[word] bestand terughalen

Pagina: 1
Acties:

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:23

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Je kent het wel. Je bent met een Word bestand bezig en slaat deze op als bestand1.doc. Je hebt ook nog een bestand2.doc nodig, dat een variant is op bestand1.doc, dus gebruik je bestand1.doc en bewerk je daar het één en ander totdat het je gewenste bestand2.doc is.

Maar nu ipv op 'save as...' te klikken, doe je zoals je gewend bent, even snel CTRL S. Met als gevolg dat je bestand1.doc nu de inhoud van bestand2.doc heeft.

Kun je op de één of andere manier de inhoud van bestand1.doc (het origineel) terughalen?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 17:40

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

dr zit boven in beeld zo'n pijltje

klik er op en je hebt je text weer trug

(en volgens mij slaat office ook temp bestanden op om de 10 minuten ofzo)

[ Voor 36% gewijzigd door Welleweerd op 10-11-2004 22:56 ]

Bedankt alvast

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Nee, helaas, dat werkt niet.
Want je hebt 'm al opgeslagen namelijk.

en waar slaat die die temps op dan? En hoe heten ze?

[ Voor 32% gewijzigd door Galois op 10-11-2004 23:00 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Ik dacht het niet. Wordt met het opslaan de undo-geschiedenis niet gewist en weggeschreven??
Veel terughalen zal je niet kunnen doen, lijkt mij, het enige dat je kon doen is misschien de tijdelijke bestanden opslaan (die staan in dezelfde map als je document en zijn onzichtbaar (met gekke namen die gedeeltelijk overeenkomen met het origineel). Voor de rest: templates :p

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 21:56
Is vrij lastig denk ik, gesaved is is gesaved.. CTRL-Z werkt ook niet meer he? Het is misschien wel mogelijk maar met een speciaal programma wat dus op schijf niveau gaat zoeken naar eventuele restanten.. omstrijdig en tijdrovend.
Ben je er zeker van dat Word niet inderdaad een autosave heeft gemaakt? kun je proberen te kijken door effe alle .doc files op de vragen in je Word dir.

Succes
Nick

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 17:40

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

je kunt zelfs volgens mij instellen dat ie het bestand om de zoveel tijd opslaat op een bepaalde locatie.. als zo'n

$$$&&**^^@@!!##$$worddocument%%%@@@.doc :X

bestand

[ Voor 3% gewijzigd door Welleweerd op 10-11-2004 23:00 ]

Bedankt alvast

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ja, het is nu niet meer van belang. Maar ik had het gisteren en was aan het klooien en kon mij niet voorstellen dat word niet zo'n optie zou hebben... Helaas dus.

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 21:56
De autosave is daar erg handig voor :)

offtopic: misschien een suggestie voor MS, dat Word een soort history bijhoud van documenten, hoeft in principe maar 1 stap terug te gaan om dit soort dingen te voorkomen.
Pagina: 1