[DVD-RW]schijfje als mobiele HD gebruiken.

Pagina: 1
Acties:

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Topicstarter
Ik heb nu dus maar een DVD-R(W) speler/writer gekocht nadat mijn HD stuk gelopen is.

Wat ik nu wil doen is:

vanaf mijn C: betsanden wegschrijven naar mijn DVD-RW. Zodat ik dat als backup kan bewaren. Nu is mijn HD niet gelijk 4,7GB groot om te backuppen. maar steeds beetje bij beetje. Denk aan digifoto's die ik maak en er bij wil zetten of verslagen van vergaderingen. Je begrijpt data dat er elkekeer bij komt.

Nu heb ik het een en ander al geprobeert in Windows XP Prof. maar hij zegt dat de schijf vol is of tegen schrijven beveiligd is. Als ik sleep bij "mappen"

Nu kan je ook iets aanvinken bij (DVD-speler) eigenschappen -> opnemen. Dan vink ik aan en dan kan ik wel slepen en plaatsen. Maar ga ik vervolgens "deze bestanden op CD zetten " doen dan krijg ik die foutmelding.

Via een programmaatje van NERO wat ik bij mijn NEC 3500 DVD-RW speler kreeg kan het weer wel. Maar ik wil eigenlijk gewoon als een soort losse HD kunnen werken en niet via NERO. wordt dan af en toe lastig als ik bij kennissen data uit wil lezen. en wisselen. Zij kunnen dan niet toevoegen aan mijn schijfje.

Mischien is het een heel simpel iets maar het lukt mij niet en in de FAQ en search staat het ook niet.

Ik weet ook dat ik Muziek niet kan toevoegen maar data moet toch lukken.

Of moet dat DVD-RW schijfje eerst voorbereid worden? Een soort formatteren

[ Voor 5% gewijzigd door Fireman op 11-11-2004 13:27 ]

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Fireman schreef op 11 november 2004 @ 13:27:
Via een programmaatje van NERO wat ik bij mijn NEC 3500 DVD-RW speler kreeg kan het weer wel. Maar ik wil eigenlijk gewoon als een soort losse HD kunnen werken en niet via NERO. wordt dan af en toe lastig als ik bij kennissen data uit wil lezen. en wisselen. Zij kunnen dan niet toevoegen aan mijn schijfje.
Vroeger kon het met een programma van adaptec (inmiddels roxio). Het programma heet directcd. Volgens mij zit het bij easy cd creator (weet ik niet zeker).

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 13:38 ]

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 13:30:
[...]

Vroeger kon het met een programma van adaptec. Mischien staat het gewoon in de faq.
Volgens mij gaat het met dit programma'tje.
hij wil dus geen 3rd party software omdat je dan incompatibiliteit creeert zoals ie zegt....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03 20:16
DirectCD niet installeren! Dit gaat geheid problemen geven met Windows XP!

• Fireman

Fireman

Topicstarter
BN schreef op 11 november 2004 @ 13:34:
[...]

hij wil dus geen 3rd party software omdat je dan incompatibiliteit creeert zoals ie zegt....
Kijk you got it :)

gewoon CD erin -> wat er op fikken en voila.

Denk aan een simpele en oeroude floppy disk. Gaat ook gewoon erin -> data erop en gaan.

Met dit formaat moet dat toch ook lukken?

Verwijderd

Fireman schreef op 11 november 2004 @ 13:37:
Kijk you got it :)
gewoon CD erin -> wat er op fikken en voila.
Denk aan een simpele en oeroude floppy disk. Gaat ook gewoon erin -> data erop en gaan.
Met dit formaat moet dat toch ook lukken?
Uhm.........nee toch? Volgens mij niet. Directcd bestaat niet omdat omdat je het in windows ook kunt. Het is idd een slecht programma'tje (vind ik ook), en ik kan je aanraden om gewoon Nero te gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 13:41 ]

• Canard
Het zogenaamde packet-writing wat de TS wil, kan in Windows XP alleen met CD's en niet met DVD's...

correctie: Windows XP kan helemaal niet packet-writen zonder een third-party app...

http://aumha.org/win5/a/xpcd.php
http://www.microsoft.com/...ranscripts/cdburning.mspx

[ Voor 60% gewijzigd door Canard op 11-11-2004 13:46 ]

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Canard schreef op 11 november 2004 @ 13:43:
Het zogenaamde packet-writing wat de TS wil, kan in Windows XP alleen met CD's en niet met DVD's...

correctie: Windows XP kan helemaal niet packet-writen zonder een third-party app...

http://aumha.org/win5/a/xpcd.php
http://www.microsoft.com/...ranscripts/cdburning.mspx
Dus noodgedwongen NERO gebruiken???

