Toon posts:

linux server toevoegen in iis6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Situatie:

1 Windows2003 server met iis6
1 Linux Server

Ik heb op de windows machine een webserver draaien(www.domein.nl). Alles draait goed maar nu wil ik dat als de mensen naar linux.domein.nl gaan dat ze dan op de linux machine komen. Hoe kan ik dit instellen met iis6 volgens mij is het mogelijk maar ik kan nix er over vinden op internet. ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Alvast bedankt!!!!

Groetjes

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 21:43:

Ik heb op de windows machine een webserver draaien(www.domein.nl). Alles draait goed maar nu wil ik dat als de mensen naar linux.domein.nl gaan dat ze dan op de linux machine komen.
Wat bedoel je met op 'op de linux machine'? Bedoel je een soort redirect naar de apache ervan? Of gewoon een site op IIS met de bestanden op de linux machine?

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

Verwijderd

Ik denk dat ie bedoeld dat als je naar het subdomein, linux.domein.nl gaat je word doorgestuurd naar de linux server.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat bedoel ik. als de mensen linux.domein.nl gaan dat ze dan terecht komen op de linux machine waar apache op draait.

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

Tja met IIS kan je wel "Redirect to url" doen maar ik denk dat je voor jou oplossing iets met je router/netwerk config moet gaan doen. Oftewel www.domein.nl linkt naar ip 192.168.0.3, linux.domein.nl linkt naar 192.168.0.4.

192.168.0.3 is dan je IIS bak
192.168.0.4 is dan je linux bak

Heb jij een machine op een vast IP naar het internet met een router erachter OID?

[ Voor 31% gewijzigd door guanpedro op 10-11-2004 21:53 ]

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
gewoon een site onder iis aanmaken die filtert op de http header linux.domein.nl en deze doorverwijzen naar je linux webserver. Wat je ook eventueel kan doen is je linux site opnemen in een samba share en iis zo configgen dat hij deze share direct aanspreekt. Das iets beter dan redirecten.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Of eventueel een proxy ervoor zetten.
Ik weet dat je met Apache kunt proxyen (dus dat je linux.server.nl idd keihard laat redirecten (intern, zonder dat de buitenwereld dit ziet) naar je linux bak).

Verder is er meen ik een freeware windows proggeltje wat het ook kan :

- Progje luister op hosheaders
- Afhankelijk van de hostheader en zijn config, forward hij intern naar een ander IP adres

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
maar je kan het dus niet regelen via iis want daar moet je een home dir opgeven en die kan ik niet opgeven

enigste wat ik dan kan doen is via samba http bestanden sharen en dan die in mn iis aangeven als home dir of is er nog een andere manier????

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 16:20
Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 22:25:
maar je kan het dus niet regelen via iis want daar moet je een home dir opgeven en die kan ik niet opgeven

enigste wat ik dan kan doen is via samba http bestanden sharen en dan die in mn iis aangeven als home dir of is er nog een andere manier????
Apache kan het idd, mod_proxy.

Enige wat ik kan bedenken, als IIS niet zo'n optie heeft:

- IIS op (bv) poort 8080 laten draaien
- Apache op poort 80
- normaal.domein.nl via mod_proxy naar localhost:8080 sturen (=iis)
- 1 aparte vhost maken, linux.domein.ext en die via mod_proxy naar [linux_ip_lokaal]:80

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Koffie schreef op 10 november 2004 @ 22:22:
Of eventueel een proxy ervoor zetten.
Ik weet dat je met Apache kunt proxyen (dus dat je linux.server.nl idd keihard laat redirecten (intern, zonder dat de buitenwereld dit ziet) naar je linux bak).
Dan zou ik het gewoon andersom doen: default apache en die proxied door naar je IIS6.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1