Hardware:
1 pc win met xp sp2
1 laptop met win xp sp2
ps2
Linksys Wireless-B (802.11b) BEFW11S4 (router)
Linksys Wireless-B (802.11b) WPC11 (pcmcia)
Linksys Wireless-B (802.11b) WGA11B (game adapter)
Verdere info:
ADSL verbinding (PPPoE in router)
Norton Internet Security
Wep encryptie staat aan
Buurman heeft ook draadloze router
Probleem:
Eerste pc via lan aangesloten op router, werkt perfect!
PS2, draadloze verbinding via game adapter, werkt perfect!
Laptop, via pcmcia kaart draadloze verbinding, problemen!
Blijkbaar kan mijn laptop geen verbinding meer maken met de router, niet via de automatisch configuratie van win xp, ook niet als ik handmatig ga configureren (via de eigenschappen van de draadloze verbinding en dan kies voor configureren).
Heb firewall voor de zekerheid uitgeschakeld (zowel op router als norton).
Zet ik de automatische configuratie terug aan dan ziet hij soms de router (soms ook die van de buren), verbinding lukt echter niet.
W8 ik 20min dan maak ie plots wel verbinding (ook al heb ik zelf al de pcmcia kaart uitgeschakeld, terug ingeshakeld, voor herstellen gekozen, etc...)
Ik heb dit probleem sinds ik SP2 heb (het heeft echter al vlekkeloos gewerkt met sp2), mijn game adapter ligt vlakbij dus met afstand zou het niks te maken mogen hebben (het werkte ook prima voor sp2 en de laptop is niet verplaatst)!
Geen idee waar ik nog kan zoeken, de enige oplossing die ik nog zie is SP2 deraf werpen, maar die "oplossing" zou ik liever vermijden, zeker omdat het al gewerkt heeft met sp2!
Microsoft schuift uiteraard het probleem op linksys (ook al gebruik ik het argument dat het perfect werkte zonder sp2), linksys verwijst me natuurlijk door naar Microsoft en zegt dat hun product perfect compatibel is met sp2 (denk ik persoonlijk ook).
*zucht*
1 pc win met xp sp2
1 laptop met win xp sp2
ps2
Linksys Wireless-B (802.11b) BEFW11S4 (router)
Linksys Wireless-B (802.11b) WPC11 (pcmcia)
Linksys Wireless-B (802.11b) WGA11B (game adapter)
Verdere info:
ADSL verbinding (PPPoE in router)
Norton Internet Security
Wep encryptie staat aan
Buurman heeft ook draadloze router
Probleem:
Eerste pc via lan aangesloten op router, werkt perfect!
PS2, draadloze verbinding via game adapter, werkt perfect!
Laptop, via pcmcia kaart draadloze verbinding, problemen!
Blijkbaar kan mijn laptop geen verbinding meer maken met de router, niet via de automatisch configuratie van win xp, ook niet als ik handmatig ga configureren (via de eigenschappen van de draadloze verbinding en dan kies voor configureren).
Heb firewall voor de zekerheid uitgeschakeld (zowel op router als norton).
Zet ik de automatische configuratie terug aan dan ziet hij soms de router (soms ook die van de buren), verbinding lukt echter niet.
W8 ik 20min dan maak ie plots wel verbinding (ook al heb ik zelf al de pcmcia kaart uitgeschakeld, terug ingeshakeld, voor herstellen gekozen, etc...)
Ik heb dit probleem sinds ik SP2 heb (het heeft echter al vlekkeloos gewerkt met sp2), mijn game adapter ligt vlakbij dus met afstand zou het niks te maken mogen hebben (het werkte ook prima voor sp2 en de laptop is niet verplaatst)!
Geen idee waar ik nog kan zoeken, de enige oplossing die ik nog zie is SP2 deraf werpen, maar die "oplossing" zou ik liever vermijden, zeker omdat het al gewerkt heeft met sp2!
Microsoft schuift uiteraard het probleem op linksys (ook al gebruik ik het argument dat het perfect werkte zonder sp2), linksys verwijst me natuurlijk door naar Microsoft en zegt dat hun product perfect compatibel is met sp2 (denk ik persoonlijk ook).
*zucht*