Toon posts:

PC-cillin antivirus probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Sinds enkele dagen geleden begon een onderdeel van mijn virusscanner raar te doen. pop3trap.exe (dacht ik) begon 99% cpu op te eisen. Dit is een onderdeel van mijn virusscanner om alle inkomende mails te checken. Nu dacht ik vandaag dat ik het misschien opgelost zou krijgen door pc-cillin 2002 te uninstallen maar er trad een fout op tijdens de installatie (ik weet helaas niet meer welke). Ik probeerde nadien terug het programmake te verwijderen maar het stond niet meer in de softwarelijst maar werkte nog wel. Heb toen maar geprobeerd om het programmaatje gewoon te herinstalleren maar dit weigerd hij met volgende foutmelding: eerst zie ik tijdens de installatie iets van "rollback" en vervolgens: The wizard was interrupted before pc-cillin-2002 coul be complete. Verder vermeld hij dat er geen wijzigen gebeurd zijn en dat ik de installatie op een andere keer moet hervatten om te voltooien.
Na wat opzoekwerk op google kwam ik iets tegen op google ivm fout tijdens installeren en rollback en de oplossing bestond deruit de windows installer te vernieuwen. Toevallig las ik gistereren dat de versie 3.x net was uitegekomen dus heb ik die geïnstalleerd. helaas helpt dit niets.

Verder heb ik in het register alles verwijderd wat het woordje "cillin" bevat. Behalve die ik niet kan verwijderen. Alle programma's die opgestart werden ivm pc-cillin heb ik uitgevinkt bij opstarten in msconfig.exe, alsook de services. Ik ben een beetje ten einde raad nu, is der iemand die me terug opweg kan helpen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hier heeft men in BV nog meer verstand van

SA > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
mja ik wist niet of dit echt specifiek een probleem was van het antivirus of gewoon een algemeen software probleem, sorry

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 22:16 ]

Verwijderd

Heb zelf al een hele tijd geleden hetzelfde probleem gehad.
(zie [rml][ virusscanner] performance trend-pc cillin[/rml] )

Bij mij werd het toen veroorzaakt door een conflict tussen bestaande Pccillin en een vers geinstalleerde mozilla(update). Na een mailtje naar de leverancier van pc-cillin gestuurd te hebben met het probleem, kreeg ik een update van een dll file via mail binnen 12 uur geloof ik die het probleem oploste. Ik had toen wel mijn process list naar hun moeten mailen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 11:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt voor je mededeling. Ik heb die virusscanner helaas al verwijderd en ik krijg ze gewoon niet meer geïnstalleerd. "The wizard was interrupted before pc-cillin-2002 coul be complete".

Dat verhaaltje van die browser kan best kloppen want ik heb zopas mozilla firefox versie 1.0 erop gezet.

Verwijderd

Wat je zou kunnen doen is een mailtje naar trend-micro support sturen met daarin je bevindingen. Geef dan wel even aan dat je FireFox 1.0 hebt geinstalleerd en dat nadien dit probleem optrad. Wellicht kunnen ze dan (net als bij mij toen) een simpele .dll toesturen die het probleem oplost waarna je weer kan herinstalleren.

For the time being kan je natuurlijk altijd een andere virusscanner installeren; er zijn meerdere gratis of met trial periodes beschikbaar.

Succes :)
Pagina: 1