[Java] Op zoek naar uitgebreide Swing example applicatie

Pagina: 1
Acties:

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:09

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een uitgebreide example applicatie welke gemaakt is op de java.swing package welke ik kan gebruiken voor voorbeelden, best practices, etc. Natuurlijk staan op de java.sun site wat kleine applicaties (celcius converter enzo), maar die zijn te klein om een goed beeld te geven over hoe en "echte" applicatie opgebouwd is.

Ik heb de standaard tutorial van sun al doorlopen en wat zaken met google gevonden, maar de meeste swing applicaties die ik tegenkom stijgen niet echt boven het niveau uit van de "celcius converter".
Ik ben voornamelijk geinteresseerd in het gebruik van jPanels, jFrames, InternalFrames en de verschillende layout's.

Weet iemand misschien een swing example of bijvoorbeeld opensource project welke enige omvang heeft waar ik een kijkje in de keuken kan nemen? (tips, tutorials, java-sites, etc zijn natuurlijk ook welkom).

edit:

Als iemand een goed Swing boek weet, hoor ik het natuurlijk ook graag! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Standeman op 11-11-2004 13:09 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

De SwingSet2 demo die bij Sun's JDK is meegeleverd, kan leerzaam zijn...

[whatever]\jdk1.5.0\demo\jfc\SwingSet2\src

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 13:30:
De SwingSet2 demo die bij Sun's JDK is meegeleverd, kan leerzaam zijn...

[whatever]\jdk1.5.0\demo\jfc\SwingSet2\src
Sjemig, dat ik die over het hoofd heb gezien 8)7

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:28

Macros

I'm watching...

Als je nog meer info nodig hebt mag je wel in mijn sources kijken. Moet je me even mailen.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

netbeans, maar dat is echt al een serieuze omvang :)

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 19:10:
netbeans, maar dat is echt al een serieuze omvang :)
Ik gebruik op het moment ook NetBeans (4beta2) en het werkt perfect. Ik begrijp alleen bijvoorbeeld nog niet echt hoe ik nu precies met de lay-out managers om moet gaan (wat de beste keuzes zijn, hoe het ontwerp in elkaar moet zitten, etc). Ik gebruik nu vooral absolute layout, maar volgens mij kan het makkelijker / beter

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Kheb nog even in detail naar de SwingSet2, de api, tutorial, etc zitten kijken. Maar er zijn toch nog een paar dingen die nog niet helemaal snap.

Zoals bijvoorbeeld, waarom zou je een jInternalFrame willen gebruiken in tegenstelling tot een normale jFrame?
En is het zo dat de absolute layout de meest gebruikte layout is? Voor alle andere (zoals Gridbag of border) zie ik eigenlijk weinig toepassinggebieden. Met absolute layout kan je tenminste alles neerzetten zoals je wil (op een eenvoudige manier).

Hopleijk zijn er nog GoT-ers die mijn geest wat kunnen verruimen ;)

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

tip: check de sourcecode van projecten van http://www.jgoodies.com
Als je goed Swing wilt leren programmeren, is dit een must.

[ Voor 5% gewijzigd door Alarmnummer op 11-11-2004 22:41 ]

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Alarmnummer schreef op 11 november 2004 @ 22:41:
tip: check de sourcecode van projecten van http://www.jgoodies.com
Als je goed Swing wilt leren programmeren, is dit een must.
Ik kan daar alleen geen sources vinden, komt misschien omdat het geen opensource software is :'(

Verwijderd

Met JGoodies ziet het er allemaal wat gelikter uit... Er is wel wat sourcecode te vinden die nuttig is, heel veel dieper dan een voorbeeldapplicatie zou ik niet graven. Tenzij je niet een applicatie wilt schrijven, maar een nieuwe look and feel voor Swing. In dat geval kan ik geen nuttige adviezen geven. ;)

Met LayoutManagers moet je een soort haat-liefdeverhouding opbouwen, dat kost wat tijd. Allereerst moet je een AbsoluteLayout of XYLayout en andere varianten uit je hoofd zetten en doen alsof ze niet bestaan - voorgoed! In code is met BorderLayout, GridLayout en FlowLayout relatief eenvoudig te werken. Om de GridBagLayout met bijbehorende GridBagConstraints goed onder de knie te krijgen, sluit ik mij aan bij vorige posters, dat NetBeans een toegankelijke grafische interface biedt om daarmee te spelen, omdat je direct resultaat ziet van veranderen van properties.

Ow, en off topic, als je bezig bent met GridBagLayouts, dan moet je deze zien: http://madbean.com/blog/2004/17/totallygridbag.html

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 23:49 . Reden: off topic toevoegen ]

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:28

Macros

I'm watching...

offtopic:
HAHA, cool flash. so... been there, done that, got the t-shirt (8>

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Pagina: 1