Toon posts:

concepts ict levert contractbreuk

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Effe een vraagje en effe mijn gal spuwen. :r
Ik heb sinds een klein jaar wide open van concepts-ict in dit jaar waren er achtermekaar probleempjes die redelijk goed opgelost werden.
Nu echter heb ik al sinds 31 oktober een knipperlicht verbinding.
5 tot 20 min en dan modem resetten en we gaan weer effe. ;(
En dit moet ik zo'n 20x per dag doen, nu geeft concepts altijd eerst de schuld aan de klant verkeerde modem, kabels niet goed, splitter en pc, kortom je kent die smoesjes wel.
Nu wat betreft deze smoesen gaat die vlieger bij mij niet op want ik werk in een computerwinkel en heb dit dus allemaal al uitgetest om hun een plezier te doen en mij nog kwader te maken. :(

Nu heb ik zitten denken nu hun mij geen verbinding meer garanderen leveren ze eigenlijk contractbreuk dus zou ik van ze af kunnen per direct.

Mijn vraag dus is dit ook zo en hoe pak ik dit aan.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Als je er niet uitkomt en je bent zeker van je eigen verandwoordelijkheid (echt 100% zeker) zoals aansluiting tussen ISRA en je splitter. En vanaf je splitter naar je modem. Dan zou je ze (mits binnen alle redelijkheid ze je helpen het probleem op te lossen) in gebreken kunnen stellen op de geleverde dienst.

Dit bij voorkeur even (ouderwets) schriftelijk per aangetekende brief. Geef ze daarin een redelijke termijn om te reageren en om het probleem alsnog op te lossen.

Maar 100% zekerheid dat het probleem niet wordt veroozaakt binnen je eigen aansluiting of je eigen apparatuur is dan wel een must natuurlijk als je het zover gaat spelen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
bjck schreef op 10 november 2004 @ 23:02:
Als je er niet uitkomt en je bent zeker van je eigen verandwoordelijkheid (echt 100% zeker) zoals aansluiting tussen ISRA en je splitter. En vanaf je splitter naar je modem. Dan zou je ze (mits binnen alle redelijkheid ze je helpen het probleem op te lossen) in gebreken kunnen stellen op de geleverde dienst.

Dit bij voorkeur even (ouderwets) schriftelijk per aangetekende brief. Geef ze daarin een redelijke termijn om te reageren en om het probleem alsnog op te lossen.

Maar 100% zekerheid dat het probleem niet wordt veroozaakt binnen je eigen aansluiting of je eigen apparatuur is dan wel een must natuurlijk als je het zover gaat spelen.
afaik kan je zelfs als het probleem bij jou ligt, met een aangetekende brief geen onheil op je nek halen...

• bjck
The_Stickie schreef op 10 november 2004 @ 23:06:
[...]

afaik kan je zelfs als het probleem bij jou ligt, met een aangetekende brief geen onheil op je nek halen...
Mogelijk, maar als je de schuld met een aangetekende brief bij een ander neerlegd en daarin iemand in gebreke steld met als uiteindelijke dwangmaatregel ontbinding van het contract sta je er wel erg l*llig bij als het probleem bij jezelf gevonden wordt.

Daarnaast zouden er misschien mogelijkheden zijn voor de ISP om de kosten van het onderzoek dan te verhalen. Wie weet.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op 10 november 2004 @ 23:11:
Daarnaast zouden er misschien mogelijkheden zijn voor de ISP om de kosten van het onderzoek dan te verhalen. Wie weet.
Die mogelijkheden zijn er, en een compleet rondje storingsonderzoek gaat gauw richting de 300 euro. Dus het is nogal een gok.

Overigens is het de grootste plaag voor helpdeskers: klanten die "zelf ook in de ICT zitten" en dus niet de goeie antwoorden geven, maar antwoorden wat ze denken dat het antwoord moet zijn. Dus, TS, slik je trots in en doe wat ze je vragen. Die vragen zijn er niet om jou de schuld te geven, die vragen zijn er om te achterhalen wat het probleem is. Je zult niet de eerste zijn met een rot geknepen RJ-12 stekkertje. Of de eerste met toch een andere firmware in z'n modem dan 'ie zelf een jaar lang gedacht heeft. Kijk het na, doe wat ze je vragen, en vul niet in wat je denkt dat het antwoord moet zijn.

Ik los het overigens anders op. Ik vraag naar de moeder of vriendin van de klant, of een ander niet-technisch persoon. Die weten de antwoorden niet, dus doen wat je ze vraagt, en dus is de storing in een paar dagen verholpen, in plaats van dat je veertien dagen met een dwaalspoor bezig bent.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
oke die vriendin is er dus niet, alleen nu zi tik nog steeds met het probleem want ze hebben n.l op hun eigen site staan dat er op 31 okt. jl. een onderhoud is gepleegd aan de server van BBned dus vindt ik dat ze daar eerst is moeten kijken en niet de schuld bij de klant liggen die al een half jaar lekker ongestoord en snel aan het internetten was ( want opeens is zijn modem niet goed ) wel erg toevallig
viden jullie niet

p.s. heb hem net weer gereset

en als je ze dan belt dan zeggen ze'meneer we gaan meteen een tickit aanmaken" en dan bel je de volgende dag " o ik zie dat de tickit net een uur is geleden is aangemaakt, had u toen ook al gebeld "

godver!@#@!#!%@!$$!# wat zijn we weer lekker vlot bezig

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 23:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
"31 oktober 2004 zal onze leverancier BBNed van 0.00 uur tot 06.00 uur onderhoud plegen aan haar apparatuur. Hierdoor zal tijdens dit tijdsbestek geen DSL verkeer mogelijk zijn""

van de site af gehaald

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat van bbned was bij alle klanten van bbned en was slechts een verhuizing van apparatuur :)

Verwijderd

Topicstarter
waarom heb ik er dan nog steeds last van ???
want daarvoor werkte het goed heel goed zelfs

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem alleen dan via kpn/xs4all

ligt gewoon aan je kabels thuis of een brakke modem, dan is ie 2 weken goed, dan valt me modem om de 10 minuten uit of valt dsl om te 10 weg. Ik snap best dat je er doodziek van word, dat word ik namelijk ook. Maar probeer gewoon eens een andere modem.

beter 80 euro uitgeven aan een andere modem dan 20 weken zitten te vloeken over je adsl ;)

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 00:33:
waarom heb ik er dan nog steeds last van ???
want daarvoor werkte het goed heel goed zelfs
Het ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan die verhuizing. Ze hebben apparatuur van het ene hok naar het andere hok verplaatst, en niet aan je centrale gezeten.

De enige mogelijke uitzondering is dat er op 31 oktober iets aan de instellingen van je verbinding aangepast is (snelheidsaanpassing ofzo) en dat dat teruggedraait is door de backup die voor de verhuizing gemaakt is. Dat is een paar mensen (een stuk of tien) overkomen. Maar: als jij de week voor 31 oktober geen opdrachten hebt gegeven is dat niet gebeurt.

Dus: Lijstje afwerken.

Klopt de config van je modem nog? Goed nakijken, een vinkje over het hoofd zien is problemen. Zet eventueel je modem terug op fabrieksinstellingen, en config 'm volgens de instructies opnieuw. Juiste firmware-versie geinstalleerd? (de juiste, niet de meest recente.. :) )

Controleer je kabeltjes. Haal ergens een extra kabeltje vandaan, en controleer daarmee of van ISRA naar splitter of van splitter naar modem niet de boosdoener is, of meet ze na met een multimeter/kabeltester. Sluit je modem zonder splitter aan. Pak je modem op, en sluit 'm in de meterkast aan, als enige apparaat op de telefoonlijn. Geen telefoontoestellen, nummermelders, antwoordapparaten. Als je dapper bent: kijk even of alle schroefjes in het KPN-stopcontact vastzitten.

Nogmaals: gewoon even doen. Kost een half uurtje, kan 300 euro schelen.

Als dat allemaal niet werkt, melden aan de helpdesk, en vertel wat je al wel en niet geprobeert hebt. Bovenstaande vijf zaken (modem config, modem firmware, kabels, splitter en ISRA) lossen 95% van alle storingen op. Die andere vijf procent is, als alle informatie er is en alles wat jij opgeeft klopt, in een paar werkdagen op te lossen. Hou er rekening mee dat dat ook echt dagen duurt. Een opdracht aan een monteur uitzetten kost gewoon 2 of 3 werkdagen, daar is niets aan te veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
thx voor de adviezen,

Maar net nieuw modem geplaatst en nog steeds even brakke verbinding heb ook al de kabels vervangen en andere splitter geplaatst .

helpt allemaal niet
werk n.l. in een computerwinkel dus heb alles zo voorhanden.
Ook heb ik dit ook allemaal al doorgenomen met de helpdesk en als je de volgende dag dan belt om de status te vragen dan kom er weer een ander met al deze tips terwijl als hij/zij even in het systeem kijkt wat er allemaal gebeurt is ( al het dan wel ingevult is, want dat is de eerste paar keer niet gedaan) dan kunnen ze meteen naar stap twee.
Nu wordt ik als het goed is morgen teruggebeld om te kijken wat de oplossing is en ook zouden ze eventueel gaan kijken of ze iets met de betaling konden doen, nou had ik liever gehad dat het meteen na de eerste melding netjes opgelost werd dan had je mij niet gehoord over betalingen, maar dit kan gewoon nietzo ( 2 weken lang geen internet)
Ik heb nu zowaar weer effe internet, alleen heb ik normaal een wideopen ( 8mbit down, 1 mbit up) het is dat ik het weet maar ik zie het niet want ik kom niet boven de 100kb

nou ja we wachten maar weer af en ik laat jullie wel weten waar het schip strand.

