Toon posts:

Linksys wifi + xp SP2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hardware:
1 pc win met xp sp2
1 laptop met win xp sp2
ps2

Linksys Wireless-B (802.11b) BEFW11S4 (router)
Linksys Wireless-B (802.11b) WPC11 (pcmcia)
Linksys Wireless-B (802.11b) WGA11B (game adapter)

Verdere info:
ADSL verbinding (PPPoE in router)
Norton Internet Security
Wep encryptie staat aan
Buurman heeft ook draadloze router

Probleem:
Eerste pc via lan aangesloten op router, werkt perfect!
PS2, draadloze verbinding via game adapter, werkt perfect!
Laptop, via pcmcia kaart draadloze verbinding, problemen!

Blijkbaar kan mijn laptop geen verbinding meer maken met de router, niet via de automatisch configuratie van win xp, ook niet als ik handmatig ga configureren (via de eigenschappen van de draadloze verbinding en dan kies voor configureren).
Heb firewall voor de zekerheid uitgeschakeld (zowel op router als norton).
Zet ik de automatische configuratie terug aan dan ziet hij soms de router (soms ook die van de buren), verbinding lukt echter niet.
W8 ik 20min dan maak ie plots wel verbinding (ook al heb ik zelf al de pcmcia kaart uitgeschakeld, terug ingeshakeld, voor herstellen gekozen, etc...)

Ik heb dit probleem sinds ik SP2 heb (het heeft echter al vlekkeloos gewerkt met sp2), mijn game adapter ligt vlakbij dus met afstand zou het niks te maken mogen hebben (het werkte ook prima voor sp2 en de laptop is niet verplaatst)!

Geen idee waar ik nog kan zoeken, de enige oplossing die ik nog zie is SP2 deraf werpen, maar die "oplossing" zou ik liever vermijden, zeker omdat het al gewerkt heeft met sp2!

Microsoft schuift uiteraard het probleem op linksys (ook al gebruik ik het argument dat het perfect werkte zonder sp2), linksys verwijst me natuurlijk door naar Microsoft en zegt dat hun product perfect compatibel is met sp2 (denk ik persoonlijk ook).

*zucht*

Verwijderd

Heb je de nieuwste drivers en firmware geinstalleerd?

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
Norton internet security + SP2 = RAMP
Sowieso is Norton Internet Security een ramp naar mijn mening...
gebruik overigens de Wireless software die XP SP2 zelf aanbied en probeer niet de losse tool te gebruiken die bij de pcmcia kaart is geleverd...
Nou moet ik ook eerlijk toegeven dat de firewall in SP2 ook een ramp is dus uitschakelen.
gebruik die van je router.
verder wil ik meegeven kijk of de buurman mischien van kanaal is veranderd en perongeluk op hetzelfde kanaal zit als jij...
zet ook je WEP encryptie aan want SP2 vind het connecten naar een niet gecodeerd netwerk (terecht) niet veilig en zal dus moeilijk gaan doen.

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Verwijderd

Topicstarter
Norton & windows firewall zijn beiden uitgeschakeld.
Ik gebruik de wireless software van xp en gebruik geen losse tool (die is namelijk niet nodig met xp).
Het vreemde is dat ik af en toe (na +/- 20min) zowel op mijn router als op de (onbeveiligde :p) roboticsrouter van mijn buurman kan...
Heb het probleem met wep aan en uit...

Verwijderd

Topicstarter
Update:

SP2 eraf, probleem blijft...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 15:43:
Update:

SP2 eraf, probleem blijft...
Probeer het eens door de "Wireless Zero Configuration" te stoppen, opnieuw op te starten en dan nogmaals te proberen.
Soms wil dit nog wel eens (vage) wireless problemen oplossen.

Mocht je niet weten waar je dat kan vinden;

NL
Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Services -> Wireless Zero Configuration

EN
Start -> Settings -> Control Panel -> Administrative Tools -> Services -> Wireless Zero Configuration

Hopelijk lost dit je prboleem op ;)

Verwijderd

Topicstarter
dev-inf had uwe post nog niet gezien...

Uit pure wanhoop (nogmaals) format gedaan!
Men game adapter aangesloten en zo de nieuwste drivers voor men pcmcia kaartje afgehaald!
Nu lijkt alles te lukken, voorlopig nog zonder SP2, ik w8 nog enkele dagen af en kijk of het lukt, indien probleem zich niet meer voordoet probeer ik nog eens SP2 te installeren.

We zullen zien! :D

Verwijderd

Topicstarter
SP2 er terug opgeplaatst, so far so good...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmz, de problemen beginnen opnieuw, in den beginne werkte alles prima.
Nu kan in vaak niet onmiddellijk verbinden, soms moet ik de pcmcia kaart uitschakelen en terug inschakelen, soms de pc opnieuw opstarten!
Ik herinner mij nu dat ik dat voorheen ook had en dat het daarna "plots" niet meer werkte...

Vreemde is dat ik dit probleem onder linux ook heb.
Hij werkt de eerste maal perfect. Sluit ik de laptop af en start ik hem opnieuw op dan heb ik geen verbinding, terug heropstarten, verbinding, terug heropstarten, geen verbinding, terug heropstarten, verbinding, terug heropstarten, ... enfin zo kan ik bezig blijven, maar kdenk dat het nu duidelijk moet zijn :D

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Probeer anders eens de hele pcmcia 'stack' uit apparaatbeheer te verwijderen, en opnieuw door windows te laten installeren? Het hielp bij mijn draadloze 3com pcmcia kaartje in ieder geval wel :D
Plopeye schreef op woensdag 10 november 2004 @ 18:56:
Norton internet security + SP2 = RAMP
Sowieso is Norton Internet Security een ramp naar mijn mening...
offtopic:
same here

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Pagina: 1