Nieuwe dienst Vodafone: Welcome Tunes

Pagina: 1
Acties:
  • 759 views sinds 30-01-2008

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:34
Vodafone introduceert welkomsttoon
Een muziekje te horen krijgen in plaats van het gebruikelijke tuut-tuut-tuut, als je iemand belt. Vodafone introduceert maandag de welkomsttoon in Nederland, zo heeft een woordvoerder van het telecombedrijf zaterdag laten weten.

Vodafone introduceert welkomsttoon

De welkomsttoon is te vergelijken met de beltoon die mensen op hun mobiele telefoon kunnen instellen en elk mobieltje is er geschikt voor. De nieuwe dienst past in het "persoonlijk maken" van de mobiele telefoon, aldus het bedrijf.

Klanten kunnen één algemene toon kiezen. Maar zij kunnen die ook afstemmen op degene die belt door verschillende melodietjes te koppelen aan verschillende telefoonnummers. "Een vriend die belt, kan je dan verwelkomen met zijn favoriete muziek. Of je kiest voor verschillende tonen voor overdag, of 's avonds".

Door de toon heen is nog wel het aloude tuut-tuut-tuut te horen, zodat mensen die bellen, weten dat zij op verbinding wachten.

De nieuwe toon wordt niet net als de beltonen gedownload, maar afgespeeld op het netwerk. Voor het instellen van een welkomsttoon betaalt de klant, afhankelijk van zijn keuze, tussen 0 en 2 euro. Daarnaast kost de dienst per maand 1 euro.

Dit was dus afgelopen maandag.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 00:20

Jimbolino

troep.com

leuk idee, wel een beetje vreemd: denk je verbinding te hebben, gaat ie nog gewoon over

waarschijnlijk dat de andere providers ook met zoiets zullen komen

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Ik heb het al ingesteld, hoor je nu de x-files neem dus op met Agent Mulder

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• Bulligan
Ik krijg liever "Scully" aan de lijn :)

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Wat ik me afvraag, als je iemand belt met zo'n WelcomeTune, begin je dan ook al met betalen op het moment dat de telefoon over gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28557

Nee. Je begint pas te betalen als de andere kant opneemt.

edit:

Degene die belt begint te betalen als de andere kant opneemt, net als met een gewoon gesprek, bedoel ik dus.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 28557 op 12-11-2004 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
Nee. Je betaald eenmalig voor de melodie. Daarna kan je hem instellen wie hem kan/mag horen en zelfs tussen welke tijden hij actief moet zijn. Zo kan je bijvoorbeeld voor verschillende mensen verschillende melodies laten horen. Ook kan je voor verschillende tijden van de dag verschillende melodies laten horen.
Je betaald dus niet elke keer voor het afspelen van die melodie. Dat zou wel heel gek zijn.

Easy, Simple & Funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Maar, is er in dit geval niet een computer die meteen opneemt, het muziekje begint te spelen totdat je je GSM opneemt en als je daarna je GSM opneemt het muziekje stopt en het gesprek doorgeeft aan je GSM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
Nee zo is het niet. Eigenlijk moet je het zien als een tussen station. Nu hoort men een tuut-tuut toontje die wordt afgespeeld. Met de Welcome Tunes kan je dit veranderen in een leuke melodie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

real-doc schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 19:21:
Maar, is er in dit geval niet een computer die meteen opneemt, het muziekje begint te spelen totdat je je GSM opneemt en als je daarna je GSM opneemt het muziekje stopt en het gesprek doorgeeft aan je GSM ?
Nee. Die gewone toon (tuuuut... tuuuut) komt ook ergens vandaan. En laat die plek nou Vodafone's telefooncentrales zijn. Daar kunnen ze er dus ook een willekeurig ander toontje neerzetten. In dit geval dus muziek.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 00:52:
[...]

Nee. Die gewone toon (tuuuut... tuuuut) komt ook ergens vandaan. En laat die plek nou Vodafone's telefooncentrales zijn. Daar kunnen ze er dus ook een willekeurig ander toontje neerzetten. In dit geval dus muziek.
De welcome tune komt niet een een telefooncentrale van Vodafone, maar van een systeem van NMS communications en LogicaCMG: http://www.logicacmg.com/...sp?display=detail&id=1038

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens... een demo is te vinden op http://welcometunes.vodafone.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 28557 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 14:27:
[...]

De welcome tune komt niet een een telefooncentrale van Vodafone, maar van een systeem van NMS communications en LogicaCMG: http://www.logicacmg.com/...sp?display=detail&id=1038
Ja, dat muziekje zit inderdaad niet in de centrale zelf ingebakken :z (Het tuuut-tuut-tuut toontje wel overigens). Maar die zet het wel op de lijn. Het is niet zo dat de je wijkcentrale die toon genereert.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Bij mij hoor je nu the Godfather, waardoor ik met een zwoele Italiaanse stem opneem

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129192

Die arme mensen van de helpdesk toch. Maar als die tonen door een bedrijf geleverd worden aan Vodafone lijkt het me minder makkelijk toegankelijk voor andere leveranciers. Het is dan niet waarschijnlijk dat het net zo'n hoge commerciele vlucht zal nemen als ringtones. De toegang is beperkt, toch?

Volgende vraag, kan je ook je eigen zakelijke welcome tune "componeren" "welkom bij mijnbedrijf, een ogenblik aub."?

• Bulligan
Anoniem: 129192 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:18:
Die arme mensen van de helpdesk toch. Maar als die tonen door een bedrijf geleverd worden aan Vodafone lijkt het me minder makkelijk toegankelijk voor andere leveranciers. Het is dan niet waarschijnlijk dat het net zo'n hoge commerciele vlucht zal nemen als ringtones. De toegang is beperkt, toch?

Volgende vraag, kan je ook je eigen zakelijke welcome tune "componeren" "welkom bij mijnbedrijf, een ogenblik aub."?
Componeren van eigen songs is niet mogelijk. Denk ook niet dat dit snel gaat gebeuren.
De welcome tunes worden geleverd door elk willekeurig bedrijf dat hiervoor een contract aangaat met Vodafone. De welcome tunes worden dus niet geleverd door LogicaCMG en/of NMS.
Partijen die hun welcome tunes aan de man willen brengen zullen een contract met Vodafone afsluiten waarna ze hun welcome tunes kunnen uploaden naar het systeem. Het systeem zorgt ervoor dat de tunes toegankelijk worden voor de gebruikers en dus aangeschaft kunnen worden. :)

Anoniem: 129192

Ik zie een marktje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214909

Grappig, vandaag een mail ontvangen dat dit mogelijk is.
De voorwaarden zijn erg summier https://rbtweb.prod.vodafone.nl/welcomeTunes/terms.faces (en het begint al met een typefout)

Het kost(ook al kies je een gratis nummer) nog steeds 1,50 per maand(zojuist KS gebeld). Beetje jammer dat ze dat niet vermelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bedankt voor de nuttige informatie ...

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.