Onlangs heb ik een Thomson Lyra PDP2842 aangeschaft als nieuwe MP3-speler en deze wil ik graag onder Linux kunnen benaderen.
Allereerst heb ik het apparaat aan een Windows machine gehangen om te kijken wat voor filesystem erop staat. Dit bleek FAT32 te zijn. De bestanden erop zijn zonder problemen te benaderen via Windows. Vervolgens heb ik hem omgeprikt op mijn eigen Linux machine.
Hierna heb ik bekeken welk device er in /dev wordt bijgemaakt als ik de driver laadt.
Dit bleek alleen /dev/sde te zijn. Er bestaat dus geen partitie op het device! Leek mij op zich geen probleem, dan proberen we gewoon te mounten op /dev/sde. Ik heb als mountpoint /mnt/lyra aangemaakt en vervolgens geprobeert te mounten. Dat is dus waar het mis gaat.
Hoe kan ik dit verhelpen?
Allereerst heb ik het apparaat aan een Windows machine gehangen om te kijken wat voor filesystem erop staat. Dit bleek FAT32 te zijn. De bestanden erop zijn zonder problemen te benaderen via Windows. Vervolgens heb ik hem omgeprikt op mijn eigen Linux machine.
code:
Het apparaat wordt dus door Linux gezien! 1
2
3
| root ~ # lsusb Bus 001 Device 002: ID 069b:070b Thomson, Inc. Bus 001 Device 001: ID 0000:0000 |
code:
1
| modprobe usb_storage |
Dit bleek alleen /dev/sde te zijn. Er bestaat dus geen partitie op het device! Leek mij op zich geen probleem, dan proberen we gewoon te mounten op /dev/sde. Ik heb als mountpoint /mnt/lyra aangemaakt en vervolgens geprobeert te mounten. Dat is dus waar het mis gaat.
code:
1
2
3
| root ~ # mount -t vfat /dev/sde /mnt/lyra
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sde,
or too many mounted file systems |
Hoe kan ik dit verhelpen?