Toon posts:

[XP] Soundblaster Live 5.1 Digital uninstallen, hoe?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Hoe moet ik mijn geluidskaart uninstallen?
Dan bedoel ik dus dat er geen driver troep in Windows XP blijft hangen enzo.
Ik krijg namelijk mijn 5.1 speakerset niet aan de praat en nu wil ik mijn geluidskaart compleet opnieuw installeren, iemand tips?

Als ik nu de drivers van Creative probeer te installeren zegt Windows dat er geen Soundblaster kaart is geïnstalleerd...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 19:49 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas nog even je topic titel aan zodat het OS in je topic titel staat conform de Windows Operating Systems Policy. Probeer hier zelf ook op te letten aub :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, ik merkte idd te laat op dat ik er nog geen [XP] voor had gezet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, ik heb hiervoor de KX-drivers gebruikt en die verwijdert met de uninstall in de KX-map.

Maar volgens mij zijn er nog steeds restanten op mijn pc aanwezig van deze drivers, hoewel ik niks kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de error die ik krijg als ik de Creative drivers wil installeren:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stevenl/error.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand een tip voor mij?
Ik word nu een beetje &^$#@ziek van die geluidskaart, misschien moet ik Windows maar opnieuw installeren?

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 12:53
een keertje die kaart eruit halen.
dan weer aanzetten zonder kaart.
die uninstaller draaien.
pc weer uit
kaart er in
pc aan en opnieuw installeren

Check dit en help mee!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de KX-drivers weer geinstalleerd en ik krijg WEER alleen maar de 2 front speakers aan de praat!
Ik heb in Windows ingesteld dat ik een 5.1 speakerset heb en ook in de KX-mixer heb ik 5.1 ingesteld.
Als ik dan de speaker test doe van de KX-mixer krijg ik alleen maar de mogelijkheid om de 2 front en 2 rear speakers te testen, dus geen center en subwoofer........
Alleen de 2 front speakers doen het.

Ik word echt helemaal leip van dit geklooi |:( |:( |:( |:(

Ik weet dat de speakerset werkt, want toen ik de Creative drivers gebruikte kreeg ik de 2 front speakers en de sub/center ook aan de praat, maar ik ben die creative driver cd kwijt en nu kan ik nergens op internet de juiste drivers vinden.
Kan iemand misschien die drivers ergens uploaden ofzo?

Voor de duidelijkheid, ik krijg dus alleen maar geluid uit de groene uitgang van de geluidskaart.
De oranje, zwarte, roze en blauwe doen niks.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 09:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die eerste link ist kaput

Ik ben bezig het bestand vd 2e link te downen..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het multimedia apparaat nu geïnstalleerd met de Creative driver.
Volgens het Apparaatbeheer van XP zijn AL mijn apparaten nu goed geïnstalleerd:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stevenl/apparaat.JPG

MAAR als ik nu dat driverpack wil installeren van Creative (AudioHQ etc. etc.) dan krijg ik gewoon weer deze error:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stevenl/error.jpg

Als ik dan AudioHQ apart ga installeren en wil opstarten krijg ik deze error:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stevenl/error2.JPG

Ik heb Windows XP vanochtend nog opnieuw geïnstalleerd...
EN er komt gewoon muziek uit de 2 front speakers met Winamp 8)7 8)7 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 10:42 ]

Verwijderd

Heb je een on-board soundkaart zet die dan uit in je bios ....

http://drivers.soft32.com..._Live_Driver_CD-4034.html

hier staan een aantal soorten drivers op waar je naar kan kijken.. KIJK WEL OP JE SOUNDKAART WELKE VERSIE JE EXACT HEB ... DAARBIJ KAN JE DAN DE GOEDE DRIVERS ZOEKEN ..

VEEL SUCCES!!!

Verwijderd

Topicstarter
die link....377MB???

Ik heb ook een onboard geluidschip ja, maar die staat ook uit.

Verwijderd

start de setup met de /w parameter en je kunt de originele drivers weer installeren.
Dus start/run en dan setup /w
Deze parameter bypassed de controle of de kaart aanwezig is. Bij sommige oem versies (met name die van Dell) werkt deze parameter trouwens niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 12:10:
start de setup met de /w parameter en je kunt de originele drivers weer installeren.
Dus start/run en dan setup /w
Deze parameter bypassed de controle of de kaart aanwezig is. Bij sommige oem versies (met name die van Dell) werkt deze parameter trouwens niet.
Bedankt voor je reactie, helaas werkt de /w parameter niet.
Ik krijg nog steeds de foutmelding dat er geen Soundblaster aanwezig is...

Verwijderd

Ik heb het dus over de originele drivers niet over de bijbehorende tooltjes.
De setup gaat over z'n nek vanwege de naamsverandering van de kaart door de KX-drivers.
Heb hetzelfde probleem gehad toen ik de audigy2 drivers wou installeren op een SB Live! (is me uiteindelijk wel gelukt.....).

Als je de kaart nu eerst verwijderd uit apparaatbeheer dan begint windows wel te zeuren over nieuwe hardware gevonden. Deze niet gebruiken, dus cancellen.
Dan pas de setup van je originele CD draaien met de /w parameter.
Als het goed is veranderd de naam dan weer naar de originele naam. Op dat moment kun je pas beginnen met het installeren van de overige creative tooltjes.

Er is trouwens een apart topic voor dit soort problemen
Het grote: Problemen met de SBlive/Audigy topic

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 12:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zijn de extra tools van Creative (AudioHQ etc.) noodzakelijk om 5.1 geluid aan de praat te krijgen?
Want daar gaat het mij in eerste instantie om.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 12:34 ]

Verwijderd

Ja, die zijn nodig omdat je in de mixer aan moet geven dat je 5.1 hebt en eventueel in de player om via de cmms knop, die na enkele seconden tevoorschijn komt, de center speaker mee te laten doen.
Meestal veranderd het wijzigen in windows ook de waarde in de mixer, maar niet altijd....

Verwijderd

Toch altijd weer leuk, dat topic starters even melden of het probleem uiteindelijk opgelost is of niet............... :'(
Pagina: 1