hey, nu heb ik al op zoveel plaatsen zitten lezen over geluid en fans, maar nu zou ik gwoon ff duidelijkheid willen over het volgende, als je een standaard 120 mm fan neemt en een standaard 80 mm fan welke maakt nu het meeste geluid?
want nu heb ik ook ergens op got gelezen dat een 120 stiller is??????
Dat hangt toch echt van het type af.
Ik heb hier 120 MM stofzuigers en 120 MM's die je nauwelijks hoort
Ik heb hier 120 MM stofzuigers en 120 MM's die je nauwelijks hoort
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Het is afhankelijk van het aantal toeren dat de fans draaien. Check een paar internetshops zou ik zeggen want daar staat meestal ook bij hoeveel Decibel een fan maakt. Een 120mm fan die 1000 toeren draait maakt mischien minder geluid dan een 80mm fan die op 2500 toeren draait.
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Het hangt helemaal van de fan af ja. Voor dezelfde luchteverplaatsing kan de 120mm echter wel langzamer draaien waardoor deze vaak stiller is dan een 80mm die hetzelfde moet verplaatsen, maar dat is dus niet altijd zo. Het hangt dus idd van de types af, en dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen
Verwijderd
^
en CME Faq: Airflow # Fan grootte (diameter - 40, 60, 80, 92, 120mm etc):
Een 80mm fan maakt bijv. gemiddeld 6dBA meer herrie als een 92mm met dezelfde airflow.
en CME Faq: Airflow # Fan grootte (diameter - 40, 60, 80, 92, 120mm etc):
Een 80mm fan maakt bijv. gemiddeld 6dBA meer herrie als een 92mm met dezelfde airflow.
Dit topic is gesloten.
![]()