Toon posts:

Subdomain onder IIS 6

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Heb thuis een webserver draaien met IIS 6. Eigen domeintje + wildcard. Maar nu komt het, ik wil dus een subdomein koppelen aan een dir of een url. Dit kan omdat ik een wildcard heb.

Eerst had ik apache webserver met php draaien. Daar kon ik dat heel gemakkelijk regelen met een php scripjte. Nu wil ik dat dus ook onder IIS, eventueel met ASP.

Ik ben al een tijdje opzoek naar de oplossing op verschillende forums en via google enz enz, maar heb tot nu toe niets kunnen vinden.

Weet 1 van jullie hier een goede oplossing voor?

Greetz

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is het niet gewoon voor elk subdomein in IIS een host-header invullen?

** KLIK voor een vergroting **

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42922/thumb.jpg

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Dit lijkt me geen goede oplossing want ik kan hier nergens aangeven waar de verwijzing heen moet.

Het is de bedoeling dat een subdomain naar een bepaalde directory of een url verwijst.

Verwijderd

Kent IIS niet iets als virtual hosts dan? Althans zo werkt het bij Apache gewoon wel :) vhost a verwijst naar dir b :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 10:48:
Kent IIS niet iets als virtual hosts dan? Althans zo werkt het bij Apache gewoon wel :) vhost a verwijst naar dir b :)
Ja dat is dus volgens mij de host-header zoals ik in mijn eerste post heb voorgesteld, voor elke map die je maakt, of elke website die je aangeeft binnen IIS kan je domein1.uwhost.nl of iets domein2 of wat je maar wil.

IIS kijkt dan naar de header en smijt je binnen IIS naar de goede dir/website

[ Voor 26% gewijzigd door Gunner op 11-11-2004 10:51 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-08 13:37

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Kom op zeg, dat is wel erg basic.

Je maakt een nieuwe website aan, welke je laat luisteren naar een bepaald IP adres (Of alle) en specifiek op een bepaalde hostheader.

Bijvoorbeeld:
Websitenaam - IP adres - hostheadernaam
Default WebSite - All (unassigned) adresses - www.domain.nl
Extra website - All (Unassigned) adresses - sub.domain.nl
Nog een - All (Unassigned) adresses - kijknou.domain.nl

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Je kan zoals Gunner al aangeeft met verschillende Virtual Servers werken, en deze ieder een hostheader geven. Wat je ook kunt doen is het volgende ASP scriptje in de root van je site zetten, en deze redirects laten afhandelen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<%
Select Case request.ServerVariables("HTTP_HOST")
Case "subdomein1.domein.nl"
    response.redirect("/map1")
Case "subdomein2.domein.nl"
    response.redirect("/map2")
End Select
response.redirect("index.html")
%>

Waarbij je uiteraard alles vervangt door de juiste waarden :)

Verwijderd

Topicstarter
jewel, IIS kent die optie wel, maar dan krijg je www.mijndomain.nl/virtualdir . Die virtualdir kan je dan weer ergens naar door laten verwijzen.

wat ik wil is dus dat subdomain.domain.nl ergens naar toe word verwezen naar bijvoorbeeld www.mijndomijn.nl/test/dir

Edit:

Bedankt voor de reacties als ik thuis ben ga ik het even proberen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 10:55 . Reden: late reactie ]

• Victor
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 10:53:
jewel, IIS kent die optie wel, maar dan krijg je www.mijndomain.nl/virtualdir . Die virtualdir kan je dan weer ergens naar door laten verwijzen.

wat ik wil is dus dat subdomain.domain.nl ergens naar toe word verwezen naar bijvoorbeeld www.mijndomijn.nl/test/dir
Zie mijn post hierboven ;)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-08 13:37

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Kan je ook gewoon binnen IIS instellen dat de website forward naar een adres/url i.p.v. een directory.

Bovendien ondersteund niet elke webserver asp / php.

[ Voor 23% gewijzigd door Equator op 11-11-2004 10:59 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Edit:

Bedankt voor de reacties als ik thuis ben ga ik het even proberen
Kan dus wel gewoon. In de properties van de directory je sub-domein naam invullen, en IIS redirect je automatisch naar de juiste dir, en in je IE zal je gewoon je subdomein zien staan

• Victor
  • Niet online
CyberJ schreef op 11 november 2004 @ 10:58:
Kan je ook gewoon binnen IIS instellen dat de website forward naar een adres/url i.p.v. een directory.

