Hoi,
Een groot aantal mensen herkent vast wel het volgende probleem:
Programma's als OutlookFolders en Public Outlook heb ik bekeken, maar daar ben ik al lang vanaf gestapt. Het is veel te 'onwijs', zit vol met fouten, terwijl de PST database absoluut niet beschadigd mag raken!
Een mooie oplossing zou zijn dat je een derde partij Exchange server via internet kan benaderen. De mail draait dan niet binnen eigen bedrijf, maar op een ander bedrijf die Exchange servers verhuurt.
We waren van plan om dit op eigen bedrijf te gaan hosten, maar dan loop je toch tegen teveel problemen aan, waar je zelf absoluut niks mee maken wil hebben. Een provider is met zijn stabiele/snelle verbinding veel geschikter om deze service te hosten.
Bestaat dit uberhaupt wel? Want er is erg veel vraag naar namelijk.
Microsoft is (uiteraard) weer heel simpel geweest sinds Windows 2000: "Mail sync'en? Dat kan met Exchange.", zonder te kijken maar de grootte van het bedrijf. Vanaf 4 werkstations kiest de klant meestal wel voor een Small Business Server, maar er zijn veel bedrijfen die kleiner zijn dan dat!
Hoe kan je hun een 'reliable solution' bieden om alles in Outlook te sync'en?
PS: mja, beetje lompe thread naam, te laat om hem nog aan te passen.
Een groot aantal mensen herkent vast wel het volgende probleem:
Goed, de meeste bedrijven met 2 PC's gaan geen Small Business Server met Exchange aanschaffen, dus er moet een andere oplossing bedacht worden.Je hebt een klein bedrijf met 2 PC's. Je deelt onderling wat mapjes en bestandjes. Verder zitten de PC's via een router op internet.
Als PC1 de e-mail ophaalt, dan heeft PC2 deze mails niet in zijn inbox staan. (tenzij je kopie's laat staan op de server etc.) Maar hoofdzakelijk is het onmogelijk om de E-mail EN contactpersonen EN de agenda te sync'en in Outlook, ZONDER Exchange
Programma's als OutlookFolders en Public Outlook heb ik bekeken, maar daar ben ik al lang vanaf gestapt. Het is veel te 'onwijs', zit vol met fouten, terwijl de PST database absoluut niet beschadigd mag raken!
Een mooie oplossing zou zijn dat je een derde partij Exchange server via internet kan benaderen. De mail draait dan niet binnen eigen bedrijf, maar op een ander bedrijf die Exchange servers verhuurt.
We waren van plan om dit op eigen bedrijf te gaan hosten, maar dan loop je toch tegen teveel problemen aan, waar je zelf absoluut niks mee maken wil hebben. Een provider is met zijn stabiele/snelle verbinding veel geschikter om deze service te hosten.
Bestaat dit uberhaupt wel? Want er is erg veel vraag naar namelijk.
Microsoft is (uiteraard) weer heel simpel geweest sinds Windows 2000: "Mail sync'en? Dat kan met Exchange.", zonder te kijken maar de grootte van het bedrijf. Vanaf 4 werkstations kiest de klant meestal wel voor een Small Business Server, maar er zijn veel bedrijfen die kleiner zijn dan dat!
Hoe kan je hun een 'reliable solution' bieden om alles in Outlook te sync'en?
PS: mja, beetje lompe thread naam, te laat om hem nog aan te passen.
[ Voor 5% gewijzigd door MpDay op 11-11-2004 09:37 ]