Toon posts:

Socket 478 precisie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Pentium 4 met kromme pins in mijn handen gekregen. De deal was dat ik hem mocht houden als ik hem wist te maken. Nou zijn bijna alle pins weer helemaal recht op 2 na, deze krijg ik niet helemaal kaars recht. Wat is de kans dat ik de processor toch in een socket kan leggen of moeten de pins echt precies recht zijn. Ik heb zelf geen socket 478 moederbord dus ik kan het niet testen, ik ben alleen zeer benieuwd. Heeft iemand ervaring met zoiets als dit ?

Verwijderd

je kan ze precies rechtzetten met een geodriehoek :)

ik zou zelf zeggen: de uitwijkmarge van zo'n pinnetje (van bovenaf gezien) is zo'n kwart millimeter.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Er is altijd wel enige speling natuurlijk, maar als er een hele 'S-bocht' in een pootje zit heb je grote kans dat het niet past nee. Maar sowieso valt dit alleen door proberen te beantwoorden :)

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:05
Als je géén kracht hoeft te zetten. En de processor in één keer in de socket "valt" dan zou ik er niets meer aan buigen. Als je heel weinig kracht nodig hebt (even met een vingertje aanduiwen is oké)

Maar als hij er niet in wil omdat je bij het monteren de pinnen verbuigt dan zul je wat buigwerk moeten verzetten. Een geo driehoek (die onbreekbare) doet het dan goed.

, als je goed in de socket kijkt zie je dat er centreer-afrondingen inzitten. Zegmaar schuine randjes bij de socketgaatjes. Dat is zo ongeveer je uitwijk marge. Ik denk ook aan een halve mm.

[ Voor 23% gewijzigd door BovenHond op 10-11-2004 18:51 ]

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Wat heb je eraan dat je hem mag houden als je toch geen socket 478 mobo hebt?
En de rechtheid van de pinnetjes luisterd heel nauw...

[ Voor 27% gewijzigd door Jk_W op 10-11-2004 18:55 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:13
Het is eigenlijk heel simpel: als 'ie past past 'ie, past 'ie niet dan gaat 't niet :+ Dus, doe 'm er voorzichtig in en kijk of de socket je genoeg speling geeft. Als hij er eenmaal in zit mag je er vanuit gaan dat 't verder geen issue meer is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
jk_warrior schreef op 10 november 2004 @ 18:55:
Wat heb je eraan dat je hem mag houden als je toch geen socket 478 mobo hebt?
En de rechtheid van de pinnetjes luisterd heel nauw...
dan verkoop ik hem natuurlijk.

Ik ga morgen op school kijken of ze ergens een P4 moederbordje voor me hebben en dan ben ik zeer benieuwd.

• ixi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 21:43

ixi

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 17:49:
Nou zijn bijna alle pins weer helemaal recht op 2 na, deze krijg ik niet helemaal kaars recht.
Lijkt me dat 2 pinnetjes rechtzetten toch wel moet lukken? Als je ze kan buigen kan je ze rechtzetten...

Verwijderd

Topicstarter
ixi schreef op 10 november 2004 @ 22:07:
[...]

Lijkt me dat 2 pinnetjes rechtzetten toch wel moet lukken? Als je ze kan buigen kan je ze rechtzetten...
Ze zitten in een krom bochtje en dat is alleen recht te krijgen als een kabouter met een tangetje dat voor me doet. Ik denk echter dat de processor in zijn socket zal gaan (misschien met wat extra hulp) en dat op die manier de pins weer helemaal goed komen te zitten. tot nu toe zit alles voor zo'n 99% goed. Deze processor kost volgens de pricewatch nog € 200 daarom hoop ik er dus ten zeerste op dat hij nog zal werken. Houdt ik er toch een leuk zakcentje aan over dacht ik zo.

Verwijderd

probeer dat niet!

voor het weer recht maken van zo'n pinnetje (indien die in een s-bocht zit) kun je bij iedere horloge-toko een soort bek-tangetje lenen. gaat bijna altijd goed.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 23:31:
probeer dat niet!

voor het weer recht maken van zo'n pinnetje (indien die in een s-bocht zit) kun je bij iedere horloge-toko een soort bek-tangetje lenen. gaat bijna altijd goed.
Het probleem is dat ik morgen moet tonen of de CPU gemaakt is of niet. Het was een soort weddenschapje. De CPU is overigens pas van mij als ik heb bewezen dat hij werkt, dus ik verlies er verder niks mee ofzo, was puur voor de lol. Als hij werkt is dat heel mooi, als hij kapot is dan is hij kapot.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Pincet doet het ook prima hoor ;)

• Guust Flater
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-07 13:20
Probeer het anders met een vulpotlood. Je weet wel zo'n hele dunne. De punt waar normaal gesproken die potloodjes uitkomen, past precies over die pinnetjes. Werkt bij mij ook prima, en goedkoop.

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Even naar de juwelier, die doet dat vast wel voor weinig.. en is gewend aan die priegeldingen

Verwijderd

Topicstarter
Voor de mensen die het willen weten, de CPU werk nog perfect. Ik heb hem vanmiddag getest en na nog een half uur pielen kregen we hem in de socket (meerdere malen). Morgen op de beurs een bordje halen en ik heb een hele goedkope upgrade ! :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

moet wel heel wat gebeuren wil het niet werken

volgens mij zijn er ook wel gasten geweest die een afgebroken pootje in de socket hebben gedaan en dat de CPU het alsnog deed (dus contact maakte)
Pagina: 1