Verwijderd

Topicstarter
nou wat ik al verwachten is ook gebeurt ben niet gebeld door concepts en heb nog steeds dezefde storing
KL@!#$#!@$$! hier wordt je toch niet goed van betaal € 69,50 euro per maand niet voor een 10 kb verbinding.

• Lambert
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Burne schreef op woensdag 10 november 2004 @ 23:25:
[...]

Die mogelijkheden zijn er, en een compleet rondje storingsonderzoek gaat gauw richting de 300 euro. Dus het is nogal een gok.

Overigens is het de grootste plaag voor helpdeskers: klanten die "zelf ook in de ICT zitten" en dus niet de goeie antwoorden geven, maar antwoorden wat ze denken dat het antwoord moet zijn. Dus, TS, slik je trots in en doe wat ze je vragen. Die vragen zijn er niet om jou de schuld te geven, die vragen zijn er om te achterhalen wat het probleem is. Je zult niet de eerste zijn met een rot geknepen RJ-12 stekkertje. Of de eerste met toch een andere firmware in z'n modem dan 'ie zelf een jaar lang gedacht heeft. Kijk het na, doe wat ze je vragen, en vul niet in wat je denkt dat het antwoord moet zijn.

Ik los het overigens anders op. Ik vraag naar de moeder of vriendin van de klant, of een ander niet-technisch persoon. Die weten de antwoorden niet, dus doen wat je ze vraagt, en dus is de storing in een paar dagen verholpen, in plaats van dat je veertien dagen met een dwaalspoor bezig bent.
Even offtopic!

Goede tip Burne, vooral voor de eigenwijze techneuten (o.a. ikke dus }) )

• bjck
Burne schreef op woensdag 10 november 2004 @ 23:25:
[...]

Als ik eerst dit mooie verhaal van Burne lees (hij heeft gelijk) en daarna het volgende:
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2004 @ 23:53:
oke die vriendin is er dus niet, alleen nu zi tik nog steeds met het probleem want ze hebben n.l op hun eigen site staan dat er op 31 okt. jl. een onderhoud is gepleegd aan de server van BBned dus vindt ik dat ze daar eerst is moeten kijken en niet de schuld bij de klant liggen die al een half jaar lekker ongestoord en snel aan het internetten was ( want opeens is zijn modem niet goed ) wel erg toevallig
viden jullie niet

p.s. heb hem net weer gereset

en als je ze dan belt dan zeggen ze'meneer we gaan meteen een tickit aanmaken" en dan bel je de volgende dag " o ik zie dat de tickit net een uur is geleden is aangemaakt, had u toen ook al gebeld "

godver!@#@!#!%@!$$!# wat zijn we weer lekker vlot bezig
Met vooral de nadruk op " ... onderhoud gepleegd aan de server van BBned dus ...". De nadruk op de server en het woord dus staat erg lachwekkend in één zin. Het woord "dus" gebruik je als je een conclusie trekt, en dat kan/doe je alleen als je alles hebt uitgesloten/getest/geprobeerd ;)
Sletje schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:38:
[...]

Even offtopic!

Goede tip Burne, vooral voor de eigenwijze techneuten (o.a. ikke dus }) )
Het erge is eigenlijk dat de eigenwijze techneuten wel de helpdesk bellen, eigenlijk zelf vinden dat ze exact weten waar het probleem zich voordoet omdat ze precies denken te weten hoe de infrastructuur, (technische)administratie, interconnects met DSL partnerts en de DSL partners werken en tewerk gaan.

Soort jomanda's vind ik het altijd en wil soms de vraag stellen: "blauwe jurk in de kast hangen?"

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 12-11-2004 23:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
reply van bjck: Het erge is eigenlijk dat de eigenwijze techneuten wel de helpdesk bellen, eigenlijk zelf vinden dat ze exact weten waar het probleem zich voordoet omdat ze precies denken te weten hoe de infrastructuur, (technische)administratie, interconnects met DSL partnerts en de DSL partners werken en tewerk gaan.

Soort jomanda's vind ik het altijd en wil soms de vraag stellen: "blauwe jurk in de kast hangen?" \\

Will ik wel effe op antwoorden:

Nee ik heb geen jurk in de kast hangen en denk er inderdaad aardig wat van af te weten heb n.l voor diverse internet bedrijfen gewerkt en ik weet hoe snel een storing ( als je dat wilt doen voor een klant) kan oplossen.

en sta open voor alle suggesties, maar heb gister voor de lol maar weer het modem vervangen, ook dit mocht niet baten.
Bel ik vandaag weer effe naar de helpdesk met de vraag; waarom ik niet teruggebeld ben over de voortgang "uhhh ......"is het antwoord aan de lijn :-((

Dan vraag ik maar weer of ze al wat weten, en wederom is het antwoord ; We denken dat het in uw modem zit ( intussen al 4 keer omgeruild) , o dat heeft u al gedaan nou dan gaan we weer een mailtje sturen naar bbned ( waar weer 2 dagen overheen gaat ) met een andere vraag" Mijn antwoord stop hier maar mee ik ga per direct over naar een andere provider die me wel goed helpt ( liep vandaag n.l. op de HCC langs de stent van tweakdsl en die konden er ook niet echt om lachen wat hier gebeurde en vonden dat dit niet mocht.

Dus bij deze ik ben weg bij concepts wat een kl!@#!@!#te zooi is het daar en ik vindt dat ze voor die 70 euro wel wat beter hun best hadden kunnen doen.

Tweakdsl here i come :-))))

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 23:43:
reply van bjck: Het erge is eigenlijk dat de eigenwijze techneuten wel de helpdesk bellen, eigenlijk zelf vinden dat ze exact weten waar het probleem zich voordoet omdat ze precies denken te weten hoe de infrastructuur, (technische)administratie, interconnects met DSL partnerts en de DSL partners werken en tewerk gaan.

Soort jomanda's vind ik het altijd en wil soms de vraag stellen: "blauwe jurk in de kast hangen?" \\

Will ik wel effe op antwoorden:

Nee ik heb geen jurk in de kast hangen en denk er inderdaad aardig wat van af te weten heb n.l voor diverse internet bedrijfen gewerkt en ik weet hoe snel een storing ( als je dat wilt doen voor een klant) kan oplossen.

en sta open voor alle suggesties, maar heb gister voor de lol maar weer het modem vervangen, ook dit mocht niet baten.
Bel ik vandaag weer effe naar de helpdesk met de vraag; waarom ik niet teruggebeld ben over de voortgang "uhhh ......"is het antwoord aan de lijn :-((

Dan vraag ik maar weer of ze al wat weten, en wederom is het antwoord ; We denken dat het in uw modem zit ( intussen al 4 keer omgeruild) , o dat heeft u al gedaan nou dan gaan we weer een mailtje sturen naar bbned ( waar weer 2 dagen overheen gaat ) met een andere vraag" Mijn antwoord stop hier maar mee ik ga per direct over naar een andere provider die me wel goed helpt ( liep vandaag n.l. op de HCC langs de stent van tweakdsl en die konden er ook niet echt om lachen wat hier gebeurde en vonden dat dit niet mocht.

Dus bij deze ik ben weg bij concepts wat een kl!@#!@!#te zooi is het daar en ik vindt dat ze voor die 70 euro wel wat beter hun best hadden kunnen doen.

Tweakdsl here i come :-))))
Was ook niet bedoeld als direct aanval. In tegendeel eigenlijk gewoon als offtopic scenario stelling.

