Ik ben op zoek naar een oplossing om op een handzame manier Stored Procedures in een SQLServer database te synchroniseren met subversion. Er is hierover echter ontzettend weinig te vinden. Enkele commerciele producten (heb ff de links niet meer bij de hand, available on request) bieden dit aan in een pakket met nog veel meer features, maar dat is overkill voor mij.
De meest gegeven tip is: hou de SP's bij in SQL Scripts die je incheckt. Gebruik Query Analyzer om de SP's bij te werken. Ik zou echter graag een iets handigere oplossing hebben, liefst waarbij ik gemakkelijk ook kan checken of een DB up to date is.
Nu zit er in de Microsoft SQL Resource Kit een tool met broncode die SP's op een VSS-database synchroniseert. Echter, die resource kit is oud (juni 2001) en de download link op die pagina klopt dus niet meer. Via ons MSDN abo kan ik de kit ook nergens vinden voor download.
Ik ben erg nieuwsgierig hoe dat ding in elkaar zit. Of hij gebruik maakt van de VSS stored procedures die in SQL Server zitten, of zelf de VSS toegang regelt. Als ik de broncode heb, kan ik ook zien of het gemakkelijk om te zetten zou zijn.
Dus, voordat ik hem via MS zou bestellen (als dat uberhaupt nog mogelijk is):
De meest gegeven tip is: hou de SP's bij in SQL Scripts die je incheckt. Gebruik Query Analyzer om de SP's bij te werken. Ik zou echter graag een iets handigere oplossing hebben, liefst waarbij ik gemakkelijk ook kan checken of een DB up to date is.
Nu zit er in de Microsoft SQL Resource Kit een tool met broncode die SP's op een VSS-database synchroniseert. Echter, die resource kit is oud (juni 2001) en de download link op die pagina klopt dus niet meer. Via ons MSDN abo kan ik de kit ook nergens vinden voor download.
Ik ben erg nieuwsgierig hoe dat ding in elkaar zit. Of hij gebruik maakt van de VSS stored procedures die in SQL Server zitten, of zelf de VSS toegang regelt. Als ik de broncode heb, kan ik ook zien of het gemakkelijk om te zetten zou zijn.
Dus, voordat ik hem via MS zou bestellen (als dat uberhaupt nog mogelijk is):
- Heeft iemand ervaring/tips ivm de StoredProcBuilder?
- Heeft iemand die broncode nog ergens liggen?
- Heeft iemand nog een andere nuttige suggestie om SQLServer Stored Procedures met Subversion te combineren?
Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be