[98] Internet probleem*

Pagina: 1
Acties:

• Struis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 21:28

Struis

Tis wat he.....

Topicstarter
Ik heb bij ee kennis van me een netwerk met 2 pc's
1: Win XP (als server zijnde voor ICS)
2: Win 98 (als client zijnde)

Lokale netwerk werkt pc's kunnen bij elkaar op de shares.
Alle gegevens zijn naar mijn weten goed ingevuld.

Op de server ICS aangezet

De client vast ip gegeven
gateway (lokale netwerk ip server)
dns (lokale netwerk ip server)

Het probleem is nu als volgt ik krijg geen website's geopent in 98. Het is een verse installatie van 98.
Als ik probeer te pingen naar een website dan krijg ik keurig een ip terug dus ik weet haast zeker de machine internet krijgt van de server.

Toen ik het op een gegeven moment helemaal zat werd begon ik 100 keer op F5 te rammen. Opeens zag ik boven in (standaard blauwe balk van IE) ineens de titel van de website staan. En vervolgens deed hij niks meer en kreeg ik de een fout melding: iets in de geest van "De connectie met de server is gereset"

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Ik ga er morgen heen en hoop dan aan de gang te krijgen :) Het is dus een kale 98 instalatie zonder updates daarom zat ik zelf nog te denken om IE update te downloaden en te installeren.

Verwijderd

Verander de DNS op de client eens in de DNS die je van je provider heb gekregen.

• Struis

Struis

Tis wat he.....

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 15:44:
Verander de DNS op de client eens in de DNS die je van je provider heb gekregen.
Dat heb ik gedaan haalt niks uit :(
Daarnaast kan ik pingen in dosvenster naar een website dus de dns werkt wel gewoon. Ik mag toch aannemen dat op windows 98 zonder updates internet gewoon werkt ?

[ Voor 29% gewijzigd door Struis op 11-11-2004 20:21 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Werkt het met een andere browser (FireFox?) wel? :)

Verwijderd

Ik heb net hetzelfde gehad met mijn server.
Het grappige was dat al me clienten nog wel via ICS van server op het net raakten, maar server zelf niet :p

Nou had ik op me server ActiveX Portmapper draaien en had ik de poort 8000 en nogwat (5800 en 5900 voor WinVNC bijvoorbeeld) gemapt naar 1 client.

Wanneer ik die portmapper uitzette, liep alles als een trein.
Dus heb ik eens alle poorten stap voor stap opnieuw ingegeven en blijkbaar mocht ik 8000 niet mappen of de server kon zelf het internet nimer op.

Behulpzaam?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je krijgt dus ook een actuele reply van de server zelf? Geen updates onder Windows 98? RTM of SE? Welke versie van Internet Explorer? Wel kans dat nieuwere sites met oudere IE versies niet goed meer werken. het beste zou IE6 zijn, maar je kan het beste toch wel minimaal IE 5 draaien....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Struis

Struis

Tis wat he.....

Topicstarter
Thx voor de reacties ik gaat kijken hoever ik hem kan updaten en als dan nog niet wil dan andere browser proberen.

Thx jullie horen nog wel.
Pagina: 1