Verwijderd

Topicstarter
zo had ik het ook niet opgevat maar wou toch effe antwoorden,

Hoop alleen dat ze niet moeilijk doen met opzeggen, maarja dat zien we wel weer

Verwijderd

Topicstarter
oke, vandaag een fax gestuurd dat ik wil migreren naar een andere provider, blijkt dat ik nog tot 1 februari vast zit bij hun omdat dan mijn contract afloopt, maar dan wil ik wel graag ook de verbinding hebben waar ik voor betaal want nu betaal ik 70 pleuro voor een verbinding die ik niet heb.
En want denken jullie een half uurtje later hingen ze opeens wel aan de lijn of ik misschien toch nog wilden blijven, als ze je beloven te bellen vanwege een storing dan bellen ze niet maar als je opzegt met een fax dan weten ze je wel te vinden.

moet ik nog tot 2 feb. blijven bij concepts, balen ;((

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 22:56:
oke, vandaag een fax gestuurd dat ik wil migreren naar een andere provider, blijkt dat ik nog tot 1 februari vast zit bij hun omdat dan mijn contract afloopt, maar dan wil ik wel graag ook de verbinding hebben waar ik voor betaal want nu betaal ik 70 pleuro voor een verbinding die ik niet heb.
En want denken jullie een half uurtje later hingen ze opeens wel aan de lijn of ik misschien toch nog wilden blijven, als ze je beloven te bellen vanwege een storing dan bellen ze niet maar als je opzegt met een fax dan weten ze je wel te vinden.

moet ik nog tot 2 feb. blijven bij concepts, balen ;((
Kijk uit met opzeggen & migreren. Een opgezegde verbinding gaat los en valt niet te migreren.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 19:43

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 23:43:
vandaag n.l. op de HCC langs de stent van tweakdsl en die konden er ook niet echt om lachen wat hier gebeurde en vonden dat dit niet mocht.
Denk nou ff na. |:(
Had je werkelijk verwacht dat ze bij die TweakDSL stand zouden zeggen 'oh ja dat kan bij ons ook wel eens gebeuren'? Nee natuurlijk niet, en als je dat zelf niet inziet dan ben je redelijk naief en heeft hun verkoop techniek goed gewerkt. :)

Bij ELK bedrijf zijn er problemen die maar niet opgelost lijken te worden. Individuele ervaringen zeggen niks over de kwaliteit van de dienst die een bepaald bedrijf biedt. Overstappen naar de concurrent is dan ook niet echt een oplossing, want daar kan je precies hetzelfde gebeuren.
Maar ik begrijp ook wel dat jij flink baalt. ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Hmm, en tot je erachter komt dat bij TweakDSL hetzelfde probleem zich voordoet, ondanks dat je een nieuw modem van hen hebt ontvangen. Blijkt et toch wel degelijk in de bekabeling vanaf isra te zitten ....

Ik lees helaas nergens dat je werkelijk een aantal tips hebt uitgevoerd:
- Geen splitter, modem direct aan isra.
- Geen overige app's aan isra.
- Modem zo dicht mogelijk bij het ISRA punt plaatsen.
- Vanaf het modem met goede (geteste) UTP Cat 5 kabels werken.
- Denk aan de maximale afstand van UTP CAT5 (100 meter)
- Draai je software op jouw pc/server die de lijn vol upload? Of trek je de download helemaal vol?
- Geen virussen, troyans, spyware of andere niet gewenste software.
- Geen ondere clients aan jouw netwerk, indien wel, zijn die vrij van niet gewenste software.
- Log alle tijden en data wanneer het misgaat, misschien zie je een patroon in deze tijden?

Ik denk dat je hiermee een eind komt, laat maar even weten wat het geworden is!

Koop een taart en ga het vieren!

Verwijderd

Topicstarter
Garage schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 12:34:
Hmm, en tot je erachter komt dat bij TweakDSL hetzelfde probleem zich voordoet, ondanks dat je een nieuw modem van hen hebt ontvangen. Blijkt et toch wel degelijk in de bekabeling vanaf isra te zitten ....

Ik lees helaas nergens dat je werkelijk een aantal tips hebt uitgevoerd:
- Geen splitter, modem direct aan isra.
- Geen overige app's aan isra.
- Modem zo dicht mogelijk bij het ISRA punt plaatsen.
- Vanaf het modem met goede (geteste) UTP Cat 5 kabels werken.
- Denk aan de maximale afstand van UTP CAT5 (100 meter)
- Draai je software op jouw pc/server die de lijn vol upload? Of trek je de download helemaal vol?
- Geen virussen, troyans, spyware of andere niet gewenste software.
- Geen ondere clients aan jouw netwerk, indien wel, zijn die vrij van niet gewenste software.
- Log alle tijden en data wanneer het misgaat, misschien zie je een patroon in deze tijden?

Ik denk dat je hiermee een eind komt, laat maar even weten wat het geworden is!
He garage, al deze dingen heb ik wel uitgevoerd, maar dat mocht niet baten en effe ter info ik werk in een computerwinkel en heb voor diverse internet bedrijven gewerkt dus ik denk echt wel te weten hoe het moet, Ik heb alles al vervangen wat er is en voor dat concepts/BBned met hun server gingen klooien liep het als een trein en na 31 okt. niet meer, dus lijkt me erg toevallig als het in eens aan mijn pc ligt.
Maar ja probeer ze dat maaar is wijs te maken.
8)7 8)7 8)7

nu sinds vandaag loopt het weer een beetje maar nog niet de volledige snelheid die ik moet kunnen halen .
en ik heb alles weer zo aangesloten als het voor 31 okt. zat
Maar bedankt voor de tips
8) 8) 8) 8)

En effe reageren op de andere tweakers,
Tuurlijk is bij elk bedrijf wel eens een storing maar het hoeft geen 3 weken te duren.

en ik heb echt migreren in de brief gezegd en ook nog eens telefonish doorgegeven.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 22:37 ]

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 20:56
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 22:34:
8)7 8)7 8)7
De grootste probleem op een helpdesk zijn mensen die denken dat ze het beter weten en toch niet luisteren en zeggen dat ze maar wat gedaan hebben omdat die andere mensjes op de helpdesk dat graag willen horen.... die dingetjes zijn er niet om jou te pesten maar om jou te helpen

• garage
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 22:34:
[...]

He garage, al deze dingen heb ik wel uitgevoerd, maar dat mocht niet baten en effe ter info ik werk in een computerwinkel en heb voor diverse internet bedrijven gewerkt dus ik denk echt wel te weten hoe het moet, Ik heb alles al vervangen wat er is en voor dat concepts/BBned met hun server gingen klooien liep het als een trein en na 31 okt. niet meer, dus lijkt me erg toevallig als het in eens aan mijn pc ligt.
8)7 8)7 8)7
Iets heel simpels, hoe constateer jij dat de verbinding niet werkt? Waar lees je die status uit? Onstaat het probleem door dat je een pc op internet toestaat? Of onstaat het probleem ook wanneer er alleen een router aan het modem hangt? Of onstaat het probleem ook wanneer er helemaal niets aan het modem hangt.

Je bent niet duidelijk in de zaken die je hebt geprobeerd, je schermt alles af met dat je alles wel weet omdat je toevallig een baan in de ict hebt gehad.

Ik denk dat dit probleem best is op te lossen met jouw huidige ADSL leverancier, maar ik heb het idee dat dat met jouw manier van communiceren niet echt gaat lukken.

Ook ik probeer je te helpen, niet met het aangeven dat het niet werkt, nee, met allerhande tips.

Kan je duidelijk aangeven wanneer jij merkt dat de verbinding niet meer gaat? Je geeft bijvoorbeel niet aan of er wel of geen router tussen modem en pc is gemonteerd. Misschien zit daar iets niet goed.

Kan je ten alle tijden de router pingen, kan je ten aller tijden het modem pingen. Wat geven de status lampjes van het modem aan wanneer e.e.a. wel werkt, en wat geven de statuslampjes aan van het modem wanneer e.e.a. niet werkt. etc etc.

Zet je trots eens aan de kant, geef inhoudelijke info waarom iets niet gaat. Laat zien wat je hebt getest pas dan kunnen mensen je hier verder helpen.

Ik snap wel dat je vraag anders is, je wilt de migratie op contractbreuk schuiven, waardoor mijn reacties een weinig offtopic zijn. Maar volgens mij ligt de oorzaak echt ergens anders.

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 12:27

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Het is wel een beetje humor dat iedereen maar blijft denken dat het altijd aan de user zelf ligt.... |:( Dit zijn waarschijnlijk ook de gasten die zelf nog nooit van het ISP-kastje naar de ISP-deur zijn gestuurd.

Heb zelf een jaar geleden hetzelfde soort probleem gehad met een Chello verbinding. Na 2 maanden kloten en 600 kilo e-mail/telefoon de hele hap opgezegd en ADSL genomen. Je begrijpt dat een week voordat ADSL geleverd werd Chello ineens belde met de mededeling dat ze het euvel hadden gevonden.... de 1 of andere retourleiding was niet stabiel (na migratiewerkzaamheden in mijn regio)..... en die laatste week ging Chello weer als een speer 8)7

Kortom... je hoeft jan_bax niet te geloven, maar hij zou heel misschien toevallig perongeluk toch wel eens een beetje gelijk kunnen hebben...niet?

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

• garage
Mc.Boldy schreef op woensdag 17 november 2004 @ 10:24:
Het is wel een beetje humor dat iedereen maar blijft denken dat het altijd aan de user zelf ligt.... |:( Dit zijn waarschijnlijk ook de gasten die zelf nog nooit van het ISP-kastje naar de ISP-deur zijn gestuurd.

Kortom... je hoeft jan_bax niet te geloven, maar hij zou heel misschien toevallig perongeluk toch wel eens een beetje gelijk kunnen hebben...niet?
Natuurlijk kan hij gelijk hebben, het verbaasd mij alleen dat er hulp geboden wordt waar niets mee wordt gedaan.

Ik geef behoorlijk wat punten aan waar je zou kunnen gaan zoeken. Dat wordt helaas afgewimpeld met 'heb ik gedaan', en 'werk voor internetprovider'. Zonder dat er logfiles aangerijkt worden oid. En omdat user jan_bax aangeeft het contract te willen beeindigen omdat er sprake zou zijn van contractbreuk geef ik zelfs aan dat mijn reacties offtopic zijn .....