Verwijderd

Nero heeft ook een packetwriting programmaatje genaamd InCD
kwestie van installeren, en dan is je DVD gelijk bruikbaar als super-floppy.
CD's moesten destijds eerst geformatteerd worden, maar DVD ondersteunt packetwriting al uit zichzelf.

• Canard
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 14:36:
Nero heeft ook een packetwriting programmaatje genaamd InCD
kwestie van installeren, en dan is je DVD gelijk bruikbaar als super-floppy.
CD's moesten destijds eerst geformatteerd worden, maar DVD ondersteunt packetwriting al uit zichzelf.
Maar dan kan die niet gelezen worden op een andere PC waar geen InCD op staat :) en dat is wel een wens van de TS

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Hmmmm..... ik heb even het een en ander bekeken in InCD en daarin stond dat een DVD+rw ca 1,5 uur nodig heeft om geformateerd te worden naar een InCD formaat (zeg ik dat goed)

Maar nu stop ik dus mijn Philips DVD+rw er in (1-4x) en hij is binnen 1 minuut klaar. Wordt er wat anders bedoeld met formateren? of doe ik iets niet goed?

Ik nu wel mijn DVD+rw gebruiken als mobiele HD, alleen even met InCD. Het belangrijkste is dat IK er data kan opzetten als backup.

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Formats on the fly......

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Fireman

Fireman

Topicstarter
:?

Waarschijnlijk is de DVD + rw gewoon snel. en de - een heel stuk langzamer.

" Formatteren
U moet ongeformatteerde schijven eerst formatteren voordat u deze kunt gebruiken in combinatie met InCD. In dit geval is in het InCD-dialoogvenster 'Formatteren' alleen de optie 'Format' beschikbaar.

InCD gaat op verschillende manieren om met CD-RW-, CD-MRW-, DVD-RW-, DVD+RW- en DVD+MRW-schijven.

CD-RW Het duurt ongeveer tien minuten om ultra-snelheidsschijven te formatteren. Met hoge-snelheidsschijven duurt dit ongeveer twintig minuten en met lage-snelheidsschijven ongeveer veertig minuten.
DVD-RW Het formatteren van een schijf neemt ongeveer 120 minuten in beslag.
CD-MRW
DVD+RW
DVD+MRW U kunt al na 1 tot 2 minuten naar de schijf in kwestie schrijven. Dit betekent dat u gegevens naar de schijf kunt schrijven terwijl deze op de achtergrond wordt geformatteerd.

Tijdens het formatteringsproces kunnen er geen andere opdrachten worden uitgevoerd. Als u echter meerdere recorders hebt, kunt u elke geplaatste schijf apart bewerken (als u bijvoorbeeld twee recorders hebt, kunt u twee schijven tegelijk formatteren, of de ene schijf formatteren terwijl u op de andere schijf schrijft of er iets van verwijdert).

Plaats een schijf in de recorder.
Start Windows Verkenner.
Klik met de rechtermuisknop op het pictogram voor het stuurprogramma van de recorder en selecteer de opdracht 'InCD formatteren' in het menu.

Het formatteringsdialoogvenster wordt geopend. Automatisch wordt de recorder gebruikt die u hebt geselecteerd.

Indien gewenst kunt u een naam voor de schijf opgeven. De naam mag maximaal 11 tekens bevatten (spaties zijn niet toegestaan).
U kunt de schijf controleren wanneer het opnieuw formatteren is voltooid. Als u dit wilt, schakelt u het selectievakje 'Verifieren na formatteren' in. Hoe lang de controle duurt, is afhankelijk van de grootte van de schijf.
Klik op de knop 'Start' om het formatteringproces te starten.
Er wordt een bericht weergegeven wanneer het formatteren is voltooid als u deze optie hebt ingeschakeld in de algemene opties. Deze zijn toegankelijk via het pictogram op de systeembalk of de knop 'Opties' in de dialoogvensters 'Format' en 'Wissen'. "

Pagina: 1