Guillemot ff stuur valt telkens uit

Pagina: 1
Acties:

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023
Ik heb al een geruime tijd een Guillemot force feedback racing wheel. Prima stuurtje, maar sinds een paar maanden werkt hij niet meer naar behoren...
Hij valt namelijk telkens ineens uit. Soms na een halve minuut, soms na 5 minuten, maar nooit veel later.

Het gebeurt in alle spellen en zelfs in het windows calibratie-dingetje. Als ik een spel speel en lekker loop te sturen reageert hij ineens niet meer op mn input, en rij ik recht de vangrail in. Hij reageert nergens meer op, niet op het stuur zelf, niet op de pedalen, en niet op de knopjes. Enige remedie is het stuur uit en weer aan zetten, en het spel opnieuw starten.

Drivers opnieuw installeren helpt niet, aansluiten op de gamepoort ipv usb helpt ook niks.

Zijn er andere mensen met dit probleem, en met eventueel een oplossing?

PSN: Arienix

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik denk dat het stuurtje op is.... net zoals een veel gebruikte joystick...soms raken die dingen gewoon versleten.

There is no place like ::1

• Chi3F
swampy schreef op 11 november 2004 @ 13:07:
Ik denk dat het stuurtje op is.... net zoals een veel gebruikte joystick...soms raken die dingen gewoon versleten.
Dat zuigt, dat ding was best duur... maarja ook alweer 4 jaar oud ofzo.

Maar als ie werkt doet ie t nog perfect, tot hij ineens uitvalt, ik betwijfel nog of dat echt slijtage is!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik denk toch slijtage...4 jaar gebruik is mooi voor een stuurtje...zo had ik nu 3 jaar een toetsenbord dat begon te bokken, een wires versie, niets aan te doen...

• Chi3F
swampy schreef op 11 november 2004 @ 13:20:
Ik denk toch slijtage...4 jaar gebruik is mooi voor een stuurtje...zo had ik nu 3 jaar een toetsenbord dat begon te bokken, een wires versie, niets aan te doen...
Ja 4 jaar is inderdaad wel een mooie leeftijd, maarja ik heb ook geen zin een nieuwe te kopen...
Als het nou een mechanisch probleem was kon ik er nog ff mee sleutelen, maar nu heb ik echt geen idee waar het aan ligt!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

waarschijnlijk een versleten draad ofzo die daardoor soms contact verliest..zo iets. Yup helaas gaan dingen nou eenmaal op!

Natuurlijk is nu de vraag, als ik een nieuwe koop, welke is goed...maar ik geloof dat zo iets wel ergens staat op tweakers.net!

Verwijderd

sjeck je aansluitingen en stekkertjes, mss zijn ze iets verbogen of versleten, oppoetsen of schoonmaken help misschien..

• Chi3F
Ik zal binnenkort eens gaan knutselen eraan, misschien dat ik ergens een versletend draadje tegenkom inderdaad...

Heb niet echt geld over voor een nieuwe, zoveel racespellen speel ik nou ook niet meer. Wilde hem gebruiken voor Underground 2, maarja dat gaat niet door helaas! :/

Verwijderd

Waarom gebruik je een stuur, ik gebruik gewoon een joystick :P. Net zoveel fun, maar mss mist het wel wat realiteitswaarde...
Pagina: 1