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 13:05
Heb je al een keer een andere pc er aan gehangen? en dan jou pc uitgezet? Misschien zit je wel zoveel junk over je netwerkje te pompen! Had ik ook toen ik met VMWare een Virtuele Netwerk kaart aanmaakte, Mn hele netwerk plokte eruit en ik moest steeds de router resetten. Dus probeer er ff een andere pc aan te hangen (alleen)

Verwijderd

Topicstarter
oke garage,
je hebt wel een klein beetje gelijk wat betreft mijn communicatie maar als je al 20 dagen storingen hebt dan wordt je het een keer zat..... concepts blijft maar herhalen dat het bij mijn modem ligt maar die heb ik al 4 keer vervangen plus het is gekomen na 31 okt. daarvoor was er niks aan de hand en ik heb hier niks veranderd.

Wat betreft de info
Het is een modem router van e-tech geleverd door hun zelf.
wij verkopen dezelfde in de winkel dus vandaar dat ik hem kan omruilen.

Splitter zit 20 cm van de isra punt en dan 10 cm verderop de modem en dan ga ik met utp naar mijn pc met winxp.

Ik zie dat de verbinding weg is als ik naar mijn internet kijk de modem is dan ook niet meer bereikbaar en moet hem echt een harde reset geven ( stroom eraf en erop)
dan is ie weer bereikbaar en ik heb weer internet.

He garage,

je hulp stel ik echt wel op prijs, maar ik probeer het altijd eerst samen met de provider op te lossen en als dat niet lukt en ik heb alles echt geprobeerd dan pas ga ik me melden op forums
en je geeft inderdaad goede tips maar nogmaals ik heb echt alles al vervangen en log files heeft geen zin wat die worden opgeslagen in de modem/router en zijn weg na een reset

:'( :'(

splitter is ook al vervangen
en al nieuwe netwerkkaart en niewe utp
ook kale pc gepakt.

mag niet baten
kan na het uitvallen van internet ook de router/modem niet meer pingen
en ik ben niet de enige bij mijn oom werkt het sinds 10 dagen weer
nog niet stabiel
maarja hij heeft af en toe weer wat

ik wou eerst niet migreren maar toen ik op de hcc tweakdsl sprak en het probleem uitlag was ik al 2 weken zonder internet en dat wordt je het een keer zat

je probeert alles en dan beloven ze je te bellen en dat doen ze niet !!
en nu ik gefaxt heb dat ik wil migreren naar een andere provider gaan ze opeens bellen
is wel erg toeval

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 02:20 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

neem gewoon xs4all, ben al 3 jaar tevreden klant, kan me ook niet heugen dat er ooit een storing is geweest.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 02:14:
oke garage,
je hebt wel een klein beetje gelijk wat betreft mijn communicatie maar als je al 20 dagen storingen hebt dan wordt je het een keer zat..... concepts blijft maar herhalen dat het bij mijn modem ligt maar die heb ik al 4 keer vervangen plus het is gekomen na 31 okt. daarvoor was er niks aan de hand en ik heb hier niks veranderd.

Wat betreft de info
Het is een modem router van e-tech geleverd door hun zelf.
wij verkopen dezelfde in de winkel dus vandaar dat ik hem kan omruilen.

Splitter zit 20 cm van de isra punt en dan 10 cm verderop de modem en dan ga ik met utp naar mijn pc met winxp.

Ik zie dat de verbinding weg is als ik naar mijn internet kijk de modem is dan ook niet meer bereikbaar en moet hem echt een harde reset geven ( stroom eraf en erop)
dan is ie weer bereikbaar en ik heb weer internet.

He garage,

je hulp stel ik echt wel op prijs, maar ik probeer het altijd eerst samen met de provider op te lossen en als dat niet lukt en ik heb alles echt geprobeerd dan pas ga ik me melden op forums
en je geeft inderdaad goede tips maar nogmaals ik heb echt alles al vervangen en log files heeft geen zin wat die worden opgeslagen in de modem/router en zijn weg na een reset

:'( :'(

splitter is ook al vervangen
en al nieuwe netwerkkaart en niewe utp
ook kale pc gepakt.

mag niet baten
kan na het uitvallen van internet ook de router/modem niet meer pingen
en ik ben niet de enige bij mijn oom werkt het sinds 10 dagen weer
nog niet stabiel
maarja hij heeft af en toe weer wat

ik wou eerst niet migreren maar toen ik op de hcc tweakdsl sprak en het probleem uitlag was ik al 2 weken zonder internet en dat wordt je het een keer zat

je probeert alles en dan beloven ze je te bellen en dat doen ze niet !!
en nu ik gefaxt heb dat ik wil migreren naar een andere provider gaan ze opeens bellen
is wel erg toeval
Je kan na het uitvallen van het internet je router niet meer pingen? Dat lijkt wel sterk op een intern probleem (modem/netwerkkaart/software).

Probeer eens je telefoonkabel uit het modem te halen op het moment dat je geen verbinding hebt. Als je dan opeens wel je modem kan pingen gebeurd er inderdaad iets vreemds op je lijn waardoor je modem gaat flippen, kun je hem dan nog steeds niet pingen dan is er echt iets anders mis.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Marzman schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 10:09:
[...]

Je kan na het uitvallen van het internet je router niet meer pingen? Dat lijkt wel sterk op een intern probleem (modem/netwerkkaart/software).

Probeer eens je telefoonkabel uit het modem te halen op het moment dat je geen verbinding hebt. Als je dan opeens wel je modem kan pingen gebeurd er inderdaad iets vreemds op je lijn waardoor je modem gaat flippen, kun je hem dan nog steeds niet pingen dan is er echt iets anders mis.
he bedankt voor deze tip

had ik nog niet gedaan, zal er effe naar kijken als ie weg valt heb nu de hele dag en nacht al weer een goed verbinding.

hij kan wat sneller :Z maar we hebben verbinding

Verwijderd

Topicstarter
oke het is nu 22.31 de verbinding was weer weg en ik heb de tip van marzman effe geprobeerd dat helpt niks.

kan het modem ook dan niet meer pingen of bereiken als de telefoondraad er uit is.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Wat bjck in het dagelijks leven doet weet ik niet, maar ik was tweedelijner bij TweakDSL, tot een paar weken terug, en ik zie hier ook nog reacties van iemand die eerste-lijner bij een DSL-provider is.

Helpdeskers hebben een paar goede redenen om in eerste instantie aan gebruikersfouten te denken. Ze kunnen een aantal gegevens controleren en metingen op de lijn van de gebruiker uitvoeren. Daar kan al uit blijken dat het probleem aan de gebruikerskant zit. Verder is er natuurlijk de botte statistiek van het helpdesk-verhaal. Van alle gemelde storingen worden verslagen gemaakt, met daarbij de uiteindelijke diagnose en oplossing. Het wisselt een beetje per DSL-soort en klantengroep, maar 85 tot 95% van de storingen gaan uiteindelijk de boeken in als gebruikersfout. Da's niet erg, da's geen verwijt naar klanten toe, maar simpelweg het gevolg van een technisch nogal lastig product en euhh.. niet-experts als gebruikers.

En wij zijn dus de gasten die heel wat meer met klanten en storingen te maken hebben als jij, beste Mc. Boldy }) We zitten er de hele godganse dag in. 8-10 uur per dag, vijf dagen in de week.

[ Voor 8% gewijzigd door burne op 21-11-2004 04:58 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 22:34:
kan het modem ook dan niet meer pingen of bereiken als de telefoondraad er uit is.
Probleem aan jouw kant.
Modem/router (e-tech toch?) moet je kunnen bereiken aan de lan-zijde, ook al ligt je DSL link er compleet uit.
Het kan zelfs zo zijn dat je stroomvoorziening binnenshuis een probleem heeft (over/onderspanning) waardoor de boel over de pis gaat. Brakke adapter.... piekspanning/fluctuaties...

Dat zijn dingen die je op een goeie TD werkbank niet kan zien als je daar een goeie spanningsregelaar op hebt zitten (en dat is vaak het geval op een TD).

hoi Ruben ;)

[ Voor 22% gewijzigd door alt-92 op 21-11-2004 16:27 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:14:
[...]

Probleem aan jouw kant.
Modem/router (e-tech toch?) moet je kunnen bereiken aan de lan-zijde, ook al ligt je DSL link er compleet uit.
Het kan zelfs zo zijn dat je stroomvoorziening binnenshuis een probleem heeft (over/onderspanning) waardoor de boel over de pis gaat. Brakke adapter.... piekspanning/fluctuaties...

Dat zijn dingen die je op een goeie TD werkbank niet kan zien als je daar een goeie spanningsregelaar op hebt zitten (en dat is vaak het geval op een TD).

hoi Ruben ;)
He ruben vertel me dan is waarom het modem router het na een reset gewoon weer doet.

;( ;( ;( ;(

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 01:30:
[...]

He ruben vertel me dan is waarom het modem router het na een reset gewoon weer doet.

;( ;( ;( ;(
Waarom doet je pc als die vastloopt het weer als je hem reset? Het modem loopt gewoon vast, dat kan bijvoorbeeld gebeuren als de nattabel vol loopt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

kijk: als je je router WEL kunt pingen NADAT je je telefoon eruit hebt getrokken wil natuurlijk zeggen dat het aan de lijn lag.

