Toon posts:

[2k] Installeren van drivers van USB-CARD onder Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heel Simpel heb ik het volgende probleem. Ik krijg het niet voor elkaar om mijn USB-Card Werkende te krijgen onder windows 2000. Ben al een tijdje aan het speuren op het internet voor drivers en of informatie over dit probleem. Helaas nog zonder goed resultaat. Daarom wil ik hier mijn probleem uitleggen:

Als ik de drivers heb geïnstalleerd van internet van de USB CARD en dan de kaart erin stop herkent het systeem 3 nieuwe apparaten. alle 3 USB-Controllers. Windows zou zelf de drivers moeten vinden maar dat lukt niet. ook handmatig krijg ik niks voor elkaar. Aan alle drie de apparaten geeft het systeem een eigen IRQ. Dat moet ook omdat er verschillende protocollen wordt gebruikt (1.1 en 2.0). Op internet en in de handleiding van Sitecom is te vinden dat de kaart gebruik maakt van een NEC chipset. Maar een installatie van drivers van NEC is wel mogelijk maar brengt niet tot gevolg dat ik de kaart kan gebruiken.

Verder heb ik op internet gelezen dat de drivers van VIA conflicten kunnen geven. Op het moederbord zitten ook USB aansluitingen, die gebruik maken van de geinstalleerde VIA (4in1 Hyperion) driver.
even kort mijn relevante systeemgegevens:

Moederbord: MSI K7T PRO 2

betreffende USB-CARD: Sitecom PCICARD
http://www.sitecom.nl/pro...hp?product_id=27&grp_id=1

Systeem: Windows 2000 incl. SP 4!!!!
Een niet onbelangrijk detail is dat ik de nieuwe drivers van VIA (Viahyperion ) heb geïnstalleerd voor de USBpoorten op het moederbord.

Overigens heb ik ook problemen met mijn digitale camera, Windows 2000 herkent wel de Camera (KM Dimage Z3) maar kan de drivers niet installeren. Het heeft geen driver voor USB Massa opslag apparaat. en daardoor kan ik het niet gebruiken, maar dit probleem zal ik in een ander forum plaatsen.

Mijn vraag is: Kent iemand dit probleem en weet je wat ik eraan kan doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 18:52 ]