Toon posts:

remote desktop via speedtouch en draytek router lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dat iemand me kan helpen want ik kom er niet uit.
Sinds kort heb ik adsl van wanadoo met een speedtouch 510 router nu had ik al een draytek vigor 2200e normaal zat deze via een internet via de kabel aangesloten en kon ik gewoon remote desktop gebruiken.
Nu lukt me dat niet meer.
Nu is de speedtouch ook een router dus moet daar de poort voor remote desktop ook open staan dat heb ik gedaan en op de vigor staat ook die poort open maar ik kan dus geen remote tot stand brengen ik kan dit gewoon thuis proberen omdat m'n kabel abonnement nog niet is afgesloten dus probeer ik via daar naar m'n adsl abonnement te remoten.... zonder suc6.
zijn er mensen die een oplossing hebben voor dit probleem of die daar zelf ervaring mee hebben ik hoor het graag want heb al uren en uren van alles geprobeerd maar het werkt gewoon niet! _/-\o_

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zet je alcadrol in met defserver.
Dat houdt in dat alle verkeer door wordt geknikkerd naar het apparaat wat erachter staat (je vigur dus).

Poortmappen doe je dan op je vigor 2200.

[ Voor 42% gewijzigd door alt-92 op 10-11-2004 22:28 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 10 november 2004 @ 22:27:
Zet je alcadrol in met defserver.
Dat houdt in dat alle verkeer door wordt geknikkerd naar het apparaat wat erachter staat (je vigur dus).

Poortmappen doe je dan op je vigor 2200.
--------------
sorry ik ben dan nog niet zo bekend met dit alles en wat bedoel je met een defserver?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dat leg ik toch uit?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Wat hij dus bedoeld is zet in je Speedtouch de default natserer op het IP van je draytek, dan stuurt je ST al het verkeer door. Staat onder Adavanced > NAPT in je speedtouch.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor dat laatste nu snap ik wat ik moet doen.
:D

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb het ingevuld maar no way dat ik remote desktop kan gebruiken. iemand nog ideeen?

Verwijderd

Vanaf waar probeer je dat? Ik neem aan vanaf een andere internetverbinding?

Verwijderd

Topicstarter
ja vanaf m'n 'oude' kabel verbinding.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
defserver op je speedtouch naar het 'externe adres' van je draytek, dus alle poorten komen binnen op je speedtouch en komen dan op je draytek aan, op die draytek moet je natuurlijk wel 3389 doormappen naar je TS doos

zoals backslash32 ook al zegt

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1