Maar het omgekeerde (dit geval dus) is natuurlijk NIET waar. Het kan namelijk heel goed zijn dat jan_bax's telefoon lijn zijn modem laat vastlopen en dat het dan geen zin meer heeft om de lijn eruit te trekken. De modem is dan namelijk al vastgelopen.

dus dit is geen bewijs dat het aan Jan_bax ligt.

om even ontopic te reageren: als zij iets veranderen aan hun config waardoor jouw bestaande opstelling het niet meer doet (aparatuur (in ieder geval zelfde type) die zij je waarschijnlijk bij 't abo geleverd hebben), dan is dat hun probleem.

Ik zou t gewoon op een migratie gooien (al t andere heb je al geprobeerd) -> aangetekende brief de deur uit (vergeet niet je bij je bank hun machtiging om maandelijks een bedragaf te schrijven in te trekken)

Keer t maar om: laat hen maar eens aantonen dat het aan jou ligt!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
een goede volgende test:
Loopt je modem ook vast als je pc niet is aangesloten op je modem?

zo ja -> fout ergens in het modem of een mogelijkheid zoals akimb0 schetst.

zo nee -> je pc doet iets waarbij hij je modem om zeep helpt. Heb je een firewall draaien op je pc? Antivirus? Laatste (windows)updates?
met ethereal kan je ff sniffen wat je pc allemaal aan t doen is waarmee hij je modem om zeep helpt.

je kan dit dus testen door een tijdje alleen t modem eraan te hangen (zeg... een uur ofzo) en dan m te verbinden met je pc en direct te controleren of je verbinding hebt of niet. (of je modem dus al is vastgelopen of niet).

[ Voor 58% gewijzigd door bigfoot1942 op 22-11-2004 02:21 ]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Burne schreef op zondag 21 november 2004 @ 04:56:
Wat bjck in het dagelijks leven doet weet ik niet, maar ik was tweedelijner bij TweakDSL, tot een paar weken terug, en ik zie hier ook nog reacties van iemand die eerste-lijner bij een DSL-provider is.

Helpdeskers hebben een paar goede redenen om in eerste instantie aan gebruikersfouten te denken. Ze kunnen een aantal gegevens controleren en metingen op de lijn van de gebruiker uitvoeren. Daar kan al uit blijken dat het probleem aan de gebruikerskant zit. Verder is er natuurlijk de botte statistiek van het helpdesk-verhaal. Van alle gemelde storingen worden verslagen gemaakt, met daarbij de uiteindelijke diagnose en oplossing. Het wisselt een beetje per DSL-soort en klantengroep, maar 85 tot 95% van de storingen gaan uiteindelijk de boeken in als gebruikersfout. Da's niet erg, da's geen verwijt naar klanten toe, maar simpelweg het gevolg van een technisch nogal lastig product en euhh.. niet-experts als gebruikers.

En wij zijn dus de gasten die heel wat meer met klanten en storingen te maken hebben als jij, beste Mc. Boldy }) We zitten er de hele godganse dag in. 8-10 uur per dag, vijf dagen in de week.
Ja maar waar je een beetje irritant van wordt is het gemak en een de arrogantie waarmee het op een gebruikersfout gegooit wordt. Jij bent 2de lijns en zult dus ook weten dat storingen weldegelijk ook aan de ISP kant zich voordoen. Maar als je de helpdesk belt doen die ofdat dat zowat onmogelijk is en het toch altijd weer die domme gebruiker is.

Zo doen ze ooit alsof jij de enige bent met het probleem en het daarom wel bij jou moet liggen. Totdat je op internet gaat kijken en daar honderden mensen met hetzelfde probleem tegenkomt en ze daarmee confronteerd.

Ga nu aub niet heilig doen alsof het nooit bij de ISP kan liggen en alsof de ISP soms niet het probleem gewoon afschuift op de klant terwijl ze WEET dat het aan hun kant ligt. (maar waarbij ze weten dat dit toegeven betekend dat ze schadevergoeding moeten betalen).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 02:09:
kijk: als je je router WEL kunt pingen NADAT je je telefoon eruit hebt getrokken wil natuurlijk zeggen dat het aan de lijn lag.

Maar het omgekeerde (dit geval dus) is natuurlijk NIET waar. Het kan namelijk heel goed zijn dat jan_bax's telefoon lijn zijn modem laat vastlopen en dat het dan geen zin meer heeft om de lijn eruit te trekken. De modem is dan namelijk al vastgelopen.
Wat een onzin zeg.

Als ie zonder DSL lijn al niet eens zn router/modem kan bereiken ga je niet eens meer dat soort uitvluchten verzinnen imo.
Ten eerste heeft een beetje CPE een log waar je wat uit kan vissen, ten tweede kan je ook nog eens een ander type (geen e-tech!) proberen.
Liefst een waar je syslog op hebt zitten. Een modem wat over de pis gaat doet dat ergens door, en logs helpen daarbij.
Keer t maar om: laat hen maar eens aantonen dat het aan jou ligt!
Dat kan.
Kost onderzoekskosten.
Wat je natuurlijk wel zou kunnen doen is het volgende overeenkomen:

Blijkt de oorzaak bij $ISP te liggen worden de kosten niet in rekening gebracht;
Ligt de oorzaak bij de end-user betaalt deze de kosten van het onderzoek.

Dan laat je daar desnoods een 3e onafhankelijke bij aanwezig zijn, kan niemand meer lopen zeuren.
Cyberpope schreef op maandag 22 november 2004 @ 06:57:
Ja maar waar je een beetje irritant van wordt is het gemak en een de arrogantie waarmee het op een gebruikersfout gegooit wordt.
omdat blijkt dat dat in 3/4 van de gevallen ook echt een gevalletje picnic *] is?

* alt-92 steekt hand in eigen boezem
mij ook wel eens gebeurd hoor. bleek ik gewoon een brakke firmware versie te hebben geflashed. Bij alle 3 de modems die ik getest had.

Heb je zelf wel eens op een helpdesk gewerkt?

*] picnic = problem in chair, not in computer

[ Voor 33% gewijzigd door alt-92 op 23-11-2004 22:25 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
de verbinding valt er elke avondwel een keer uit.
En ze hadden beloofd me vorige week vrijdag te bellen,
maar je raad het n.l. al ze hebben niet gebeld.

Dus dat was n.l. weer een teleurstelling 2 keer beloofd en ik heb me al aangewmeld voor migratie alleen ik zit nog vast tot februari aan concepts

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

• Gé Brander
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Jan, ik heb een zelfde raar probleem gehad na werkzaamheden op het babyxl netwerk via Demon. Mijn modem deed het opeens, na de babyxl werkzaamheden niet goed meer. Ik met mijn eigenwijze kop druk wijzen naar babyxl en demon, ik had namelijk niets gewijzigd!
Uiteindelijk twee weken zonder gezeten, wegens vervangen modem en omdat we niet opschoten omdat ik dacht dat het het modem niet kon zijn.
Dus, vervang het modem eens en probeer nog eens.
edit:
Ok dat had je dus al geprobeerd... mijn fout... typerend he ;)

ps: kijk ook eens naar mijn sig. erg toepasselijk in dit geval...

edit:
Waar ik op doelde, was meer om inderdaad je eigen trots flink in te slikken en alles te doen wat ze vragen. Uiteindelijk was ik daar toch bij geholpen. Misschien niet toepasselijk voor jou, maar het proberen waard. Ze hebben in ieder geval inspannings verplichting om het probleem op te lossen, maar daar moet je wel volledig aan meewerken, anders kan je er niet op beroepen dat je contractbreuk wil.

[ Voor 33% gewijzigd door Gé Brander op 28-11-2004 14:51 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

BackSlash32 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:06:
omdat blijkt dat dat in 3/4 van de gevallen ook echt een gevalletje picnic *] is?

* Cyberpope steekt hand in eigen boezem
mij ook wel eens gebeurd hoor. bleek ik gewoon een brakke firmware versie te hebben geflashed. Bij alle 3 de modems die ik getest had.

Heb je zelf wel eens op een helpdesk gewerkt?
Zoals je al aangeeft in minimaal 25% van de gevallen is het geen Picnic, dat is dus geen reden om arrogant naar de beller te doen. En ja ik heb wel eens op een service gerichte afdeling gewerkt (toen nog een helpdesk genoemd), en durf wel te zeggen dat mensen graag met mij van doen hadden en ik kreeg de lastige gevalletjes. Waarom, heel simpel. Ik luisterde eerst naar het verhaal van de mensen met een open geest, in plaats van al heel duidelijk te laten blijken "daar heb je er weer zo eentje" of "daar gaan we weer" of "weer een die het beter weet". En dat is wel wat veel helpdesk medewerkers wel doen. Lullig voor je dat je zoveel zeikers aan de lijn krijgt, maar dat is mijn probleem niet denk ik als gebruiker dan maar.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:14:
de verbinding valt er elke avondwel een keer uit.
Heb je nou al een keer een ander type modem gepakt en gekeken in syslogs?
Je hebt toch alles bij de hand?
Knal er dan een zyxel of een vigor tegenaan en gebruik die log/diag opties.

