Ik wil graag een JPopupMenu implementeren, die automatisch gevuld wordt met strings. En als er dan op zo'n string geklikt wordt moet die string gebruikt worden gebruikt worden om iets te doen.
Het lukt mij al wel, om een JPopupMenu te maken.
Het lukt me eigenlijk ook al wel om er een actie aan vast te hangen. Ik kom alleen in de problemen met het krijgen van de string om daar vervolgens weer wat mee te doen.
Dit werkt dus in principe. Althans het geeft dus inderdaad die error melding die ik wilde als je op Close klikt. Willem en Neil doen niets, dat weet ik maar dat doet er niet toe even.
Ik wil dus iets kunnen doen met close.
Maar ik kan niet zomaar bij drawnDataPopupMenu, vanaf die class MyActionListener.
Wat ik dus nu zou willen is, dat hij in plaats van Willem als error geeft de String van het JMenuItem, in dit geval dus "Close"
Het lukt mij al wel, om een JPopupMenu te maken.
Het lukt me eigenlijk ook al wel om er een actie aan vast te hangen. Ik kom alleen in de problemen met het krijgen van de string om daar vervolgens weer wat mee te doen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| public void drawnDataMenu(Point2D origin){
JPopupMenu drawnDataPopupMenu = new JPopupMenu("Select QTL");
JMenuItem close = new JMenuItem("Close");
MyActionListener actionListener = new MyActionListener();
close.addActionListener(actionListener);
drawnDataPopupMenu.add(close);
drawnDataPopupMenu.add("Willem");
drawnDataPopupMenu.add("Neil");
drawnDataPopupMenu.show(mainCanvas, (int)origin.getX(), (int)origin.getY());
} |
code:
1
2
3
4
5
| class MyActionListener implements ActionListener {
public void actionPerformed(ActionEvent evt) {
geneview.UnderDevelopmentException.invoke("Willem");
}
} |
Dit werkt dus in principe. Althans het geeft dus inderdaad die error melding die ik wilde als je op Close klikt. Willem en Neil doen niets, dat weet ik maar dat doet er niet toe even.
Ik wil dus iets kunnen doen met close.
Maar ik kan niet zomaar bij drawnDataPopupMenu, vanaf die class MyActionListener.
Wat ik dus nu zou willen is, dat hij in plaats van Willem als error geeft de String van het JMenuItem, in dit geval dus "Close"
[ Voor 6% gewijzigd door Balachmar op 11-11-2004 11:37 ]
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars