[Printer] Kyocera op UTP aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb een FS3600+ op de kop getikt, met nog geen 100.000 afdrukken. NU bezit deze een netwerkaansluiting en een tokenring aansluiting.

Als ik een netwerkkabel insteek gaat er op de hub geen lampje branden dat er iets verbonden is. Moet ik hem direct op de pc aansluiten?

Zo nee, wat moet ik dan doen om hem via netwerk te laten werken. Heb al zo'n tooltje van Intermate geprobeerd, maar zolang ik hem niet in het netwerk zie geberud er ook niks!!!

Ik heb net geprobeerd hem rechtstreeks aan te sluiten, dit mocht ook niet baten. Pingen gaat ook niet. Als ik de status afdruk krijg ik wel netjes de oude netwerkinfo te zien. Hoe kan ik deze wijzigen/aanpassen?

[ Voor 20% gewijzigd door BSeB op 10-11-2004 21:31 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

wat voor kabel heb je ertussen hangen??
straight cross..
het zou een straight moeten zijn.

Zeker weten dat de kabel goed is?

• BSeB
Het zijn inderdaad straight kabels. Crossed heb ik hier ook niet liggen, aangezien ik altijd een hub/switch gebruik.

Kabel heb ik ook getest tussen pc en switch en die werkte gewoon.

[ Voor 23% gewijzigd door BSeB op 10-11-2004 21:32 ]

• Rocadi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Je schrijft dat de FS3600+ een netwerkaansluiting heeft en een Token-Ring aansluiting. Bedoel je met de eerste een Ethernetaansluiting? Meestal hebben dit soort printers een display en kun je met toetsjes door menu's navigeren. Als dit bij jou ook kan, kijk dan naar de netwerkinstellingen misschien staat ie wel ingesteld op Token-Ring. Moet je verder geen speciale software hebben om de printer te kunnen beheren/instellen in een netwerk. Zelf heb ik een Lexmark laserprinter met een 100MB Ethernetkaart die met een straight UTP via een switch met mn PC is verbonden. Op mijn PC heb ik Markvision(beheer/instelprogramma) geinstalleerd
(werkt overigens alleen met Lexmark printers) en eea draait als een speer.

• BSeB
Ik heb inderdaad de intermate software geinstalleerd, en die draaiud gewoon netjes.

Ik kan dus wle in dat menu navigeren van die printer, alleen kom ik dus nergens iets van netwerk tegen alleen is dit dus raar. Ik ga zo die netwerkmodule eruit halen en kijken of de printer nog steeds een lan/fs status print.

De printer heeft nu idd de aansluiting voor een utp kabel een tokenring kabel en een printerkabel.

• Rocadi
Weet je zeker of de Intermate tool ook werkt met de FS3600+?

Staat in de status afdruk niet iets van netwerkinstellingen?

[ Voor 35% gewijzigd door Rocadi op 10-11-2004 22:32 ]

• BSeB
Alle modellen van Kyocera, maar op de hub zie ik ook geen lampje, dus moet waarschijnlijk eerst iets op de printer instellen. Maar hoe??? Dat is voor mij een vraagteken

Het blijkt overigens een type IB-4 netwerkadapter:

Uitgebreide specs kan ik er niet over vinden

[ Voor 24% gewijzigd door BSeB op 10-11-2004 23:14 ]

• Rocadi
Kan je niet helpen hoe je in de instellingen van je printer kan komen. Dit is wel nodig omdat als de printer voor Ethernet is ingesteld daar ook een IP adres is ingevuld. Dit heb je ws nodig in het Intermate programma om de printer te kunnen detecteren. Ik neem aan dat je met Intermate de drivers voor Windows kunt installeren. Als ie geinstalleerd is zul je bij de printerinstelling in Windows via eigenschappen en poorten een netwerkpoort moeten toevoegen.

• BSeB
neem ik aan, maar zolang hij niet met lampjes gaat branden op de hub zal er weinig te configgen zijn

IB-4 * Ethernet Thin (10Base2) BNC (RG58) UTP (10BaseT) RJ45

[ Voor 25% gewijzigd door BSeB op 10-11-2004 23:20 ]

• Rocadi
Misschien kan de TD van Kyocera je verder kan helpen?

• BSeB
Ik zal straks is gaan bellen

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Rocadi geeft de richting aan waarin je moet denken.
Je claimt een "netwerkaansluiting" en een "tokenring aansluiting".
Wat ik bang ben dat je bedoelt is respectievelijk een RJ45-connector en een DB9-connector, maar die worden beide gebruikt voor TokenRing, respectievelijk voor ACS (= Advanced Cabling System, UTP-kabel) en ICS (= IBM Cabling System, dikke FTP-kabel met vierkante data-connectoren aan het andere einde). Voor ACS worden van de UTP-kabel voor de RJ45-connector alleen de paren 1&2 en 7&8 gebruikt.
Je hebt dus niets aan deze netwerk-interface in een Ethernet-netwerk, je zou een Linux-bakkie als router kunnen inzetten.

