Toon posts:

[Java] Cell-id GSM-mast opvragen met Java

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

voor school moeten we een game/application voor de mobiel schrijven welke gebruik maakt van plaatsbepaling met behulp van het GSM-netwerk...
Met een beetje zoeken ben ik erachter gekomen dat iedere GSM-mast een unieke cell-id heeft..

Weet iemand misschien hoe je cell-id kunt ophalen met behulp van Java?? of een bestaande applicatie (liefst in Java) weet die daar ook gebruik van maakt??

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 16:11
Lijkt me meer iets specifieks per telefoon.. De standaard Java-api voorziet iig niet in dergelijke functies.

Verwijderd

Er is een JSR voor Location Based services (179) waarmee het zou kunnen. Echter het aantal toestellen wat het ondersteunt is nog niet echt groot. Echt nuttig is het dus nog niet

Een basis introductie staat hier:
http://developers.sun.com...y/apis/articles/location/

Als je location based services wil gebruiken op telefoons die je wel vaak tegenkomt moet je denk ik naar Symbian 60 telefoons uitwijken. Daar kan je ook gebruik maken van de Cell info maar enkel vanuit C++

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 16:06
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 11:38:
voor school moeten we een game/application voor de mobiel schrijven welke gebruik maakt van plaatsbepaling met behulp van het GSM-netwerk...
en welke libraries schrijft de school voor of moet je dat nu juist zelf uitzoeken.