[outlook] Add-In

Pagina: 1
Acties:

• Tinuske
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 20:43
Het volgende :

Bij een webapplicatie wil ik gebruikers makkelijk een e-mail als bijlage kunnen toevoegen aann een melding die ze gemaakt hebben.
Hiervoor zijn verschillende oplossingen :

Add-In in Outlook:
Button in OUtlook, bij klikken op de button, wordt de message in een tijdelijke directory op de hd opgeslagen en kan men in de webapplicatie , bladeren naar de tijdelijke directory en het txt of msg bestand toevoegen als bijlage aan de melding
Nadeel -> 2 handelingen (liever wat makkelijker)

Add-In in Outlook
Button in OUtlook, bij klikken op de button, wordt er een scherm getoond, waarin men gebruikersnaam, wachtwoord en meldingsnummer invoerd. Vervolgens wordt dit bestand geupload en wordt er in de mssql tabel het document toegevoegd aan de melding
Nadeel -> Beveiliging en wellicht te gecompliceerd

Add-In in OUtlook
Button in Outlook , bij klikken op de button wordt er een scherm getoond waarin men alleen het meldingsnummer moet invoeren. En vervolgens wordt de email geforwarded naar een ander adres. Een draaiende applicatie leest de binnengekomen mail uit en voert vervolgens het uploaden en het schrijven van het record weg in het tabel.
Nadeel -> misschien ook wat omslachtig ?

Ik ben er nog niet helemaal uit wat een goede oplossing is en misschien zijn er nog veel betere ?
Wat raden jullie aan en waarom ?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Waarom geen scherm in je webapplicatie en de webapplicatie zelf de melding laten versturen.

Oftewel, waarom heb je Outlook sowieso nodig?

• Tinuske
Misschien heb ik het niet helemaal duidelijk uitgelegd.

Klanten maken een melding, via een webbased applicatie (over bijv een softwarebug) en ontvangen hierover een bevestigingsmail.
Stel deze klant krijgt van een collega een mailtje met een screenshot wat over die melding gaat. De klant wil nu dit mailtje van de collega koppelen aan de door hem gemaakte call bij de webbased applicatie.
Hij zou het screenshot kunnen opslaan en vervolgens handmatig kunnen koppelen aan de melding, door in te loggen.
Maar graag zou ik dit wat makkelijker zien. DAarom had ik 3 voorbeelden opgesomd, hoe dit zou kunnen. Onze voorkeur gaat op dit moment uit naar 1 en 3. Graag zou ik willen weten of er nog andere zijn met betere ideeen om dit makkelijk te doen.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Zowiezo is het niet erg handig om zelfgemaakte plugins te laten installeren bij bepaalde users in de IT omgeving van een klant. Dit i.v.m. SWO's enzo (standaard werkplek omgevingen).

Daarnaast begrijp ik eigenlijk niet waarom je uberhaupt een aparte knop zou willen toevoegen voor attachments, aangezien er gewoon een mogelijkheid bestaat om met wat code de attachments behorende bij een e-mailt te verwerken?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

Als je toch overal Outlook hebt draaien is het ook mogelijk om, via een activeX in de webapplicatie, de webapplicatie de mailbox van de gebruiker te laten benaderen. Dan kan de gebruiker dus alles vanuit de webapplicatie afhandelen en hoeven er geen codes doorgegeven te worden. Een nadeel hiervan is wel dat je dan vast zit aan IE en aan windows (maar dat zit je toch al door Outlook)

Voor de gebruiker lijkt mij dit handiger maar het kost wel meer programeer werk.

• Tinuske
Bedankt voor jullie reactie's

@mindcrash,
Het is niet zo dat elke attachment gekoppeld moet worden, dus daarom is een button makkelijk.
Zodat je alleen voor die emails met attachment op de button hoeft te klikken.

@Jan Klaassen
De oplossing die je hier geeft klinkt goed. bestaan er al van zulke componenten. Ik heb namelijk nog nooit gezien
dat je vanuit een webbased applicatie je (lokale) outlook kon benaderen.

Omdat niet iedereen OUtlook heeft zal het toch waarschijnlijk keuze 3 worden ( andere gebruikers, gebruiken weer bijv. lotus notes)

Dus een melder krijgt een mail binnen die hij wil koppelen aan een melding/persoon. Hij forward dit naar een emailadres
Dat betreffende emailadres wordt uitgelezen door een webservice, welke de mail upload naar de webserver .
Als de gebruiker daarop inlogt, ziet hij zijn doorgestuurde document en kan hij het daar hangen aan een persoon of melding.

DIt is volgens mij de beste keus om simpel een e-mail te koppelen aan gegevens aan een webbased applicatie.
Bovendien is dit mailprogramma onafhankelijk

WAt vinden jullie ervan ?

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 07:04
Je kan natuurlijk ook zorgen dat jullie zelf de mailtjes koppelen ipv de klant. Je hebt namelijk meer controle over je eigen omgeving dan over die van de klant.
Als je de klant wil laten kiezen welke mails er gekoppeld worden, kan je een link met uniek id in het mailtje opnemen. Deze link gaat naar de webapplicatie en ziet adhv het id om welk mailtje, welke klant, welke melding, etc.. het gaat. Vervolgens koppelt de webapplicatie beide aan elkaar. De gebruiker hoeft dan alleen maar op de link te klikken.
Pagina: 1