Toon posts:

[Radeon 9200SE AGP] Valt na 4 minuten uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
SPecs:

MSI KT4ultra met VIA kt400 chipset -motherboard
AMD Athlon XP2600

Powercolor Radeon 9200 SE 8x AGP 128 Mb

Na tijden met een TNT2/pro videokaart te werken, heb ik besloten om een nieuwere videokaart aan te schaffen. Hier bovenstaand. Nu heb ik het volgende probleem: zodra ik een tijdje, zeg 4 min, heb gewerkt onder windows, valt in eens mijn computer uit, en is ie ook niet meer aan te krijgen. Na enkele minuten wachten kan ik hem weer aanzetten... Ik heb geen idee meer, ik heb alle drivers gedownload en geprobeerd, mn bios geupdate naar de laatste firmware, via de ati site de nieuwste catalyst gedownload, kan hem alleen niet installeren i.v.m. het uitvallen van de pc na een langere tijd. In safe mode en in vga modus lukt dit ook niet, omdat ie dan het product niet herkend.
Met mn TNT2 kaartje kan ik wel werken, wat vergeet ik, of doe ik verkeerd...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Draait de fan op de videokaart? Oververhitting kan dit soort rare effecten geven.

Ook het hogere stroomverbruik kan soms problemen geven met de voeding. Zeker als je last hebt van een kapotte condensator in je voeding dan krijg je dit soort rare problemen.

Je zou je videokaart in iemand anders zijn PC kunnen proberen, dan weet in in igg of het wel of niet aan de kaart ligt.

En als je nog gewoon garantie hebt dan kan je uiteraard altijd even terug naar de winkel gaan en even vragen of ze hem daar kunnen testen. Dan weet je igg misschien iets meer. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik eens gaan proberen, maar nu is het wel heel gek. Gisterenavond heb ik er de hele avond mee kunnen werken maar vanmorgen probeerde ik het weer en na 4 min. was het weer over. Wie weet de oplossing?

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Verwijderd schreef op 12 november 2004 @ 11:57:
Dat zal ik eens gaan proberen, maar nu is het wel heel gek. Gisterenavond heb ik er de hele avond mee kunnen werken maar vanmorgen probeerde ik het weer en na 4 min. was het weer over. Wie weet de oplossing?
Eerst even kijken of de fan wel draait ! (Van je Vid.Kaart)

Heb je verschillende drivers geprobeert? Catalyst 4.9 Drivers werkten hier het meest stabiel (Ook op een KT400 chipset). En heb je de nieuwste VIA Hyperion 4-in1 drivers?

Als je dat allemaal hebt gedaan (en nog geen suc6 hebt!) kun je in je bios AGP Speed eens op 4x zetten. En AGP Fastwrites uitzettten.

mvg Jouke

[ Voor 7% gewijzigd door reinsaddict op 12-11-2004 14:05 ]