Toon posts:

Hoe kan ik mijn knooppunttype wijzigen?

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik ipconfig.exe /all intyp, zie ik dat mijn knooppunttype op 'peer to peer' staat. Hoe kan ik dat in het register wijzigen in 'Broadcast'of 'Onbekend'?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat IP wordt toegekend via DHCP? Of heb je het statisch ingesteld?
Als het uit je DHCP komt, zet dan het Node Type (Wins, 46) op 0x8Da's hybride ofzo.

En voor meer info klik hier ;)

[ Voor 86% gewijzigd door RobIII op 11-11-2004 12:45 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Ueh, misschien is het ook handig dat je even uitlegt waarom je dat wil wijzigen?? Misschien is het helemaal niet nodig namelijk.. (is mij ook al eens overkomen)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:57

Super_ik

haklust!

staat je netmask wel op 255.255.255.0 en niet op 255.255.255.255 ofzo :?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
Sierra-NL schreef op 11 november 2004 @ 12:42:
Ueh, misschien is het ook handig dat je even uitlegt waarom je dat wil wijzigen?? Misschien is het helemaal niet nodig namelijk.. (is mij ook al eens overkomen)
Ik krijg namelijk geen verbinding met de andere PC's in mijn netwerk. Laatst had ik iemand die dat in het register wijzigde, maar die instelling ben ik kwijt.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Eerste hit op google is al raak ;)

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 11-11-2004 12:57 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Je had helemaal gelijk. Was weer te haastig. Toch allemaal bedankt!
De oplossing:
1. For W2K/XP, go to HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Netbt\Parameters to make change:
Name: DhcpNodeType
Value Type: REG_DWORD - Number
Valid Range: 1,2,4,8 (b-node, p-node, m-node, h-node)
Default: 1 or 8 based on the WINS server configuration

If this key is present, it will override the DhcpNodeType key. If neither key is present, the system defaults to b-node if there are no WINS servers configured for the client. The system defaults to h-node if there is at least one WINS server configured.
Slotje graag ! :o

Verwijderd

Uhuh.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.