Suse 9.2 en devices

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Heb een Lanparty pro875B met een HPT372 controller on board. Om de installatie van suse te kunnen volbrengen heb ik de installatie op moeten starten met hde=noprobe hdf=noprobe hdg=noprobe hdh=noprobe. Nadat de installatie begonnen was liep deze weer vast, maar dan op mijn dvd reader. Heb toen ook hdd=noprobe aangezet en toen liep de installatie wel succesvol.
Heb geprobeerd de opensource drivers van highpoint te compileren maar make geeft aan dat er geen files gevonden zijn die bij de kernel versie passen.

Ik heb 2 vragen :

1) Hoe krijg ik de hpt372 op mijn draaiende Suse 9.2 aan de praat ?
2) Hoe krijg ik de dvd reader weer bruikbaar op mijn draaiende Suse 9.2 systeem ?

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

In de meer recentere kernels zou die highpoint controller ondersteund moeten worden. Alleen ik weet niet wat SuSE allemaal met die kernel doet.

Je zou is kunnen proberen op de SuSE site te kijken en een recentere kernel te vinden.

Ik heb even gekeken maar hij zit in elk geval in kernel 2.6.7.

Heb je al geprobeerd om te zien of er modules op je systeem zijn die verwijzen naar die controller ?

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:33

Tuxie

En WeL nU!

Heb geprobeerd de opensource drivers van highpoint te compileren maar make geeft aan dat er geen files gevonden zijn die bij de kernel versie passen.
Modules correct geinstalleerd? Kernel source van de running-kernel in /usr/src staan?

Verwijderd

Topicstarter
active2 schreef op 11 november 2004 @ 08:36:
In de meer recentere kernels zou die highpoint controller ondersteund moeten worden. Alleen ik weet niet wat SuSE allemaal met die kernel doet.

Je zou is kunnen proberen op de SuSE site te kijken en een recentere kernel te vinden.

Ik heb even gekeken maar hij zit in elk geval in kernel 2.6.7.

Heb je al geprobeerd om te zien of er modules op je systeem zijn die verwijzen naar die controller ?
Hoe kan ik dat zien ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gaat iemand mij nog verder helpen ? Dezelfde problemen had ik ook met SUse 8.2, 9.0 en 9.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 10:48:
Gaat iemand mij nog verder helpen ? Dezelfde problemen had ik ook met SUse 8.2, 9.0 en 9.1.
je zou ook zelf kunnen zoeken "install kernel sources" zou met google vast wel iets opleveren. maargoed:
attamottamotta schreef op donderdag 11 november 2004 @ 11:38:
[...]
Modules correct geinstalleerd? Kernel source van de running-kernel in /usr/src staan?
je running kernel kom je achter door uname -r in te typen, of je sources in /usr/src/linux staan kom je achter door ls -l /usr/src/ te doen, en te kijken of je iets dergelijks ziet:
code:
1
2
lrwxrwxrwx   1 root root   22 Sep 18 15:27 linux -> linux-2.6.8-gentoo-r3/
drwxr-xr-x  19 root root 4096 Sep 18 00:59 linux-2.6.8-gentoo-r3

je modules staan in /lib/modules/kernelversie, in mijn geval dus /lib/modules/2.6.8-gentoo-r3. kijk in die dir of je daar allemaal bestandjes vindt, in dat geval zullen de modules wel goed geinstalleerd zijn.

verder heb je de kernel-HOWTO die je precies kan vertellen hoe je een nieuwe kernel compileert.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
smokalot schreef op zondag 14 november 2004 @ 12:22:
[...]

je zou ook zelf kunnen zoeken "install kernel sources" zou met google vast wel iets opleveren. maargoed:

[...]

je running kernel kom je achter door uname -r in te typen, of je sources in /usr/src/linux staan kom je achter door ls -l /usr/src/ te doen, en te kijken of je iets dergelijks ziet:
code:
1
2
lrwxrwxrwx   1 root root   22 Sep 18 15:27 linux -> linux-2.6.8-gentoo-r3/
drwxr-xr-x  19 root root 4096 Sep 18 00:59 linux-2.6.8-gentoo-r3

je modules staan in /lib/modules/kernelversie, in mijn geval dus /lib/modules/2.6.8-gentoo-r3. kijk in die dir of je daar allemaal bestandjes vindt, in dat geval zullen de modules wel goed geinstalleerd zijn.

verder heb je de kernel-HOWTO die je precies kan vertellen hoe je een nieuwe kernel compileert.
Het installeren en kompileren van kernelsources heb ik al eerder gedaan, dat is het probleem ook niet.

Dit geeft uname -a :
Linux suse92 2.6.8-24-smp #1 SMP Wed Oct 6 09:16:23 UTC 2004 i686 i686 i386 GNU/Linux

Dit geeft ls -al in /usr/src :

drwxr-xr-x 5 root root 200 Nov 7 21:08 .
drwxr-xr-x 12 root root 344 Nov 7 10:08 ..
lrwxrwxrwx 1 root root 14 Nov 7 21:08 linux -> linux-2.6.8-24
drwxr-xr-x 20 root root 768 Nov 11 23:48 linux-2.6.8-24
drwxr-xr-x 3 root root 72 Oct 6 12:48 linux-2.6.8-24-obj
lrwxrwxrwx 1 root root 18 Nov 7 21:08 linux-obj -> linux-2.6.8-24-obj
drwxr-xr-x 7 root root 168 Nov 7 10:10 packages

Blijven mijn 2 vragen nog onbeantwoord :

2) Hoe krijg ik de dvd reader weer bruikbaar op mijn draaiende Suse 9.2 systeem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blijven mijn 2 vragen nog onbeantwoord :

2) Hoe krijg ik de dvd reader weer bruikbaar op mijn draaiende Suse 9.2 systeem ?[/quote]

Ik heb het zelf maar opgelost.
1) Heb de kernel opnieuw gecomplieerd en daarna achter de boot entry in menu.lst van grub de hde=noprobe hdf=noprobe hdg=noprobe en de hdh=noprobe weggehaald. Nu vindt suse alle disks die op de hpt372 zijn aangesloten.
2) Heb hetzelfde gedaan voor de dvd reader.

Alleen geeft suse aan dat de partities op de disks die op de HPT zijn aangesloten van het type SFS zijn en niet van het type NTFS wat ze echt zijn. Weet iemand of het voor de data kwaad kan als ik deze mount ?
Pagina: 1