Toon posts:

AMD Athlon 64 + ASRock Combo-z + Radeon 9600XT == geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Vandaag zijn er bij mij leuke nieuwe speeltjes binnen gekomen:

ASRock Combo-Z mobo
AMD Athlon 64 3200+

Deze wou ik in mijn systeem gaan bouwen om vanavond eens fijn doom 3 op een leuk fps te spelen, helaas, murphy is langsgekomen en heeft een heel raar probleem voor mij neergelegd.

De hardware is als geinstalleert als volgt:

AMD Athlon 64 3200+
1Gb ram (Elixir)
Saphire ATI Radeon XT 256 MB
ASRock Combo-z mobo (ALi M1689)
Maxtor 80 Gb Hd

Het probleem is als volgt:

Het systeem boot normaal door zijn bios heen, maar daarna begint de lol, ik draai linux en in plaats van mijn grafisch boot prompt zie ik alleen GRUB staan, wanneer ik de Linux install cd er in leg boot deze zonder enig probleem, dit komt omdat het systeem hierbij met XWindows gebruik maakt van de VESA driver, en dus softwarematig tekent.

Zodra ik een Windows XP cd er in leg om te gaan installeren loopt dat door tot "Setup is searching for installed hardware" kort daarna slaat het scherm donker (niet uit).
Dit doet hij ook zodra ik de radeon driver van XOrg draai, direct na het laden van de driver slaat ie zwart.

Weet iemand hier raad mee of heeft iemand dit al eerder meegemaakt?

Alvast bedankt!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
voor veel kennis van dat bord verwijs ik door naar het asrock forum van www.ocworkbench.com.

specifiek heb ik nog niks over deze klacht gelezen, dus denk ik eigenlijk dat je of een defect mobo hebt, of defecte videokaart. kun je testen met andere videokaart?

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, nee ik kan het niet testen met een andere videokaart, helaas anders had ik dat al wel gedaan.

Ik kan zelf ook niets vinden over het probleem, ik heb de leverancier ook al op de hoogte gesteld, maar daar komt ook niets zinnigs vandaan, die vragen mij of ik het systeem zonder GRUB (linux bootloader) wil opstarten, helaas doet de windows installatie het ook al niet dus ik ga er van uit dat het helemaal niet functioneert.

HEt enige dat dan nog overblijft is inderdaad een hardwarefout, en ik denk dat ik van mijn garantie gebruik ga maken, het is tevens in de eerste instantie toch al niet het bord wat ik heb gewild, dat was namelijk een SiS 755 bord. Ik heb nu een SiS 748 chipset (ook van ASRock) met een AMD Athlon XP 1800+ en daarin functioneerd alles naar behoren.

Dus ik denk dat het alsnog een bord op basis gaat worden met de VIA K8T800 chipset, ik heb zelf niet zulke fijne ervaringen met via (heb ook een SBLive gehad en via vindt die kaart niet zo aardig) . Of dan toch een NVidia NForce 3 250 maar ik geloof dat VIA wel sneller is.