S50 firmware hack/update ?

Pagina: 1
Acties:

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01-2025
Hallo,

Na te hebben gelezen dat er voor een aantal Canon camera's een firmware hack/update beschikbaar is, vroeg ik mij af of er ook zoiets voor mijn S50 te vinden valt... Zo lijkt me bv. de mogelijkheid een hogere ISO waarde in te stellen best fijn.
Met google kwam ik bepaald niet ver dus ik ben benieuwd of jullie wel wat weten.

Bedankt!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-02 14:49

Beaves

Usque ad Finem

phaas schreef op 11 november 2004 @ 12:06:
Hallo,

Na te hebben gelezen dat er voor een aantal Canon camera's een firmware hack/update beschikbaar is, vroeg ik mij af of er ook zoiets voor mijn S50 te vinden valt... Zo lijkt me bv. de mogelijkheid een hogere ISO waarde in te stellen best fijn.
Met google kwam ik bepaald niet ver dus ik ben benieuwd of jullie wel wat weten.

Bedankt!
Er is er voor zover ik weet maar een en dat is de 300D. De reden dat die door middel van een firmware hack uitgebreid kan worden komt doordat de 300D intern sterk op de 10D lijkt. Daardoor kon de 10D firmware na een kleine aanpassing gebruikt worden in de 300D. De hardware van de 300D is namelijk tot veel meer in staat dan Canon toe laat.

Bij andere camera's kan dat niet.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
phaas schreef op 11 november 2004 @ 12:06:
Zo lijkt me bv. de mogelijkheid een hogere ISO waarde in te stellen best fijn.
Dan wordt het ruisniveau onacceptabel hoog, dus een nog hogere ISO dan nu al in de cam in te stellen is, lijkt me overbodig. Als je toch een stapje omhoog wil, onderbelicht dan 1 stop en compenseer dat later in Photoshop o.i.d. Zou ik wel RAW schieten trouwens (geen idee of dat kan op een S50, dacht van wel).

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01-2025
koraks schreef op 11 november 2004 @ 13:51:
[...]

Dan wordt het ruisniveau onacceptabel hoog, dus een nog hogere ISO dan nu al in de cam in te stellen is, lijkt me overbodig. Als je toch een stapje omhoog wil, onderbelicht dan 1 stop en compenseer dat later in Photoshop o.i.d. Zou ik wel RAW schieten trouwens (geen idee of dat kan op een S50, dacht van wel).
Yep, RAW kan :+
Nahja, bedankt iedereen voor de info ! :D