaat naar je moederbord als je de pc aanzet. Het moederbord moet de stroompuls oppakken om te gaan booten.
Dus waarschijnlijk is de voeding niet compatibel met je mainboard. Ik heb het opgelost door er een chieftec voeding in te zetten en de pc draait als en zonnetje.
Ik heb ergens gelezen, weet niet meer zo gauw waar, dat er van je voeding een stroompuls gaat naar je moederbord als je de pc aanzet. Het moederbord moet de stroompuls oppakken om te gaan booten.
Dus waarschijnlijk is de voeding niet compatibel met je mainboard. Ik heb het opgelost door er een chieftec voeding in te zetten en de pc draait als en zonnetje.
Voor de duidelijkheid, het moederbord van de TS'er gaat wel aan. Dus die 'puls' heeft hij dan al gekregen.
Dat had ik dus ook dat de fans gaan draaien, draaiden eventjes maar goed. Ik weet niet of dit bij de TS ook het geval is.
bij mij draaien de fans ook, maar verder doet die niks!!
Pagina: 1