[XP] Nieuwe programmatuur automatisch naar andere schijf

Pagina: 1
Acties:

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:54

JdM

Humbled

Topicstarter
Ik ben voor een kennis een herinstallatie aan het doen van XP.
Nu wil ik er graag voor zorgen dat de eventuele programma's automagisch naar de D: schijf gekopieerd worden, windows geeft zelf automatisch altijd de c: schijf als doelschijf aan.
Is dit te veranderen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat bedoel je precies? Het opslaan van te downloaden bestanden? Of de defaultlocatie voor te installeren programma's?

Voor de locatie van Program files:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion
Hier de waarde van: 'ProgramFilesDir'aanpassen.

[ Voor 41% gewijzigd door sanfranjake op 10-11-2004 20:26 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
sanfranjake schreef op 10 november 2004 @ 20:24:
Wat bedoel je precies? Het opslaan van te downloaden bestanden? Of de defaultlocatie voor te installeren programma's?
Ik bedoel de default locatie voor te installeren programma's ;)

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
JdM schreef op 10 november 2004 @ 20:25:
[...]
Ik bedoel de default locatie voor te installeren programma's ;)
Zie m'n edit :)

Denk dat je dit ook wel had kunnen vinden door even te zoeken op google met een term als 'default program files location xp' ofzo :)

[ Voor 35% gewijzigd door sanfranjake op 10-11-2004 20:27 ]

Mijn spoorwegfotografie

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
sanfranjake schreef op 10 november 2004 @ 20:26:
[...]

Zie m'n edit :)

Denk dat je dit ook wel had kunnen vinden door even te zoeken op google met een term als 'default program files location xp' ofzo :)
klinkt goed zo'n zoekterm, ben blij dat je hem voor me bij elkaar verzonnen hebt :)

Maar het gaat dus niet alleen om de "program-files" , liefst doe ik het bij ALLE programma's dus

[ Voor 14% gewijzigd door JdM op 10-11-2004 20:32 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
JdM schreef op 10 november 2004 @ 20:31:
[...]
klinkt goed zo'n zoekterm, ben blij dat je hem voor me bij elkaar verzonnen hebt :)`
Dat is het inderdaad ;) Het is namelijk de bedoeling dat je zelf wat vooronderzoek door, en daarvan aangeeft wat je bevindingen zijn en wat er niet naar tevredenheid werkt en/of ontbreekt aan de functionaliteit....

Lees hierover Windows Operating Systems - Policy even door. Daar zijn deze voorwaarden allemaal uitgebreid in gedocumenteerd. Ook zou je Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) ook nog even kunnen lezen. die gaat hier globaal over het hele forum op in :)
Maar het gaat dus niet alleen om de "program-files" , liefst doe ik het bij ALLE programma's dus
Kan je dat iets gedetaïlleerder uiteen willen zetten? Alles is namelijk een globaal begrip.

[ Voor 5% gewijzigd door sanfranjake op 10-11-2004 20:48 ]

Mijn spoorwegfotografie

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
sanfranjake schreef op 10 november 2004 @ 20:47:
[...]

Dat is het inderdaad ;) Het is namelijk de bedoeling dat je zelf wat vooronderzoek door, en daarvan aangeeft wat je bevindingen zijn en wat er niet naar tevredenheid werkt en/of ontbreekt aan de functionaliteit....

Lees hierover Windows Operating Systems - Policy even door. Daar zijn deze voorwaarden allemaal uitgebreid in gedocumenteerd. Ook zou je Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) ook nog even kunnen lezen. die gaat hier globaal over het hele forum op in :)
Ik ben van mening dat ik al een tijdje meedraai hier en daarom ook wel begrijp wat er van me wordt verwacht ;) , ook jij als user moet begrijpen dat met de juiste zoekterm alles te vinden is en wellicht had je best kunnen begrijpen dat ik ook zeker wel gezocht heb, met de verkeerde termen dus (alhoewel jouw zoekterm ook weinig opleverd voor mij eerlijk gezegd, het dekt mijn doel namelijk niet :) )

Vandaar : dank voor je informatie, maar ik vind het een net iets té standaard opmerking dat ik me in de forumregels en netiquette moet verdiepen als jij niet begrijpt wat ik er al aan gedaan heb NOFI ;) (ik kan moeilijk een topic openen met de vraag of iemand een goede zoekterm kan produceren B) )
[...]

Kan je dat iets gedetaïlleerder uiteen willen zetten? Alles is namelijk een globaal begrip.
Niet dus, ik wil dat elke keer als ik een cd'tje erin doe dat windows automatisch een map op de andere HDD als doelmap kiest en niet bijvoorbeeld
c:\programfiles\PowerDVD óf
c:\sisoftware
c:\nero

maar
d:\programfiles\PowerDVD óf
d:\sisoftware
d:\nero

[ Voor 4% gewijzigd door JdM op 10-11-2004 21:44 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
JdM schreef op 10 november 2004 @ 21:43:
[...]

Ik ben van mening dat ik al een tijdje meedraai hier en daarom ook wel begrijp wat er van me wordt verwacht ;) , ook jij als user moet begrijpen dat met de juiste zoekterm alles te vinden is en wellicht had je best kunnen begrijpen dat ik ook zeker wel gezocht heb, met de verkeerde termen dus (alhoewel jouw zoekterm ook weinig opleverd voor mij eerlijk gezegd, het dekt mijn doel namelijk niet :) )

Vandaar : dank voor je informatie, maar ik vind het een net iets té standaard opmerking dat ik me in de forumregels en netiquette moet verdiepen als jij niet begrijpt wat ik er al aan gedaan heb NOFI ;) (ik kan moeilijk een topic openen met de vraag of iemand een goede zoekterm kan produceren B) )
Sorry, het is geenszins mijn bedoeling geweest om jou op enigerwijze te beledigen of enige ander nadeel toe te doen.

Je topicstart is misschien een beetje bescheiden... Leek mij dat dit namelijk wel iets is wat veel voor komt... :)

Maar je mag me hierin natuurlijk altijd corrigeren :)
Niet dus, ik wil dat elke keer als ik een cd'tje erin doe dat windows automatisch een map op de andere HDD als doelmap kiest en niet bijvoorbeeld
c:\programfiles\PowerDVD óf
c:\sisoftware
c:\nero

maar
d:\programfiles\PowerDVD óf
d:\sisoftware
d:\nero
Ligt eraan hoe het in je programma's installatiebestanden is aangegeven. Misschien dat ze een bepaalde "switch" als 'TargetDir' of 'InstallDir' ondersteunen lijkt me. Anders moeten ze werken met de variabele %ProgramFiles% welke je beïnvloedt door deze registerwaarde te wijzigen. Dit kan je overigens ook nog doen met 'Microsoft PowerToys for Windows XP'
Overigens is het meestal een optie tijdens de installatie, en zit dus C:\Programma of C:\Program Files\Maker\Programma er standaard ingebakken. Als je dit voor veel computers zou moeten doen dan zou je kunnen overwegen om er .msi-packages van te maken en die te distribueren in plaats van een origineel installatiebestand....

Mijn spoorwegfotografie

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03 11:04
sorry voor het oprakelen van deze oude thread

maar ik wou dit net ook gaan doen, en ik ontdekte dat de nieuwe MS Powertoys Tweakui dit niet meer ondersteunt???

ik zit te zoeken bij "my computer - special folders"
de program files folder staat er niet meer bij

ik weet nochthans zeker dat dit goed mogelijk was, ik doe het nl al jaren op mijn win2k
ik kopieer nl gewoon alles van de oude locatie naar de nieuwe locatie, en vervolgens kon ik met een oudere tweakui hier nl deze special folder wel wijzigen, en als ik hierna een replace all in het register deed, kon ik perfect de oude locatie van program files volledig verwijderen en had ik die ook nooit meer nodig

als ik het goed begrijp wijzigde die oude tweakui enkel maar een registry waarde? als ik dus nu gewoon mijn replace all, zonder eerst met tweakui die special folder te wijzigen, heb ik dan hetzelfde (werkende) resultaat?

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03 11:04
aangezien blijkbaar geenenkele tweaker dit weet heb ik het maar gewoon zelf uitgezocht...
1) met verkenner program files map naar nieuwe locatie kopieeren
2) met registry toolkit program files en progra~1 vervangen door nieuwe map
3) met PowerGREP files doorzoeken naar verwijzingen naar oude program files map (kwam bv een ini en een inf tegen)
4) met shortcut doktor de shortcuts fixen
5) reboot
6) program files folder proberen te renamen
7) als dit niet lukt is er nog ergens een verkeerd bestand in gebruik... zoek dit bestand door subfolders te renamen tot je het gevonden hebt... bij mij was dit bv apache.exe van mijn nvidia firewall (is met webinterface)... deze had in httpd.conf nog een paar verwijzingen staan naar program files, en PowerGREP had deze niet kunnen wijzigen omdat httpd.conf in gebruik was op dat moment...
problemen zoals deze kunnen misschien vermeden worden door alles in veilige modus te vervangen...
8) als c:\program files renamen eindelijk is gelukt, doe je nog een rebootje en kijk of alles naar behoren werkt
9) zo ja: c:\program files deleten!!
10) zo nee: verder zoeken naar wat mis is ;)

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas bij een clean install altijd de registry keys aan die ik vind met een search op ProgramFilesDir en CommonFilesDir. Kopieer vervolgens de aanwezige mappen naar de nieuwe locatie en gaan maar. Stukje omslachtiger om dat te gana doen zoals Mastakilla dat aangeeft, maar zou ook moeten werken als je al allerlei programmas hebt geinstalleerd. Nog kan het dan zijn dat er ergens in een programma hard C:\ProgramFiles\Map staat maar dat komt geloof ik niet zo vaak meer voor :)
edit:
had ik in november ook al getikt :+

[ Voor 5% gewijzigd door sanfranjake op 13-09-2005 14:19 ]

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1