* alt-92 ziet e-tech modems voor een habbekrats liggen, zal vast wel een reden hebben ;)
Cyberpope schreef op zondag 28 november 2004 @ 15:04:
Zoals je al aangeeft in minimaal 25% van de gevallen is het geen Picnic, dat is dus geen reden om arrogant naar de beller te doen. En ja ik heb wel eens op een service gerichte afdeling gewerkt (toen nog een helpdesk genoemd), en durf wel te zeggen dat mensen graag met mij van doen hadden en ik kreeg de lastige gevalletjes. Waarom, heel simpel. Ik luisterde eerst naar het verhaal van de mensen met een open geest, in plaats van al heel duidelijk te laten blijken "daar heb je er weer zo eentje" of "daar gaan we weer" of "weer een die het beter weet". En dat is wel wat veel helpdesk medewerkers wel doen. Lullig voor je dat je zoveel zeikers aan de lijn krijgt, maar dat is mijn probleem niet denk ik als gebruiker dan maar.
Ghehe, jij was dus ook altijd het "bokkie" ? :+
* alt-92 ook ;)

Maar goed, daar gaat het nu niet om. Punt is dat Topicstarter nog steeds niet aangeeft of hij heeft kunnen achterhalen waarom de boel plat gaat, maar alleen maar zegt "doetniet".

Jij en ik weten allebei net zogoed dat dat niet constructief bijdraagt aan een oplossing.

[ Voor 58% gewijzigd door alt-92 op 28-11-2004 17:25 ]

• bjck

Heb zelf een jaar geleden hetzelfde soort probleem gehad met een Chello verbinding. Na 2 maanden kloten en 600 kilo e-mail/telefoon de hele hap opgezegd en ADSL genomen. Je begrijpt dat een week voordat ADSL geleverd werd Chello ineens belde met de mededeling dat ze het euvel hadden gevonden.... de 1 of andere retourleiding was niet stabiel (na migratiewerkzaamheden in mijn regio)..... en die laatste week ging Chello weer als een speer 8)7

Je hebt het hier over kabelinternet en dat is qua verandwoordelijkheid bij de eindgebruiker net even anders als bij consumenten DSL. Bij kabelinternet wordt (vroeger wel, tegenwoordig ook daar een doe-het-zelf pakket) vaak nog aangesloten op je aansluiting. Dan nog komen veel problemen klachten die binnenkomen bij de ISP op de helpdesk voort uit problemen met eigen UTP kabels, eigen PC's, eigen OS installaties die wankelen, browsers vol met 8 verschillende searchbar's etc etc etc.

Ik zeg niet dat het altijd daar fout gaat, en het kan ook echt zeker bij de ISP of bij de DSL netwerk leverancier misgaan. Net als in jou geval heeft Chello/UPC een technisch probleem gehad in haar netwerk waar jou dienst/abonnement last van had. Tuurlijk komt dat voor, echter minimaal tov de overige abonnees die bellen met de melding: "ik heb storing" of zelfs "het internet doet het niet"......

Een ISP is simpelweg bij DSL niet verandwoordelijk voor jou aansluiting van je modem op jou telefoonlijn. En ook niet voor de configuratie van jou modem en niet voor jou PC en installatie van software en besturingssyteem. Wel wordt er altijd verwacht dat de ISP helpdesk een soort 'pc - doktor' of 'ICT helpdienst' is......
Burne schreef op zondag 21 november 2004 @ 04:56:
[...]

Onze ervaringen komen uit eenzelfde functie maar andere ISP. Verder kan ik je verhaal alleen maar beamen. Heb er nooit getallen & percentages uit berekend maar klinkt niet raar in de oren als ik het lees.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem constateer ik doordat tijdens het internetten de verbinding gewoon zomaar dood valt en als ik dan het modem reset gaat alles weer goed.
het modem heeft een ingebouwde router en is het modem wat geleverd is door concepts zelf het zelfde type alleen al 4 keer omgeruild.
ik sta open voor alle oplossingen maar ze moeten het niet elke keer maar afschuiven op een defekt modem laten ze dan uit zichzelf even komen meten en het gewoon zien.
Ik bel ze vaak genoeg en dan zegt de een van u bent net 2 dagen weer up en de ander zegt "nou meneer hij doet het al een maand goed "

Het modem/router zijn dan niet meer te bereiken zoals je al had kunnen lezen in de voorgaande posten, en ik gebruik niet mijn trots en weet best dat er een hoop mensen zijn die het zelf verkeerd doen ( waaronder ik ook wel eens ) maar ik wil nu na een maand wel weer een keer normaal kunnen internetten graag.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je klinkt als een hangende grammofoonplaat.

Laatste keer dat ik het je zeg:
Test het met een ander type modem. Eentje mét logging opties.

...tenzij je geen oplossing wil natuurlijk...

[ Voor 39% gewijzigd door alt-92 op 02-12-2004 23:01 ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
of iets zoals ik anderhalve week geleden ook al gepost heb:
bigfoot1942 schreef op maandag 22 november 2004 @ 02:16:
een goede volgende test:
Loopt je modem ook vast als je pc niet is aangesloten op je modem?

zo ja -> fout ergens in het modem of een mogelijkheid zoals akimb0 schetst.

zo nee -> je pc doet iets waarbij hij je modem om zeep helpt. Heb je een firewall draaien op je pc? Antivirus? Laatste (windows)updates?
met ethereal kan je ff sniffen wat je pc allemaal aan t doen is waarmee hij je modem om zeep helpt.

je kan dit dus testen door een tijdje alleen t modem eraan te hangen (zeg... een uur ofzo) en dan m te verbinden met je pc en direct te controleren of je verbinding hebt of niet. (of je modem dus al is vastgelopen of niet).

Verwijderd

Topicstarter
oke misschien was dat roepen van contract breuk erg voorbarig maar als je van het kassie naar de muur wordt geschopt dan wordt je het een keeer zat.

Ik ben niet iemand die gauw roept de fout legt bij jullie ik ga altijd eerst alles thuis proberen en dan pas roepen.

ik zal nog een keer zeggen wat ik allemaal gedaan heb ( stond in de vorige postings al)

1. splitter vervangen
2. modem vervangen ( ze ondersteunen alleen maar e-tech)
3. andere firmware
4. nieuwe kabels
5. kale pc
6. ook zonder splitter.

de syslog oproepen heeft geen zin want zo gauw ik het modem reset is dit weg en om het modem te kunnen bereiken moet ik wel..

nog wat vergeten dacht het niet ????

en toen ben ik pas gaan bellen en posten op dit forum.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 23:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke hier even een log en zoals je kan zien is ie net weer een keer weg gevallen.

" "

01/01/1970 00:00:00> Ethernet Device 0 Detected
01/01/1970 00:00:00> ATM: Detected
01/01/1970 00:00:00> ATM: Setting up vcc0, VPI=0, VCI=35
01/01/1970 00:00:00> Initialized NAPT.
01/01/1970 00:00:00> CfgMgr: 'Console.dlz' module loaded.
01/01/1970 00:00:00> CfgMgr: 'Shtm.dlz' module loaded.
01/01/1970 00:00:00> CfgMgr: 'Washer.dlz' module loaded.
01/01/1970 00:00:00> CfgMgr: 'Fwbsd.dlz' module loaded.
01/01/1970 00:00:00> Firewall is loaded.
01/01/1970 00:00:14> ATM Connected
01/01/1970 00:00:14> ATM layer is up, cell delineation achieved
01/01/1970 00:00:14> ADSL connected
01/01/1970 00:00:14> Modulation: G.dmt
01/01/1970 00:00:14> Annex Mode: ANNEX_A
01/01/1970 00:00:14> Max Tx Power: -38dBm/Hz
01/01/1970 00:00:14> CO Vendor: GLOBESPAN
01/01/1970 00:00:14> d/s SNR: 2.4dB, u/s SNR: 7.0dB
01/01/1970 00:00:14> d/s Attenuation: 24.2dB, u/s Attenuation: 13.0dB
01/01/1970 00:00:14> d/s CRC Errors: 0, u/s CRC Errors: 0
01/01/1970 00:00:14> d/s Data Rate: 8064kbps, u/s Data Rate: 896kbps
01/01/1970 00:00:14> d/s Latency: INTERLEAVED, u/s Latency: INTERLEAVED
01/01/1970 00:00:14> d/s total bit capacity: 2649bits, used: 2040bits
01/01/1970 00:00:14> u/s total bit capacity: 265bits, used: 265bits
01/01/1970 00:00:14> ATM Tx Error Count: 0, Rx Error Count: 0
01/01/1970 00:00:29> DHCP Client WAN IP address is 213.148.227.144
01/01/1970 00:00:29> DHCP Client WAN Gateway IP address is 213.148.227.1
01/01/1970 00:00:29> DHCP Client DNS IP address is 213.197.28.3
01/01/1970 00:00:30> DNS: Add IP address 213.197.28.3 (Auto discovered)
01/01/1970 00:00:30> DHCP Client DNS IP address is 213.197.30.28
01/01/1970 00:00:31> DNS: Add IP address 213.197.30.28 (Auto discovered)
01/01/1970 00:00:31> NAT/NAPT Session Start: interface ss0, WAN IP is 213.148.227.144
01/01/1970 00:00:31> Initialized NAT Virtual Servers.
01/01/1970 00:00:31> NAPT: many-to-one default session is up.
12/02/2004 23:09:05> Received time from Time Server 129.6.15.29
12/02/2004 23:15:17> ATM Disconnected
12/02/2004 23:15:17> ADSL disconnected
12/02/2004 23:15:21> ADSL detected
12/02/2004 23:15:29> ATM Connected
12/02/2004 23:15:29> ATM layer is up, cell delineation achieved
12/02/2004 23:15:29> ADSL connected
12/02/2004 23:15:29> Modulation: G.dmt
12/02/2004 23:15:29> Annex Mode: ANNEX_A
12/02/2004 23:15:29> Max Tx Power: -38dBm/Hz
12/02/2004 23:15:29> CO Vendor: GLOBESPAN
12/02/2004 23:15:29> d/s SNR: 10.5dB, u/s SNR: 6.0dB
12/02/2004 23:15:29> d/s Attenuation: 23.9dB, u/s Attenuation: 13.0dB
12/02/2004 23:15:29> d/s CRC Errors: 0, u/s CRC Errors: 0
12/02/2004 23:15:29> d/s Data Rate: 8064kbps, u/s Data Rate: 896kbps
12/02/2004 23:15:29> d/s Latency: INTERLEAVED, u/s Latency: INTERLEAVED
12/02/2004 23:15:29> d/s total bit capacity: 2828bits, used: 2040bits
12/02/2004 23:15:29> u/s total bit capacity: 265bits, used: 265bits
12/02/2004 23:15:29> ATM Tx Error Count: 0, Rx Error Count: 0

