[Bootblock 1.0] Asus A7V8X-E de Luxe

Pagina: 1
Acties:

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vorige week heb ik een nieuw mobo + proc gekocht.
Na het monteren van alle onderdelen heb ik in de bios de fsb aangepast en "save & exit" gekozen.
Toen de computer opnieuw opstartte kwam hij met de melding "Award bootblock BIOS v1.0" en verder niets.

Na rondgezocht te hebben op internet blijkt het om een stukje ROM te gaan dat niet overschreven kan worden met de bedoeling altijd een flash uit te kunnen voeren ook wanneer de huidige bios verrot is.

De oplossing is om een bootflop te maken met daarop awdflash.exe en de biosfile. (in mijn geval de 1012-e.bin)

Met de commandline (autoexec.bat) "AWDFLASH [biosfile.bin] /PY" zou de flash moeten beginnen en zou de bios hersteld worden.

Ik heb de floppy klaargemaakt en de pc boot er ook van. Award Flash wordt automatisch gestart en krijg de melding: "source file not found"...
Welke naam ik het bestand ook geef, welke versie van awdflash ik ook gebruik, hij blijft gewoon met dezelfde melding komen... :(

Iemand ervaring met zoiets?!

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke versies van AWDFlash had je exact geprobeerd? Ik heb eerder zo'n geval gezien en je moest inderdaad een specifieke AWDFlash versie gebruiken. Je moet iig 8.22Q en 8.13Q proberen. En in de autoexec zet je gewoon
AWD822Q.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /CC /CD /CP /R
Of AWD813Q als je die andere versie gebruikt ;) BIOSFILE.BIN moet gelijk zijn aan de bestandsnaam/extensie van de BIOS bestand. En alle bestanden moeten op de root van de flop staan en dus niet in directories ofzo B)

[ Voor 23% gewijzigd door BalusC op 10-11-2004 20:29 ]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb het nu geprobeerd met de nieuwste versie, V8.24B
Even kijken of google nog een oudere voor me kan vinden...

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hum, die linkjes achter 8.22Q en 8.13Q zijn clickable hoor B)