[2000] Lang wachten op de printer*

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 67173

Topicstarter
Hiya,

Dit is best een vervelend probleem welke ik niet zo een twee drie een antwoord op weet.

We werken hier met Snelstart (boekhoudprogramma) i.s.m. MSDE SQL server.
We hebben hier een workstation met win2000pro welke werkt met Snelstart. Als deze een factuur wilt laten printen, dan duurt het gewoon 4 minuten voordat de print eruit komt rollen, terwijl alle andere WS's er geen last van hebben.

Na de eerste print gaat het wel sneller, maar zodra ze van inkoop naar verkoop gaat, dan begint de ellende weer.

Nogmaals, alle andere workstations hebben er geen last van, dus het moet iets zijn met haar (nogal slome) computer.

Iemand enig idee wat er aan de hand is? Print spooler? Verkeerde driver (alhoewel die wel van de server afkomt).

Dank u

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is dit enkel met het programma SnelStart dat dit zo traag is? :)
Documenten uit Word bijvoorbeeld printen dan wel goed af? :)

Geef verder even aan welke Windows versie er op die PC draait zodat ik dat in je topic titl kan zetten conform de Windows Operating Systems Policy :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:46

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

• Print je lokaal of via een netwerk?
• Kijk eens in het register in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\WOW\LPT_timeout en zet die evt. op 1 ofzo
• In Win95/98 in je system.ini:
code:
1
2
3
4
5
[Network]
PrintBufTime=1

[IFSMGR]
PrintBufTime=1

• Wat staat er onder eigenschappen van je printer, tabblad geavanceerd, m.b.t. de wachtrij instellingen?
Kijk hier eens tussen, en dan vooral deze link

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 11-11-2004 13:07 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RobIII schreef op 11 november 2004 @ 13:05:
• Print je lokaal of via een netwerk?
• Kijk eens in het register in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\WOW\LPT_timeout en zet die evt. op 1 ofzo
• In Win95/98 in je system.ini:
code:
1
2
3
4
5
[Network]
PrintBufTime=1

[IFSMGR]
PrintBufTime=1

• Wat staat er onder eigenschappen van je printer, tabblad geavanceerd, m.b.t. de wachtrij instellingen?
Kijk hier eens tussen, en dan vooral deze link
Hij stond op 15 en heb hem inmiddels op 1 gezet, maar in Word print alles in 1 keer uit.

Zal dan toch aan Snelstart liggen (zoals zoveel problemen :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
elevator schreef op 11 november 2004 @ 12:57:
Is dit enkel met het programma SnelStart dat dit zo traag is? :)
Documenten uit Word bijvoorbeeld printen dan wel goed af? :)

Geef verder even aan welke Windows versie er op die PC draait zodat ik dat in je topic titl kan zetten conform de Windows Operating Systems Policy :)
Zoals in mijn startbericht heb ik aangegeven dat het om een workstation betreft met win2000pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-03 13:00

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

is dit een LaserJet ?
Welk type, welke drivers?

Als het een laserjet is, probeer de LaserJet III driver eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat om de Canon iR C3200 PCL5c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 15:47

mutsje

Certified Prutser

wat is Domain (nt4, 2000, 2003?)

Staat je DNS suffix goed.. kan best zijn dat het programma lang staat te browsen op zoek naar de printer namelijk omdat je zegt na de eerste keer printen werkt het wel goed.. of maakt dat boekhoudpakket nog gebruik van wins etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, aangezien het met Word wel meteen werkt, denk ik dat het eerder ligt aan Snelstart dan aan de windows instellingen. Domein en dergelijke staan allemaal goed. Net zoals de meeste ws's hier :)
Pagina: 1