""
wel precies om 23.15.59

en toen na spanning eraf weer up

• garage
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:19:
12/02/2004 23:09:05> Received time from Time Server 129.6.15.29
12/02/2004 23:15:17> ATM Disconnected
12/02/2004 23:15:17> ADSL disconnected
12/02/2004 23:15:21> ADSL detected
12/02/2004 23:15:29> ATM Connected
12/02/2004 23:15:29> ATM layer is up, cell delineation achieved
12/02/2004 23:15:29> ADSL connected

wel precies om 23.15.59

Misschien zie ik het niet maar, maar 23.15.59 staat niet in deze log. Ik heb zelf sterk het idee, dat het om 23.15.17 mis gaat.

Klopt dat?

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

mischien een kwestie om ipv je ISP te raadplegen even een belletje te plegen naar BBnet zelf?
Leg hen even je verhaal uit en dat je van het kastje naar de muur word gestuurd door je ISP en dat het nog niet werkt.
Verder kan je aankaarten dat het probleem is opgetreden nadat de 31 okober een server hebben vervangen.
Kan je trouwens in je modem uitlezen op wat voor snelheid hij bijvoobeeld traint?
Hier kan ik namenlijk (alcatel 510) zien wat voor snelheid er hier binnenkomt.

computer voor alle werkzaamheden

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:19:
oke hier even een log en zoals je kan zien is ie net weer een keer weg gevallen.

" "

01/01/1970 00:00:14> CO Vendor: GLOBESPAN
01/01/1970 00:00:14> d/s SNR: 2.4dB, u/s SNR: 7.0dB
01/01/1970 00:00:14> d/s Attenuation: 24.2dB, u/s Attenuation: 13.0dB
01/01/1970 00:00:14> d/s CRC Errors: 0, u/s CRC Errors: 0
01/01/1970 00:00:14> d/s Data Rate: 8064kbps, u/s Data Rate: 896kbps

[knip]

12/02/2004 23:15:29> CO Vendor: GLOBESPAN
12/02/2004 23:15:29> d/s SNR: 10.5dB, u/s SNR: 6.0dB
12/02/2004 23:15:29> d/s Attenuation: 23.9dB, u/s Attenuation: 13.0dB
12/02/2004 23:15:29> d/s CRC Errors: 0, u/s CRC Errors: 0
12/02/2004 23:15:29> d/s Data Rate: 8064kbps, u/s Data Rate: 896kbps

""
wel precies om 23.15.59

Wat echt heel 'vreemd' is zeker met z'n verschil is de SNR waarde ondanks de lijnsnelheid exact gelijk is. Attenuation blijft ook nagenoeg identiek wat normaal is. Maar zo'n verschil in SNR na een herstart/resync is wel veel.

De hele instabiliteit kan ook komen door de 'krappe' SNR waarde, dan schommeld hij en schommeld naar de 0dB en *poef*. Alleen de handmatige herstart van het apparaat zou niet nodig moeten zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:04:

3. andere firmware

6. ook zonder splitter.
Zonder splitter, modem direct aan je ISRA hangen is de meest 'optimale' situatie. Zeker als je dat met 2 kabels test en verders alles netjes zit afgemonteerd in/rond je ISRA.

Modem is een e-tech (ik hoop een V2?) met firmware 3.27 of hoger? (moet 3.27 of hoger zijn met BBned alcatel apparatuur, maar modem zegt dat in je centrale nog Cisco (globespan chipset) staat. De 3.27 voor de e-tech V2 modem/routers voor annexA werken goed.

Ander type modem testen zou nog mogelijk zijn. Werkt het met ander type / fabrikant modem ook niet of exact zelfde issue en je ISP kan met de telco (BBned) ook niets oplosbaars vinden is misschien de lijnsnelheid te hoog (geworden) voor de kwaliteit van je koperlijn. Upload terug op 512kbit fixed kan hem stabiel(er) maken weer.

maar dan nog (ik blijf het vreemd vinden) zou de handmatige herstart van de modem/router niet nodig moeten zijn ook niet bij een keer een hersync op de ATM/DSL laag.

[ Voor 34% gewijzigd door bjck op 03-12-2004 00:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
[quote]bjck schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:18:
[...]

met z'n verschil is de SNR waarde ondanks de lijnsnelheid exact gelijk is. Attenuation blijft ook nagenoeg identiek wat normaal is. Maar zo'n verschil in SNR na een herstart/resync is wel veel.

De hele instabiliteit kan ook komen door de 'krappe' SNR waarde, dan schommeld hij en schommeld naar de 0dB en *poef*. Alleen de handmatige herstart van het apparaat zou niet nodig moeten zijn.

[...]

Modem is een e-tech (ik hoop een V2?) met firmware 3.27 of hoger? (moet 3.27 of hoger zijn met BBned alcatel apparatuur, maar modem zegt dat in je centrale nog Cisco (globespan chipset) staat. De 3.27 voor de e-tech V2 modem/routers voor annexA werken goed.

Jep het is een e-tech met v2 met versie 3.27
heb al verschillende malen ook met e-tech gebeld en die begrijpen het ook niet.
wat is SNR waarde
want dan kan ik dit misschien uitleggen aan concepts.

en hoe kom ik achter het nummer van bbned zelf en wie moet ik hebben dan.

_/-\o_

• bjck
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 22:09:
bjck schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:18:
[...]

met z'n verschil is de SNR waarde ondanks de lijnsnelheid exact gelijk is. Attenuation blijft ook nagenoeg identiek wat normaal is. Maar zo'n verschil in SNR na een herstart/resync is wel veel.

[...]

Jep het is een e-tech met v2 met versie 3.27
heb al verschillende malen ook met e-tech gebeld en die begrijpen het ook niet.
wat is SNR waarde
want dan kan ik dit misschien uitleggen aan concepts.

_/-\o_
BBned zelf zal je niet direct helpen gezien zij alleen een contract hebben met Concepts voor het leveren van een dienst aan Concepts. Daarnaast is BBned niet voor het troubleshouten van modem/aansluit problemen en alleen voor lijnproblemen. (kan natuurlijk nogsteeds een lijnprobleem zijn.... hadden ze al getest met een lagere lijnsnelheid? 2048/1024 op de lijn gezet al ter test? of 8064/512?)

Op de support pagina's van ZyXEL is heel veel informatie & uitleg te vinden over wat de verschillende waardes betekenen. Belangrijk is dat de SNR eigenlijk altijd wel > 3dB moet zijn voor een stabiele verbinding. Met een wide-open verbindign (profiel op 8064/1024) is dat bijna altijd krap omdat de modem altijd maximale snelheid uit een lijn wil halen. Zou je bijvoorbeeld je lijn op 256/256 laten zetten heb je opeens een SNR van 35dB ongeveer (lekker ruim).

Maar de hele instabiliteit zou kunnen komen simpelweg ook doordat de lijn het niet wil/kan. Ookal: "ja maar het heeft altijd gewerkt ...." gezien koperlijntjes altijd achteruit gaan in kwaliteit en nooit vooruit vanzelf .... Anders zou het in de bekabeling kunnen zitten (misschien in je ISRA..) tussen ISRA & modem. Of de modem zelf natuurlijk, maar dat is het makkelijkst uit te sluiten eigenlijk nog ;)

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Cyberpope schreef op maandag 22 november 2004 @ 06:57:
Ga nu aub niet heilig doen alsof het nooit bij de ISP kan liggen en alsof de ISP soms niet het probleem gewoon afschuift op de klant terwijl ze WEET dat het aan hun kant ligt. (maar waarbij ze weten dat dit toegeven betekend dat ze schadevergoeding moeten betalen).
Een ISP die dat doet heeft na een paar maanden tientallen lijnen die een door de ISP te verhelpen storing hebben. Die klanten blijven bellen, en zelfs met een duur 0900-nummer kost de helpdesk geld. Verder zal een deel van die klanten simpelweg opzeggen. De ISP moet dan wel het jaarcontract afkopen en maar zien of dat op de klant te verhalen is.

