Toon posts:

[outlook 2003] Raar probleem met de spellings controle

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 systemen staan waarop beide hetzelfde pakket is geinstalleerd en op beide staat outlook 2003.

Op het ene systeem heb ik als ik een E-mail maak dat de spelling controle automatisch herkend welke taal je typt.
Dus maak ik een mail in het Nederlands zal de controle ook in het Nederlands zijn, maak ik echter een mail in het Engels dan zal outlook nadat ik op enter druk de zin in het Engels controleren op spel fouten.

heel handig dus

Het rare is nu echter dat op mijn andere systeem met exact de zelfde installatie dit niet werkt.
Hier wordt alleen maar op de Nederlandse spelling gecontroleerd, typ je een mail in het Engels dan wordt deze dus geheel gecontroleerd op Nederlandse spelfouten.
Zeer irri dus...

Nu heb ik al gezocht in outlook maar kan dus nergens een setting vinden waarmee dit in te stellen is, ik zal er natuurlijk wel gewoon overheen kijken maar ik kan het simpelweg niet vinden.

Wie kan me vertellen waar ik dit correct kan instellen zodat outlook zelf automatisch de taal kiest voor de spelling?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:48

breinonline

Are you afraid to be known?

Stomme vraag misschien, maar op het andere systeem is ook de Engelse spellingscontrole geinstalleerd?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Het is de Engelse versie met daarover de NL language pack geinstalleerd.
Beide systeem zijn op dezelfde manier geinstalleerd.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Bij de een gebruik je Word om mails te tikken en bij de andere niet? Als Word; blijf alsjeblieft bij gewoon text-only mails en geen HTML mail als je mij ooit zou mailen :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Bij beide mail gebruik ik html.
Hij doet wel autocorrectie allen hij herkent niet vanzelf de taal.
Het ene systeem corrigeerd zowel Nederlands als Engelse teksten terwijl de andere alleen maar Nederlandse teksten auotmatisch corrigeerd.