Ik heb thuis nog een FastEthernet-kaart liggen voor Kyocera's met een KUIO-port, maar ik heb niet kunnen uitvinden of een FS3600+ zo'n port heeft.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• BSeB
Achterop zit inderdaad een BNC connector en een rj45 (Althans zo zien ze eruit)!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

BNC-connector ?
Hoewel er een TokenRing-variant bestaat die over coax gaat, is die zeer exotisch.
Wat noem jij nu eigenlijk "TokenRing" ?

Even op een rijtje zetten :

RJ45-connector is dat brede plastic stekkertje dat de meeste (jonge) mensen gewend zijn als netwerk, en is voor elke vorm van netwerkwerk wel geimplementeerd (Ethernet, TokenRing, FDDI, ATM, ...).

DB9-connector is een 9-pens connector, die de meeste mensen herkennen als de kleine versie van de seriele connector (met de DB25 als grote versie). Voor netwerken zie je dit voor TokenRing. O ja, en HEEL zeldzaam, als Ethernet, speciaal voor sites die van origine IBM zijn, en ook Ethernet over ICS moeten doen.

BNC is een bajonet-connector die gebruikt wordt om dunne coax aan te sluiten, onder andere gebruikt voor 10Base-2 Ethernet, ARCnet en enkele versies van ATM (35 en 43 Mbps-versies).

Als je een BNC- en een UTP-connector hebt, is er 99.99 % kans dat je een Ethernet-kaart erin hebt zitten, mogelijk alleen 10Mbps. Maar bestaat de kans dat ergens binnenin op de kaart een jumpertje moet worden gezet om van medium te switchen (van 10Base-5 naar 10Base-). Ik ben juist voor dit soort hardware vaker tegengekomen dat je hem uit de printer moet halen om te configureren.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• BSeB
Het is inderdaad BNC en RJ45 (Laatste ben ik bekend mee). BNC nooit mee gewerkt.

Tokenring dacht ik dat BNC was, maar goed weer iets geleerd. Nu hopen dat ik het werkend krijg.

• BSeB
Waarschijnlijk ligt het aan de switch, straks effe een cross cable halen en nog maals proberen alleen dan rechstreeks aan de pc, dus zonder switch

• Rocadi
Wat is de huidige stand van zaken?

• BSeB
Dat het nog steeds niet werkt, als ik hem aan en uit zet gaat wle heel even een groen lampje branden. Heb hem nu tijdelijk maar op een print kabel zitten.

Vind het heel erg raar dat het niet wil werken. Bij Kyocera zeggen ze ook dat het gewoon moet werken en bij een bedrijf dat die dingen normaal installeerde voor ze, kan even niet op de naam komen zeggen ze dat ik het zou moeten proiberen met een cross-cable, maar dat heeft dus ook geen resultaat.

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Probeer ff de status pagina te printen via menu en dan pijltjes toetsen
In de status pagina staat nl de instelingen van de netwerk kaart vermeld

Grutte Pier fansels

• BSeB
Hoe doe je dat?

• Rocadi
Met behulp van RTFM

• BSeB
Als je wat reacties naar boven scrolled zul je zien dat je niet de eerste bent die me probeert te helpen. Dus met zo'n reactie kan ik dus niks. Of probeer iets zinvols aan te brengen of kom niet in dit topic.

• Rocadi
Op 10 nov al aangegeven om via display+knoppen de netwerkinstellingen te checken. Dit wordt ook door hessel op 27 nov geadviseerd. Als je niet weet hoe dit moet, probeer dan eerst eens aan een manual te komen vandaar mijn advies RTFM (Read The F*cking Manual).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oi, Rocadi, beetje vriendelijker mag ook wel :/

Saiya_Jin_Vegeta:
In de GoT Huisregels staat dat we toch wel minimale zelfwerkzaamheid vragen van mensen die op GoT posten. Een handleiding opzoeken en nalezen behoort daar absoluut toe. GoT is er niet om je aan het handje mee te helpen. Toon aub een beetje meer eigen initiatief, anders is deze topic nogal zinloos en gaat hij dicht...

Oslik blyat! Oslik!

• BSeB
Het spijt mij dat dit zo is overgekomen. Maar ik heb de manual en ik heb ongeveer anderhalf uur met Kyocera aan de telefoon gehangen gezien deze het ook niet weten wilde ik het hier vragen. Zla het morgen nog een keer in de manual checken.

Zal dan laten horen of ik meer geluk heb, maar aangezien er geen settings in het menu zijn betreffende IP of lan settings geef ik het vrij weinig kans. Wel word de status pagina geprint.

Slaap lekker en tot morgen
Pagina: 1