Toon posts:

[cisco 836 router] kan niet telnetten ivm accesslist 23

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een cisco 836 waar ik naartoe wil telnetten. Ik heb op de ethernet 0 interfase een 192 adres ingesteld voor de clients die eraan hangen. Nu wil ik graag telnetten maar het het volgende probleem. Er is in de router een accesslist 23 aanwezig:

access-list 23 permit 10.10.10.0 0.0.0.255

Deze was standaard al aanwezig, ik heb hem er namelijk neit in gezet. Deze regel is gekoppeld aan vty 0 4 door middel van

access-class 23 in

Dit betekent dus dat ik vanaf de clients met een 192 adres niet kan telnetten naar de router. Nu kan ik die regel natuurlijk verwijderen als ik de console kabel gebruik, maar ik heb deze situatie emt meerdere routers die op diverse locaties staan. Daar kan ik dus geen consolekabel gebruiken. Kan ik door een pc in de 10.x range te zetten op de een of andere manier wel telnetten? Het enige wat ik dus voor elkaar moet krijgen is het verwijderen van de regel "access-class 23 in. Dit ZONDER gebruik te maken van een console kabel. Als dat lukt ben ik geholpen. zou mooi zijn als iemand hier wat mee kan.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:58
Als dat ding een 192. ip heeft, maar je vervolgens alleen 10.10.10.x adressen toelaat dan kom je er natuurlijk niet op en zal je met een consolekabel moeten aankomen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
ja daar was ik al bang voor..hoopte dat er misschien toch nog iets mogelijk was...