Toon posts:

Kenwood 72x TrueX 'DMA' onstabiel..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Staat in de handleiding van Kenwood, dat als je DMA aanzet de performance van je cd-rom speler ophoog gaat.

Maar na het aanvinken van DMA in 'System properties' en een reboot wil mijn kenwood meer niet functioneren :(

Heb laatste firmware gedownload voor AMD.

Zijn er vitamine's voor deze ziekte :?

Dutcho..

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je je speler al eens gepatched? Er is een nieuwe firmware die verschillende problemen oplost. Je krijgt namelijk ook problemen als je on-the-fly gaat kopieren met easy cd creator

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 januari 2001 11:12 schreef teigetjuh het volgende:
Heb je je speler al eens gepatched? Er is een nieuwe firmware die verschillende problemen oplost. Je krijgt namelijk ook problemen als je on-the-fly gaat kopieren met easy cd creator
Ja ik heb mijn speler al eens 'gepatched' met de desbetreffende Firmware, ECC werkt anders perfect, behalve die DMA helaas ;(

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dan weet ik het zo ook even niet. Staat er misschien iets over op de Kenwood-site?

Verwijderd

Topicstarter
www.kenwoodtech.com is niet beschikbaar.

Maar kort geleden heb ik al een update ondergaan. merkte geen verbeteringen :'(

Verwijderd

zowiezo is het INstabiel :+

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 januari 2001 14:44 schreef Cbd het volgende:
zowiezo is het INstabiel :+
On is niet en dat is precies wat hij doet of niet doet :)

Verwijderd

In een ander stukkie hier op tweakers heb ik gelezen dat die Kenwood dma niet ondersteunt, ik kan zo snel ff niet vinden waar, maar misschien is dat iid wel zo. Ik heb em zelf niet trouwens...

Verwijderd

Ik krijg het idee dat die Kenwood een kutdrive is..... iedereen schijnt er probs mee te hebben :(
Ben ik blij dat ik een Plextor heb :P

Verwijderd

kut drive... valt wel mee hoor. Ik ben er wel tevreden mee

dma doet het wel bij mij in w2k. in w9x wilde mijn pioneer dvd ook geen dma ondersteunen dus misschien heeft het iets met de busmaster drivers te maken?

Verwijderd

Topicstarter
Om deze af te sluiten voor altijd.

Probleem is opgelost door de Cd-rom op de SEC-Master aan te sluiten en in m'n SoftmenuIII de SEC-Master op Pio4 te zetten.

(op www.kenwoodtech.com staat een Firmware 226 die ook andere problemen oplost, is ook te gebruiken voor AMD'users)

Mijn WIN98SE zette daarna de DMA Automatisch aan, waardoor ik eindelijk een 60-74 speed cd-rom heb i.p.v. een 20x.

-Instructions for Firmware 226 Update for
Kenwood 72X TrueX CD-ROM Drive (ATAPI/EIDE)

For AMD Athlon™ based motherboards and Intel® 820 chipset motherboards click here.
What's new in this update:
• Added support for UDMA
• Improved readability of CDRW discs
• Fixed bug that caused "EZ CD Creator" and "WIN on CD" not to be able to copy CDs
• Fixed upgrade problems on AMD Athlon™ motherboards
• Diablo II Playability
-

Dit eventjes voor de mensen die ditzelfde probleem hebben/hadden.

bye bye..

Verwijderd

Hoe kan ik de performance van mijn True-X 72 eigenlijk meten? Ik wil ook wel weten of mijn drive zo sloom is. :?

Iemand overigens met een AOpen 4624 DRW? deze krijg ik ook niet op DMA.. :(
Pagina: 1