dubbele driveletters

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Topicstarter
Help! Ik heb last van dubbele driveletters, op zich ziet PQ magic de drives goed, echter winDOS NOT. .Iemand hier (goede) ervaringen mee?

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• The Ghost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07-2024
Als je het probleem iets duidelijker formuleert is er misschien wel iemand die je kan helpen :)
Ik wil wel voor je spitten, maar dan moet ik wel iets meer weten wat je precies bedoelt.

The Ghost

Verwijderd

Ehhm, al eens gereboot?

Nogal vage omschrijving. Be specific ..

• budi
  • Laatst online: 13:06
Fdisk /mbr?
Virus?
Dubbele driveletters kun je soms krijgen als je nog niet opnieuw hebt opgestart....
Misschien kun je nog kijken wat fdisk zegt?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Nazgul
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

Ik heb zoeits wel eens gehad met Powerquest Partitionmagic na het wijzigen van wat partities, maar na een keer rebooten moet dat over zijn.

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• The Ghost
  • Laatst online: 27-07-2024
Als het in Windows blijft gebeuren, moet je misschien je registers cleanen, mogelijk blijft daar wat hangen.
Kan met een simpel Microsoft tooltje "regclean".
Is hier te downloaden.

The Ghost

• RobzQ
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Topicstarter
Ok, komt het een en ander:

Met dubbele drive letter bedoel ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~r.geerings00/explorer.JPG

Ik heb 4 HD's in m'n compu 3xIDE, 1xSCSI. De twee IDE-HD's waar het probleem zich voordoet zijn gepartitioneerd.

Het gebeurd zowel onder Windows 98, als onder de daarbijbehorende DOS versie.
Windows 98 start nog wel op in safemode, maar dat helpt niets, nog steeds dubbele letters. Ook in DOS dus, Data van C:\ staat ineens ook op de F:\, niet overschreven want F:\ is naar I ofzo verplaatst en ook meerderen keren zichtbaar.

Ook mijn Linux installatie, de Corel versie, geplaatst in de \CDL subdir werkt niet meer.

PQ magic ziet alle disks + partities goed.
NT4.0 ook..

Windows eroverheen installeren heeft totaal geen nut gehad :(

BTW. Het systeem is dus multiboot, Win98 en NT4.0, daarnaast dus linux, maar die draait vanaf de C schijf (Dos veilige modus opstarten, cd CDL, CDLStart.bat)..

Ik heb al scandisk ook al geprobeerd.

Gelukkig is alle data al gebackup, maar het zou zonde zijn het geheel aan configuraties weer teniet te door een format :(

Het begint er echter wel op te lijken, tenzij iemand een laatste tip heeft natuurlijk :)

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

mmm, ik heb wel es gehad dat mijn hd spontaan begon te mirroren. Opeens had ik toen een partitie van 5 gb erbij, waar ik ook gewoon op kon schrijven.
Ik ben na onderzoek erachter gekomen welke partitie nu fake was, maar ben daardoor wel mijn mp3 verzameling kwijtgeraakt :(
Ik heb de partitie geformateerd, en toen scandisk gerund, en het probleem was weg.

Verwijderd

met partition magic voortaan je partities als extended aanmaken, dan hangt ie ze wel mooi achter elkaar...

win98 werkt btw hier ook met hele andere drive letters als win2k..

maarja hoevaak gebruik ik win98...
ook nooit ;)

Verwijderd

Heb je soms wat gezeik gehad met je scsi-hd? Dat je hem niet kon benaderen ofzo?

Ik heb dat nl. wel gehad. En toen ik win98 in save-mode opstartte en onder het control-panel onder system keek, zag ik dat er wel 4 scsi-hd's aangemaakt waren. Ik heb ze allemaal weggegooid en toen was alles weer ok. Ik denk dat het met de auto-config van win te maken heeft. Wat je kunt doen is alles eens weggooien, behalve de drives met de drive-letters zoals je die zelf wilt. En dan rebooten. Lukt het dan nog niet dan ga je verder "weggooien". Wees wel een beetje erop bedacht dat je de drive met win erop niet te snel weggooid. Voor je het weet moet je de zooi opnieuw installen en ben je de huidige data kwijt.

Overigens: dat weggooien vernietigt niet je data. Je haalt alleen de drive-drivers weg. Win kan ze dus niet meer vinden.

Wellicht toch eerst wat back-uppen??

Succes
Pagina: 1