Bovendien ondersteund niet elke webserver asp / php.
IIS ondersteunt uiteraard wel ASP.
Gunner schreef op 11 november 2004 @ 11:04:
[...]

Kan dus wel gewoon. In de properties van de directory je sub-domein naam invullen, en IIS redirect je automatisch naar de juiste dir, en in je IE zal je gewoon je subdomein zien staan
Mag jij mij vertellen waar. Je kunt een directory wel laten redirecten naar een andere locatie, maar je kunt (naar mijn weten) geen subdomein voor een map opgeven.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

King_Louie schreef op 11 november 2004 @ 11:12:

Mag jij mij vertellen waar. Je kunt een directory wel laten redirecten naar een andere locatie, maar je kunt (naar mijn weten) geen subdomein voor een map opgeven.
Sorry, je hebt gelijk. Ik dacht het ff snel uit mijn hoofd te weten maar je kan inderdaad niet op aparte directories een host-header invullen, alleen op aparte web-sites :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Kijk eens bij het Home Directory tabblad, je kan verwijzen naar een folder, URL en share
Maak dan www.mijndomein.nl aan, met /test/dir als submappen. Maak dan een nieuwe website aan subdomain.mijndomein.nl en verwijs die via URL naar www.mijndomein.nl/test/dir.
Hoewel hetgeen je quote niet de juiste aanpak is, kan het wel degelijk.
offtopic:
Leuke Internet Explorer history, jij gebruikt een browser uit 2001?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

[...]

IIS ondersteunt uiteraard wel ASP.

[...]

Gewoon bij Host Header Information:

sub.domein.extensie

• Victor
  • Niet online
blackd schreef op 11 november 2004 @ 11:22:
[...]

Kijk eens bij het Home Directory tabblad, je kan verwijzen naar een folder, URL en share
Maak dan www.mijndomein.nl aan, met /test/dir als submappen. Maak dan een nieuwe website aan subdomain.mijndomein.nl en verwijs die via URL naar www.mijndomein.nl/test/dir.
[...]

Hoewel hetgeen je quote niet de juiste aanpak is, kan het wel degelijk.
offtopic:
Leuke Internet Explorer history, jij gebruikt een browser uit 2001?
Het kan wel, maar niet op de manier zoals Gunner eerst aangaf. Zoals je hier ergens boven ziet geeft ie dat dan ook toe. En ja, ik gebruik een browser uit 2001, en hij voldoet nog altijd beter dan ieder ander. :)
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 11:34:
[...]

Gewoon bij Host Header Information:

sub.domein.extensie
Hostheaders geef je op in je Virtual Server properties, niet op je mappen. Zoals Gunner dus eerst zei.

Verwijderd

Topicstarter
King_Louie schreef op 11 november 2004 @ 10:51:
Je kan zoals Gunner al aangeeft met verschillende Virtual Servers werken, en deze ieder een hostheader geven. Wat je ook kunt doen is het volgende ASP scriptje in de root van je site zetten, en deze redirects laten afhandelen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<%
Select Case request.ServerVariables("HTTP_HOST")
Case "subdomein1.domein.nl"
    response.redirect("/map1")
Case "subdomein2.domein.nl"
    response.redirect("/map2")
End Select
response.redirect("index.html")
%>

Waarbij je uiteraard alles vervangt door de juiste waarden :)
Ik heb dit scriptje vanmiddag in de pauze even thuis geprobeerd en het werkt perfect :) , maar als ik naar een subdomain ga ( webadmin.sbootsma.nl ) dan komt dit --> /webadmin/login.wdm erachter te staan.

Is er ook een mogelijkheid om dit tegen te gaan? (zodat er dus gewoon webadmin.sbootsma.nl blijft staan)

• Victor
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 13:13:
[...]

Ik heb dit scriptje vanmiddag in de pauze even thuis geprobeerd en het werkt perfect :) , maar als ik naar een subdomain ga ( webadmin.sbootsma.nl ) dan komt dit --> /webadmin/login.wdm erachter te staan.

Is er ook een mogelijkheid om dit tegen te gaan? (zodat er dus gewoon webadmin.sbootsma.nl blijft staan)
De enige manier om dat op te lossen is door van Virtual Servers icm met hostheaders gebruik te maken, zoals hier eerder in het topic beschreven is.

Of je moet met frames gaan werken, maar dat is hopeloos ouderwets en bovendien niet echt een fraaie oplossing
Pagina: 1