Toon posts:

AntiVir vraagje/probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik zit met een probleem.

De afgelopen weken heb ik intensief de in mijn ogen twee beste gratis antivirus programma's uitgeprobeerd, te weten: "AVG 6 A.V.S. Free Edition" van Grisoft en "AntiVir 6 Personal Edition" van H+BEDV.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat beide programma's in principe niet veel verschillen, beide scannen gedegen naar en verwijderen indien nodig goed virussen. Echter, de (belangrijkste) verschillen die er bestaan, zijn voor mij wél cruciaal om een échte winnaar te kiezen, want uiteindelijk wil ik maar met één AV·programma verder.

En de verschillen tussen AVG en AntiVir waar ik op doel zitten in de update·functies.

Via deze functies worden in beide programma's het "virushandtekening·bestand" up·to·date gehouden met de laatste stand van zaken in virus·land. AVG/Grisoft werkt het bestand om de paar dagen bij en AntiVir/H+BEDV stelt tegenwoordig minimaal één maal per dag en doordeweeks vaak ook meedere keren op een dag een update beschikbaar.

Nu mijn probleem.

AVG is in staat om, indien 'gescheduled', helemaal vol automatisch het update·bestand van de Grisoft·website te plukken en in het programma te verwerken. AntiVirus daarintegen, kan je ook wel schedullen om via internet te updaten, maar vraagt dan -naar mijn mening- onnodig of ik een update van de H+BEDV·website wil halen als deze beschikbaar is. Vervolgens, ná downloading en verwerking van de update, wordt mij gevraagd of ik dit update·onderdeel wil afsluiten of niet. En heb ik gescheduled dat ik daarna automatisch mijn computer met deze update wil scannen op virussen, dan gebeurt dat niet zolang ik het update·onderdeel niet handmatig heb afgesloten.

Heeft iemand anders hier ook last van? Want ik neig toch naar AntiVir om definitief te gaan gebruiken, ook vanwege de ingebouwde spyware·scanner en de minder zware systeem belasting t.o.v. AVG, maar dan zou ik wél een vol automatisch update·functie in AntiVir willen zien.

Alvast bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 12:41 ]

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-11 12:28
vol automatische scan en update functie? dan zul je de betaalde versie moeten gebruiken.

ik gebruik ook anti-vir, bevalt me erg goed, beter dan AVG. voor spyware gebruik ik zowieso geen virusscanner, maar aparte software.

je gebruikt je computer toch vaak, kun je best 5 minuten aan updaten besteden.....

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:12

mno

Ik heb laatst ook een paar dagen getest met Antivir maar ik vond dat hij de updates verschrikkelijk traag binnenhaalde. AVG deed dat veel sneller dus ben ik weer terug bij AVG. Heb jij dit ook gemerkt?

Edit:
Misschien heb je iets aan de reactie van Oheng in Gratis virusscanners:
Even een tip over Antivir: je kunt de Antivir scheduler gebruiken voor je updates, maar dat houdt in dat je iedere keer 2 keer op "ok/yes" moet klikken om een update te installeren. Heel vervelend en irritant. Als je een shortcut naar INETUPD.exe in je startup folder zet, dan zoekt hij automatisch naar updates tijdens het inloggen, en geeft hij geen popups meer.

[ Voor 55% gewijzigd door mno op 13-11-2004 09:49 ]

Gewoon rösti