Toon posts:

[Firefox] De missende features

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na lange tijd een tevreden mozilla gebruiker te zijn geweest, wilde ik nu graag firefox als mijn default browser gebruiker. Echter er zijn 2 features van mozilla die ik maar niet kan vinden in de base firefox of in een extensie.

In mozilla kun je een bookmark via properties laten controlleren op veranderingen: select bookmark -> Properties -> Check this location for updates

Via google search kan ik niks vinden hierover. Alle extensions doorgekeken, maar er zit nix bij wat hier op lijkt.

Wie weet meer?

Oh, en de 2de feature die ik mis is het dialoog venster wat opkomt als ik naar een page ga waar ik al eens eerder een form invulde. Ik kon daar meteen een keuze uitmaken kwa input voor de form.

Bij firefox moet ik eerst nog naar het (een) input element toegaan en dan de eerste letter van mijn vorige input invullen.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:29

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Misschien is het beter je vraag hier te stellen :)

An Explanation of l33t Speak

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:15

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dat tweede punt wat je noemt zat nog in Firebird, maar ik vind de manier waarop het nu is fijner. Het is erg irritant om telkens zo'n dialoogvenster te krijgen op een pagina waar een formulier staat vind ik zelf.

En je eerste punt begrijp ik niet zo goed, wat valt er te updaten aan een bookmark? :P

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 11:48:
In mozilla kun je een bookmark via properties laten controlleren op veranderingen: select bookmark -> Properties -> Check this location for updates

Via google search kan ik niks vinden hierover. Alle extensions doorgekeken, maar er zit nix bij wat hier op lijkt.
Die functionaliteit zat wel in Firefox, maar is er uitgehaald omdat hij buggy was. Ooit zal het er weer in terugkomen, omdat hiermee ook het automatisch refreshen van live bookmarks beter geregeld kan worden.
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 11:48:
Oh, en de 2de feature die ik mis is het dialoog venster wat opkomt als ik naar een page ga waar ik al eens eerder een form invulde. Ik kon daar meteen een keuze uitmaken kwa input voor de form.

Bij firefox moet ik eerst nog naar het (een) input element toegaan en dan de eerste letter van mijn vorige input invullen.
Die ken ik niet en to be honest vind ik zelf invullende formulieren ook vreselijk :P . Maar dát doet natuurlijk niets af aan het feit dat jij het wel wilt zien en velen met jou waarschijnlijk ;) .

Verwijderd

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op 11 november 2004 @ 11:51:
Dat tweede punt wat je noemt zat nog in Firebird, maar ik vind de manier waarop het nu is fijner. Het is erg irritant om telkens zo'n dialoogvenster te krijgen op een pagina waar een formulier staat vind ik zelf.
Het zou nog mooier zijn als je dit per page kunt instellen. Ik maak bv zelf een web applicatie waar ik voor debuggen 100 en 1 keer moet inloggen. Met mozilla zit ik met 1 click en een enter weer in mijn applicatie.

Ik kan me voorstellen dat het voor andere forms, waarin je niet altijd hetzelfde invuld vervelend kan zijn als alles er al staat als je naar de page gaat.
En je eerste punt begrijp ik niet zo goed, wat valt er te updaten aan een bookmark? :P
In mozilla kun je voor elke bookmark zeggen dat de page die daar achter hangt in de gaten gehouden moet worden. Dit is bijna een hidden feature, want bijna niemand schijnt te weten dat dit bestaat.

Je kunt een tijd instellen dat er gecontrolleerd wordt, een interval (bv elke 5 minuten, elk uur, etc). Zodra de pagina waar je bookmark heenwijst veranderd (up-gedate is) dan krijg je daarvan een bericht en kan de page meteen geopend worden.

Als je niet weet wat dit is, is het mischien een beetje moeilijk voor te stellen wat dit nou precies doet (zeker vanaf mijn brakke uitleg), maar als je mozilla download en het eens probeeerd moet het duidelijker worden.

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 00:24
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 11:48:In mozilla kun je een bookmark via properties laten controlleren op veranderingen: select bookmark -> Properties -> Check this location for updates
Dat zou ik ook heel graag zien. Kon ook geen relevante extensions vinden...

@ --MeAngry--: het gaat erom dat je gewaarschuwd wordt als de betreffende pagina geupdate is. Hoef je niet handmatig allerlei sites te gaan bezoeken om te kijken of er wat nieuws op staat. Dat is vooral handig voor de sites die maar sporadisch geupdate worden (voor T.net heb je zo'n functie minder hard nodig).

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 23:43
Firefox heeft de mogelijkheid om een link in een nieuwe tab (venster) te openen met een rechter muisklik of middelste muisklik.
Ik zou eht een leuke feature vinden als behalve een "open link in New Window" en "open link in New Tab" ook een "open link in this window" hadden.

Dit voor sommige websites die menen een nieuw venster nodig te hebben, waarvan ik dat niet inzie. Het zou dan makkelijk zijn als ik kon doorbladeren ipv een nieuwe tab te forceren en dan de oude afsluiten.

Omdat dit een optie moet zijn en niet altijd kan je het niet met een extentie oplossen.

Only when it is dark enough, can you see the stars

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-05 00:10
Wat mij echt makkelijk zou lijken is dat wanneer je een tikfout in een url hebt gemaakt je niet een nieuw venstertje krijgt waarin je op OK moet klikken, maar je gewoon een leeg scherm krijgt met een lege adresbalk waar de cursor alweer staat te knipperen.

Toch?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
daniel_ev schreef op 11 november 2004 @ 14:09:
Wat mij echt makkelijk zou lijken is dat wanneer je een tikfout in een url hebt gemaakt je niet een nieuw venstertje krijgt waarin je op OK moet klikken, maar je gewoon een leeg scherm krijgt met een lege adresbalk waar de cursor alweer staat te knipperen.
daar is gewoon een plugin voor.
zoek maar is op 'showfailedurl'

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 21:44

MBV

Wat mij interessant lijkt is dat de feature van mozilla weer terugkeert met passwords: als je voor een site meerdere logins gebruikt kan je kiezen welke van de 3 je wilt gebruiken. Zeker met development is dat heel handig.
* MBV gaat eens een plugin zoeken.
Maar juist die plugin zal het wel weer niet doen met 1.0 :(
Pagina: 1