Het niet oplossen van een storing kost de ISP geld. Altijd. Of het nu is omdat iemand drie keer per dag belt of dat je incasso-bureau's nodig hebt om aan je geld te komen.

Alleen een ISP die ritueel zelfmoord wil plegen schuift problemen die ze zelf kunnen verhelpen af op de klant en doet verder niets. De berg werk wordt alleen maar groter, de kosten worden alleen maar hoger, de schade aan het bedrijf blijft groeien.

Ik kan me niet voorstellen dat er ISP's zijn die dit doen en dat langer dan een paar maanden volhouden. Binnen de kortste keren ben je failliet (fastxs iemand?)

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 22:09:
Zou ik niet doen. De BBNed-medewerker die je te woord staat en iets anders vertelt dan dat je je ISP moet bellen moet voor z'n baan vrezen. Daar is iets te veel gedonder mee geweest.

• Adrian-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Adrian-

is onderweg

Ik zou denk ik het volgende voorstel doen
Jullie komen langs om de boel te testen:

1) Licht het aan mij dan betaal ik de onderzoekskosten ( en doet de boel het dus weer ) Het kost je namelijk ook geld en iig vrije tijd om telkens de helpdesk te bellen

2) licht het aan jullie dan doen jullie niet moeilijk over de opzechtermijn en laten jullie me gelijk overstappen naar een andere aanbieder, zonder verdere kosten.

offtopic:
en dan nog even over de communicatie tussen klanten en bedrijven:

Ik vind dit wel herkenbaar, ik werk zelf in een bouwmarkt en heb wel eens iemand via de telefoon geprobeerd uit te leggen hoe een bepaald onderdeel van een bouwpakket in elkaar gezet moest worden. dat is dus niet te doen. toen kwam die meneer even langs en zat het met 5min in elkaar.
Wat ook vaak gebeurd is dat een klant door meerdere medewerkers word geholpen. dat is ook altijd hopeloos omdat er bijna altijd iets fout gaat met het doorgeven tussen de verschillende medewerkers.
Dan is het ook nog vaak zo dat als er 1x iets fout gaat bij een klant de fouten zich op blijven stapelen. bijv: een product is niet op voorraad, word besteld, word eerst de verkeerde besteld, dan komt de goede eindelijk binnen, laten we die per ongeluk vallen, weer een nieuwe bestellen enz.
Als klant word je dan natuurlijk helemaal gek en als bedrijf schaam je je rot. en dan alles via de telefoon uitleggen, daar word het allemaal nog ingewikkelder van.

Ik wens je erg veel succes met alle gedoe.

Adrian- werkt en leert

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:04:
Met alle respect maar dat is dus klinkklare onzin.

Als je je daarmee laat afschepen terwijl je wéét dat er veel meer verschillende apparatuur gebruikt kan worden....

elk topic over BBned-lijnen (of dat nou XS4all, TweakDSL, of welke provider verder dan ook is) staat vol met andere apparatuur dan e-tech.

BBned CPEs (customer premise equipment, eindgebruiker-apparatuur oftewel modem):

- Zyxel 650 series
- Alcatel 510 series (liever niet maar das persoonlijk)
- Vigor 2500/2600
- Telindus 1210/1110/1121
- Cisco soho77/78/827/828
- AlliedData Copperjet 800/810/816

Klein gedeelte van de lijst.
En dan ga ik nog uit van een BBned CPE lijst van 2002 (!) die ik hier ergens op m'n HD vond.
[edit]
hier staan er nog meer op
de syslog oproepen heeft geen zin want zo gauw ik het modem reset is dit weg en om het modem te kunnen bereiken moet ik wel..
En zoals je nu ziet heeft dat dus wel degelijk zin, want nu zie je daadwerkelijk wat er gebeurt; met deze info kan je wat (zoals bjck ook aangeeft).

.
bjck schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:18:
maar dan nog (ik blijf het vreemd vinden) zou de handmatige herstart van de modem/router niet nodig moeten zijn ook niet bij een keer een hersync op de ATM/DSL laag.
Ook daar ben ik het over eens.
Klopt niet.

[ Voor 56% gewijzigd door alt-92 op 04-12-2004 12:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen om 09:20 pc aangezet en wat denken jullie...

Geen verbinding..modem maar weer uit en aangezet en walla we hadden weer internet.
Dus hier uit kan ik opmaken als er niks op het modem zit aangesloten het alsnog gebeurt.

:'( :'( :'(

De tips die ik nu heb gekregen van jullie zijn allemaal erg bruikbaar voor al die tip van dat ik hun maar gewoon moet laten komen meten.
dat is een goed plan en ga dat ook zeker doen want ik zit nog tot 2 feb. 2005 aan hun vast en wil dan wel graag waar voor mijn geld.

Verwijderd

Topicstarter
vandaag de hele dag verbinding gehad alleen nu de snelheid nog

plzzzz

Verwijderd

Topicstarter
gisteren lag ie er weer uit toen ik thuis kwam dus maar even weer gebeld vandaag.
antwoord concepts :

Ja meneer we hebben nog niks gehoord van bbned ( afschuif systeem ) maaar we gaan de ticket even aanpassen maar dan hoort u weer van ons, voor de rest kan ik er niks aan doen .
nee maar intussen is er wel weer 2 keer afgeschreven van mijn rekening en dat gaar wel snel

Verwijderd

Topicstarter
En we hebben weer een mooie blunder van Concepts-ict.

Ze schijnen mijn adsl lijn stopgezet te hebben i.p.v. een migratie uit te voeren, waar ik ook echt om gevraagd heb.
Nu ga ik straks dus 1 maand zonder internet te zitten.

Als je ze dan ook opbeld om te vragen hoe dit kan, is het antwoord:

Ja meneer,dat weet ik want ik heb het zelf ingetikt en ik lees net uw brief even goed en zie dat u wil migreren, Ja sorry ik kan dit niet meer terugdraaien maar ik kan uw contract wel verlengen en dan als u dan tegen dit bedrag en dan kan ik het proces misschien wel terugdraaien.

Dus ik mag gaan betalen voor hun fouten. Oftewl Klantje pesten.

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Verwijderd

Ik ben ook een gebruiker van Concepts. Ik heb ook een enorme hel meegemaakt bij het aanvragen. Omdat ik VPN draai, heb ik een redelijke upload nodig. Met SDSL betaal je je dan helemaal blauw, dus ik koos voor 1024/8194 kbit ADSL.

Ik had het 6 weken van tevoren besteld, analoge adsl via een ISDN lijn (kan wel, maar de lijn mag niet dubbel bezet zijn) Na verhuizing van alle spullen naar ons nieuwe kantoor had ik dus een week overlap, wat op zich acceptabel is. Maar de oplevering duurde en duurde maar. 7 weken later dacht ik: ik bel maar even. Ik hoorde toen pas dat mijn verbinding geen doorgang kon vinden, 7 weken later! En ze wisten gewoon hoe de vork in de steel zat, gewoon NIET informeren. Uiteraard had ik mezelf al een modem aangeschaft, en dat moest ik ook betalen. Uiteraard moest de hele aanvraag opnieuw, dat duurde dus ook maar tijden. Toen ik eindelijk 7 weken later (let op, ik zit al 8 weken in te bellen) mijn verbinding opgeleverd kreeg bleek het modem defect :( Weer een week zonder internet. Na veel geregel kreeg ik een ruilmodem - zijn alle pop-servers geblokkeerd :/ WAAROM?!

Uiteindelijk heb ik nu concepts adsl, maar het is veel te traag. En daar houdt het niet op, want ik wilde laatst nog even mijn webspace activeren, bleek ik in hun administratie niet te bestaan. Wel in de crediteurenadministratie blijkbaar want ze zijn een ster in rekeningen sturen.

Kortom: als je betrouwbaar internet wil, ga dan niet met concepts in zee. Ze helpen je totaal niet als je problemen hebt, denken niet met je mee en er valt niet met die lui te praten.

Verwijderd

Topicstarter
;( ;( ;( Nou ik heb nu dus vanaf 1 februari geen internet meer
wat ik ook probeer ze willen er geen migratie van maken wat ik wel volgens de regels heb aangevraagd.

Dus concepts is een klote bedrijf.

weet iemand hoe ik ze aan kan pakken want ik wil het hier niet bij laten zitten
2 weken a 3 zonder internet dan kan niet ik heb het nodig voor mijn werk.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Jan, je bereikt hier gewoon helemaal niets mee. Hoe jammer het ook is. Verdrink je nu niet in je verdriet en vraag ergens anders aan. Het kost je vreselijk veel energie om je gelijk te halen, het is die moeite toch allemaal niet waard?

Natuurlijk is het vervelend dat je even zonder zit. Maar heb je geen telefoon meer? Je kan toch wel tijdelijk inbellen en dat declareren of zo?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me er ook maar bij neergelegd maar het klopt niet
en ja ik ben nu tijdelijk maar aan het inbellen

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Het klopt inderdaad niet. Het is jammer dat je zonder geld niet je gelijk kan halen in het huidige rechtssysteem. Je wordt in het ergste geval kapot gemaakt door een aanslag op je financiën als je je gelijk hierin wil halen.

Pagina: 1