Toon posts:

Pc crashed en reset elke keer op een willekeurige tijdstip

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb al een tijdje last van mijn pc dat ie zomaar op een willenkeurige tijdstip crashed en daarna zelfs gewoon reset.

Software dat ik vaak gebruik:
Teamspeak server & Client
Het spel Eve-Online

Als de PC Crashed, zie ik dat de verbinding met internet is verbroken. Als ik dan iets probeer aan te klikken (of typen) dan reset de pc.
Bij de hard-disk detectie duurt het dan ook wat langer en hoor je de harde schijven ook weer beginnen met toeren maken (Dat hoor ik niet als ik normaal restart)

Soms gebeurd hetzelfde als hierboven ook als ik mijn pc wil uitzetten.

Ik draai winXP SP2 op het volgende:
MB: Asus p4c800-E Deluxe
cpu: P4 3GHz
geh: 512mb pc3200 (infineon)
vid: Radeon 9600 pro (Gigabyte)
geluid: Creative Soundblaster Audigy Platinum
Tvkaart: Pinnacle PCTV Pro
hdd: 2*40Gb 1*80Gb
voeding: 550W
cd-rom drive, cd brandertje en een netwerk-kaartje

Cpu temps:
idle: 30 graden
tijdens gamen: 60graden
(Ik weet niet of dat te hoog is. Maar ik heb nu zoveel coolers erin zitten, dat het een straalmotor lijkt ;) )

Wat ik heb geprobeerd:
2 keer mijn pc geformatteerd
3d-kaart drivers geupdate
Bios geupdate
Alle onderdelen uit de pc gehaald en er weer ingezet.
Virus scanner uitgezet.
CPU voltage omhoog gegooit

Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen hoe ik zo'n raar probleem kan oplossen.

Bedankt.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:38

DeTeraarist

#Boots2Asses

en wat zeggem de blauwe schermen en systeem logs? ;)
Blauwe schermen aanzetten: Systeem instellingen -> Geavanveerd -> Opstart en Herstel instellingen -> Computer automatisch opnieuw opstarten uitvinken...
Systeemlogs vind je via: systeembeheer -> Logboeken.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Ik zal dit zeker proberen.

Verwijderd

als je 2*256mb hebt kan je ook proberen met een reepje te werken. Bij mij was het zo dat een reepje kapot was.
Reset je bios, of zet hem eventueel op fail settings.
Start je pc op met zo min mogelijk "onnodige" hardware, dus alleen mobo, 1e hd, 1 reepje geheugen en processor. Dus niet je cdrom spelers, en eventueel andere pci kaarten en schijven.
Je hebt een 550wat voeding. Ik neem aan de Q-tech? Nu wil ik niet dat merk gaan afzijken (ik heb hem ook :P) maar het valt niet onder de A-merken. misschien is je voeding instabiel.
Je zegt dat je netwerk verbinding eerst wegvalt voordat ie crashed. Ga eens werken zonder netwerk kabel. Als dat niet werk schakel hem eens uit op je moederbord (of haal de kaart er uit)
Succes ermee!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 00:48 . Reden: Sommige tips waren al gedaan. (ik moet toch beter lezen in het vervolg) ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Welkom op GoT :)

Ik ga je topic verplaatsen naar een ander subforum, dit lijkt me duidelijk geen probleem van een specifiek softwarepakket.

Je hebt al heel wat gecheckt maar het lijkt me toch verstandig om een aantal FAQ's hier op GoT te lezen: Windows XP en 2000 BSOD guide van Windows Operating Systems voor een uitleg van je blauwe scherm en Technische PMG FAQ - hangen en opstartproblemen van Processors, Mobo's & Geheugen voor hardwarematige oorzaken.
Omdat ik een hardwareprobleem vermoedt, verplaats ik naar PMG. Succes :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment staat mijn pc nu 16uur aan zonder problemen.
Zoveel ergenissen die verholpen konden worden met een paar klikjes :)
DeTeraarist schreef op 10 november 2004 @ 17:59:
en wat zeggem de blauwe schermen en systeem logs? ;)
Blauwe schermen aanzetten: Systeem instellingen -> Geavanveerd -> Opstart en Herstel instellingen -> Computer automatisch opnieuw opstarten uitvinken...
Systeemlogs vind je via: systeembeheer -> Logboeken.
Bedankt voor de hulp.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ho, die vinkjes zijn totaal geen oplossing maa renkel een manier om te zien wat er aan de hand is! Het is gewoon toevallig niet meer gecrashed.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ehh, ja inderdaad.

Het moet toeval zijn geweest.
Want hij reset nu niet meer. Maar de pc slaat gewoon helemaal vast.
Ik krijg een blauw scherm met allemaal witte letters.

Ik heb gekeken of er logboeken zijn aangemaakt. Maar hellaas

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 20:53:
Ik krijg een blauw scherm met allemaal witte letters.
Omg, F_J_K heeft jou in dit topic nog diverse heel handige linkjes gegeven hoe je een blue screen moet interpreteren en troubleshooten en je post hier schijnbaar verbaasd dat je een blauw scherm met witte letters krijgt, zonder dat je er ook maar verdere details over post :X

Kop op dude, neem de posts en linkjes hier gewoon serieus. Het is echt niet de bedoeling dat we hier jouw handje moeten vasthouden en alle informatie voorkauwen die je zelf heel makkelijk uit de gegeven linkjes danwel de FAQ/beleid kunt halen.

Zie verder ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).

Dit topic gaat dicht, zodat je in alle rust je probleem kunt troubleshooten zonder dat je je genoodzaakt voelt om elk minieme gebeurtenis alhier te loggen. Mocht je uiteindelijk nog niet uitkomen, neem dan de startpost van het PMG Beleid aandachtig door hoe je wél een "Help, mijn PC doet het niet!" topic moet starten :)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 11-11-2004 21:01 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.