Toon posts:

[XP] Gebruikeraccounts niet te verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al jarenlang hebben we hier in huis één goede, snelle computer die door iedereen gebruikt wordt. Iedereen in deze zin staat voor 2/4 door mijn familie en 2/4 voor mijzelf. Na de laatste tijd gezeurd te hebben of de PC niet eens naar mijn eigen kamer zou kunnen is de gezamelijke computer eindelijk mijn computer geworden! Hartstikke fijn, alleen... ik wil nu van die gebruikersaccounts af!!

Voor ieder gezinslid hadden we een account, dat zijn er in totaliteit 5 inclusief mij, en met Windows XP zou dat zowel makkelijk te installeren als te verwijderen moeten zijn. Met dat eerste niets aan de hand, maar nu ik ze weg wil hebben begint het systeem moeilijk te doen!!

Als ik via 'Gebruikersaccounts' in 'Configuratiescherm' een account wil verwijderen en het programma voor het deleten van een user uitvoer en ik aan het einde van dat programma op 'Account verwijderen' druk crasht het de wizard!! Vrijwel meteen slaat 'ie op slot en geeft ie inderdaad aan dat hij niet reageert. Na het 'Nu beëindigen' krijg ik de volgende melding;

Afbeeldingslocatie: http://www.hetehits.nl/tweakers/foutmelding.gif.

Ik snap het niet! Waarom crasht deze fijne tool op mijn (toch snelle) computer? Is er iemand van de Tweakers-helden bekend met het probleem en zoja; hoe heeft hij/zij het opgelost..?

Help! }:O

Update! Format C: is geen optie ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 19:14 ]

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

ook als je met "administrator" inlogt? Anders is het helaas pindakaas, maar kan je herinstalleren vrees ik :p

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
Seven of Nine schreef op 10 november 2004 @ 19:13:
ook als je met "administrator" inlogt? Anders is het helaas pindakaas, maar kan je herinstalleren vrees ik :p
Ik ben dus Admin (da's toch 'Beheerder van de computer'?)! De rest van de accounts zijn 'onderdanig'...

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Start Windows eens opnieuw op in Veilige Modus, dan kun je dan inloggen als Administrator en dan kun je als het goed is andere accounts verwijderen.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Br3zip schreef op 10 november 2004 @ 19:16:
Start Windows eens opnieuw op in Veilige Modus, dan kun je dan inloggen als Administrator en dan kun je als het goed is andere accounts verwijderen.
<n00bmode>

Dat opstarten in Veilige Modus lukt nog, maar... wat is het verschil tussen een Admin en een Beheerder v/deze Computer? Heeft een Admin een password...?

</n00bmode>

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 19:18 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
net user %username% /delete :?

maar dan op de cmd prompt

A wise man's life is based around fuck you

• Wouzziej
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05:22
Beheerder en admin zijn hetzelfde. 8)7
alleen andere taal :Y)

11445wp Solar | 3 x Indevolt Hybride 8kw | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | 2025 Ford Kuga ST-line X

Verwijderd

Topicstarter
Wouter!! schreef op 10 november 2004 @ 19:22:
Beheerder en admin zijn hetzelfde. 8)7
alleen andere taal :Y)
Toch niet!
Er is in de Veilige Modus inderdaad een optie tot inloggen als Administrator (thanks voor de tip!), maar het grappigde is; deze ziet in 'Gebruikersaccounts' alleen één van de 5 accounts... de mijne!
zwelgje schreef op 10 november 2004 @ 19:20:
net user %username% /delete :?

maar dan op de cmd prompt
Dát werkt lekker zeg! Bedankt!!
Problem: solved. :*)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 19:30 ]

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

domien-online: door in de 'gewone' modus 2 maal op ctrl+alt+del te drukken krijg je twee invulvakjes, daarmee kan je ook als "Administrator" inloggen, werkt iets prettiger :). Dat er maar 1 word gezien kan erop wijzen dat de profielen half verwijderd zijn, en dat de GUI daar in de soep loopt. probeer dus zwelgje's methode eens :) dat zeg ik :)

[ Voor 8% gewijzigd door RSpliet op 10-11-2004 19:29 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Pagina: 1