Toon posts:

WLAN - verbinding "knippert" als het ware*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende.
Ik heb thuis een WLAN setup. USR8045 router modem die alleen dient als WLAN bridge, ik heb nl al een modem en router.
Probleem:
Met mijn laptop kom ik zonder probleem op het netwerk en internet met een uitstekende verbinding. Het gekke is dat de verbinding na een random tijd verbroken wordt. Binnen 1 minuut wordt de verbinding weer hersteld.
Rara hoe kan dit?... drivers goed, signaal goed, router en gateway configuraties goed, alles goed... of toch niet.

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Laat even weten welk besturingssyteem je gebruikt en hoe je je netwerk ingesteld hebt.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Verwijderd

Topicstarter
WinXP SP2, standaard verbinding > klikken op verbinden als WinXP het WLAN signaal detecteerd > WEP key invullen en klaar!
Werkt prima.. voor 10min en dan verdwijnt de verbinding voor zeg 20sec en dan heb ik weer verbinding enzovoorts.

Verwijderd

Welke hardware gebruik je? er zit natuurlijk nogal eens wat verschil tussen het een en ander...er zijn dus problemen tussen bepaalde hardware.

Verwijderd

Topicstarter
Dat begrijp ik maar waarom wordt de verbinding na een bepaalde tijd verbroken en daarna weer hersteld. Dat wil zeggen dat er wel een periode is dat de verbinding wel stand houdt, dus het werkt wel. Echter verbreekt de verbinding periodiek waardoor het mij eerlijkgezegt op een software of configuratie probleem. Deze staat echter wel goed... omdat hij wel werkt, alleen af en toe niet. Een beetje vaag ik weet het :P
Mijn router ken je al van mijn start post, mijn laptop is een ASUS MSN met ingebakken WLAN Intel Pro/Wireless 2200BG.
Vertel het maar.

Verwijderd

titelfix, een halve zin staat niet echt ;)

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Staat er niet op je router ingesteld dat ie automatisch de verbinding na een x aantal minuten inactiviteit moet verbreken? En dat een programma op je pc weer verbinding met internet zoekt om bijvoorbeeld te kijken of er updates zijn?

-Woord vergeten:P-

[ Voor 8% gewijzigd door mtak op 10-11-2004 21:50 ]

Pagina: 1