Toon posts:

.bat exporteren naar .exe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik zoek een programmaatje/manier om een batch bestand te converteren naar een .exe bestand. Ik heb hiervoor het programma bat2exe gevonden maar dit werkt niet naar mijn tevredenheid(ik kan er alleen .bat mee converteren naar .com)
Iemand een goed idee? Alvast bedankt,
Wendy

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Wat is er mis met een .com? Een executable is een executable (zolang het ook onder NT* draait). Of wil je een "Windows interface" er bij hebben? Dan heb je waarschijnlijk pech en zal je voor zover ik weet geen batch als bron kunnen gebruiken :)

edit:

Oeh, welkom op GoT :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 11-11-2004 10:46 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:45
[blaaaaat]

* SysRq leest geen topicstart meer. Sorry 8)7

[ Voor 84% gewijzigd door SysRq op 11-11-2004 10:55 ]

-

Verwijderd

Topicstarter
Met een .com is mis dat mijn baas dat niet wil hebben, omdat je dan de naam kunt veranderen in .bat en gewoon de file aan kunt passen. Dat willen we niet hebben omdat het voor een klant is.
Het moet en zal een .exe worden dus ik hoop dat iemand het weet. ;)

Btw tnx

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:57
google: bat2exe..
hoe moeilijk wil je het hebben :P bij mij werkt het namelijk wel naar behoren, misschien moet je een andere bat2exe hebben..

[ Voor 48% gewijzigd door stfn345 op 11-11-2004 10:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
razorhead schreef op 11 november 2004 @ 10:52:
google: bat2exe..
hoe moeilijk wil je het hebben :P bij mij werkt het namelijk wel naar behoren, misschien moet je een andere bat2exe hebben..
Vertel mij eens hoe je dat doet dan?

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:45
razorhead schreef op 11 november 2004 @ 10:52:
Hij werkt wel, maar je krijgt er alleen een .com uit ;)

-

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 06:59
als het zo überbelangrijk is dat de klant er niets aan kan aanpassen, waarom maak je dan geen simpele console-app in C?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik dat niet kan 8)7

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 10:51:
Met een .com is mis dat mijn baas dat niet wil hebben, omdat je dan de naam kunt veranderen in .bat en gewoon de file aan kunt passen. Dat willen we niet hebben omdat het voor een klant is.
offtopic:
Huh, is dat zo? Dat is een goedkope conversie, gewoon een rename :D

Maar de bat2exe op http://www.computerhope.com/dutil.htm maakt er hier een "goede" com van. Zorg wel dat de batch max. 8 letters heeft; het is nog een oude DOS app die van 8.3 uitgaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-03 09:53

jvaneijk

Dr.Oak

Hmm kan aan mij liggen maar ik heb ooit ook eens van een .bat naar een .exe gemoeten en mij is het ook niet gelukt toen heb ik er dus maar gewoon VB proggie van gemaakt hoe vies het ook was. Maar als je Bat snapt kan je ook wel met VB aan de gang denk ik

iRacing Profiel

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 17:28
Pak het goeie oude qbasic erbij, en gebruik het shell-commando. Bijvoorbeeld:
code:
1
2
shell "dir/w"
system

Het 'system' commando is om qbasic meteen te beeindigen / af te sluiten.

Qbasic 4.5 had de mogelijkheid hiervan een .exe te bakken.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-08 14:32
Volgens mij is het echt onzin dat je een geconverteerde .bat naar .com kan openen in notepad en vervolgens vrolijk kan aanpassen, opslaan, en uitvoeren.

Dan kan je dat net zogoed met een hex editor doen als je er een .exe van maakt, lijkt mij...

Maargoed als het toch een .bat is, dan kan je hem net zogoed in QBasic maken.
SHELL "hetgeen wat in de batch file staat"

Edit: Spuit 11 :7

[ Voor 6% gewijzigd door Sluuut op 11-11-2004 11:17 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:06

Standeman

Prutser 1e klasse

Over het algemeen is het zo dat executabels < 64Kb een .com extensie hebben en > 64Kb een .exe extensie. Verder zit er geen werkelijk verschil tussen .com en .exe

Waarom dit zo is weet ik niet precies, maar het stamt in iedergeval uit het oude dos tijdperk.

Dus maak je batch file gewoon groter dan 64Kb en het wordt vanzelf een exe (dacht ik).

Overigens,
Hoe bedoel je dit? In de .com zit gewoon machinetaal hoor... Niet zo dat alleen het bestandje renamed wordt. Dus het is echt onzin dat je een .com kan veranderen in .bat en het dan kan aanpassen !

[ Voor 9% gewijzigd door Standeman op 11-11-2004 11:22 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 22:41
Je kunt ook die .com renamen naar .exe, maakt voor windows toch niets uit :+

Verwijderd

Topicstarter
Standeman schreef op 11 november 2004 @ 11:18:
Over het algemeen is het zo dat executabels < 64Kb een .com extensie hebben en > 64Kb een .exe extensie. Verder zit er geen werkelijk verschil tussen .com en .exe

Waarom dit zo is weet ik niet precies, maar het stamt in iedergeval uit het oude dos tijdperk.

Dus maak je batch file gewoon groter dan 64Kb en het wordt vanzelf een exe (dacht ik).

Overigens,

[...]

Hoe bedoel je dit? In de .com zit als het goed is gewoon machinetaal hoor... Niet zo dat alleen het bestandje renamed wordt.
Dit zal ik zeker proberen, ik hoop dat het werkt met de andere programma's heb ik geen ervaring en ben bang dat dat mijn pet te boven gaat.
Wat betreft het renamen en veranderen van de .com, ik moet eerlijk zeggen dat ik dit zonder nachecken van mijn baas heb aangenomen. Het leek me ook al stug.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-08 14:32
Twilight Burn schreef op 11 november 2004 @ 11:19:
Je kunt ook die .com renamen naar .exe, maakt voor windows toch niets uit :+
Of je maakt in QBasic een .exe file die de .dat file hernoemt naar .com en hem daarna pas aanroept, en na anroepen gelijk terug renamed naar .dat
Dan krijg je dus bla.exe en bla.dat :+

Het is trouwens niets voor niets een baas he, die hebben tenslotte veel minder kennis van computers dan de collega's onder hun :X

[ Voor 22% gewijzigd door Sluuut op 11-11-2004 11:26 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Standeman schreef op 11 november 2004 @ 11:18:

Als ik me nog goed herinner is het verschil tussen com en exe dan com files nooit groter dan 64KB kunnen zijn en dat het datasegment het codesegment en het stacksegment samen in 1 segment zitten. Tevens start een com file altijd op adres 100h als ik me niet vergis.

Bij een exe file zijn de segmenten allemaal apart en kunnen groter zijn dan 64KB. Tevens is het staradres niet vast van plaats.

Zoiets dacht ik dat het in elkaar zat, dit ter informatie.
Pagina: 1