Toon posts:

Geformatteerde bestanden terug krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik de hardeschijf formatteerde heb ik mijn user bestanden backup-ed, maar niet van de mensen die ook op de pc werken. Het zou een hele opluchting zijn als ik hun bestanden terug kon krijgen. In paar topics en in de Faq staat dat GetDataBack een goede programma daarvoor is. Ik heb het gedraaid, maar ik zie alleen mijn bestanden die ik nu op de hardeschijf heb zitten(ik kwam er later achter dat ik die bestanden niet had gebackup-ed, dus heb ik mijn backup bestanden weer op de schijf gezet)

Ik weet nu echt geen raad meer. Weet iemand hoe ik de verloren data terug kan krijgen?

PS. ik heb via xp-cd geformatteerd(niet snel format)

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:47

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Als jij de schijf hebt geformatteerd, en er daarna weer gegevens hebt opgezet, is het redelijk kansloos. Misschien heb je nog een kans als het een hele grote schijf is en je er heel weinig hebt opgezet, maar anders is het echt pech. Zou anders wel leuk zijn he, schijf vol data zetten, formatteren, nieuwe data erop, en dan zowel bij de oude als bij de nieuwe data kunnen....Dan was je schijf stiekum 2 keer zo groot, en dat zit er niet in.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
Hhmmm, zou het wel kunnen als ik de data zou verwijderen of is er helemaal geen kans meer?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 17:54 ]

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

Kijk hier eens:

OM FAQ / Beleid

en probeer eens van die data recovery software uit, nee heb je, ja kun je krijgen....

[ Voor 41% gewijzigd door John2B op 10-11-2004 17:56 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:47

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Doe me een plezier, en probeer eens te bedenken hoe de boel in elkaar zit, i.p.v. een heleboel vragen te gaan stellen. Vragen stellen mag best, maar zoek in hemelsnaam zelf wat uit wil je? Hoe bijvoorbeeld een format werkt, en waarom je dan nog wel dingen weg kan halen, en als je op de (schijnbaar) lege partitie dingen terug zet, het daarna niet meer lukt.

Bovenaan zit een knop met de search, en echt waar, als je even wat probeert kun je echt zoveel vinden, dat wil je echt niet weten. Succes!

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 15:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het is zo op een HD. Als jij iets verwijderd kun je data vaak terug halen. Tenzij je de plaats waar deze data gestaan heeft weer overschrijft. Ik denk dat dat in dit geval van toepassing is.

Het is net ong als een CDRW denk maar. Als jij zo'n ding Snel leegmaakt (Quick Format) wist ie alleen het Index gedeelte dat weet dat er files op staan, in zo'n geval kun je de data ervan vaak nog terug halen. Als je hem volledig wist (Full Format) dan maakt hij alles op de schijf leeg. Alles wordt dan overschreven met 0en en dan kun je terug halen van al gauw vergeten.

[ Voor 50% gewijzigd door Ultraman op 10-11-2004 18:04 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Sparhawk, geloof me nou, ik zit nu al iets meer dan drie uur te zoeken(vele topics gelezen ja) Ik zeg; laat ik maar een topic maken, dan kunnen ze me vast wel helpen. In dit geval is het anders... zoals je weet heb ik bestanden op de hardeschijf gezet, en ik had al het vermoeden dat het om een of een andere reden niet zou lukken.

Cybersteef, moet ik uit je post opmaken dat ik nu geen enkele kans heb. Het heeft dus geen zin als ik m'n bestanden verwijder en recovery progs laat draaien

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De FAQ van dit subforum is hier duidelijk genoeg over. Probeer gewoon zoveel mogelijk verschillende datarecoveryprogseltjes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.