Toon posts:

[XP] ctrl, alt en del toetsen geven c, a en d toetsaanslag*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn werklaptop (IBM T40p met winxp sp2) een script gedraaid om in plaats van novel fileservers nu win2k3 fileservers te kunnen gaan gebruiken. Het script hing op een gegeven moment, dus ik heb het opnieuw opgestart en het leek na de herstart verder goed te werken.

Daarbij werd echter op een bepaald moment iets aangepast in mijn settings, waardoor het op de CTRL toets drukken nu resulteert in een "c" op het scherm. Hetzelfde geldt voor de Alt toetsen die alleen maar een "a" tevoorschijn toveren en de Del toets die alleen maar een letter "d" laat zien.

Ik heb inmiddels geprobeerd de user locale aan te passen, ook de MUI instellingen veranderd van Engels naar Nederlands, gezocht in de registry settings, maar alles staat "gewoon" op 0000409 (Internationaal Engels). Op de verschillende forums en sites die ik heb bezocht vind ik dit probleem ook niet terug (maar misschien zoek ik niet goed :-S ).

Ik wil liever niet een complete herinstallatie van het OS doen op die machine, omdat er veel werkgerelateerde tools en software op staat, en ik hoopte dat iemand hier me misschien verder kon helpen om dit euvel op te lossen...

Walthanas

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer daar zelf ook even op te letten aub :)
Verder - is dit ook met andere users? :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de edit van de titel!

Ik ben tot nu toe de enige die dit heeft. Vandaag is de rest van het bedrijf aan het migreren, ik zal even kijken of hier een call over voorbij komt. Eerlijk gezegd betwijfel ik het, want ondanks dat dit een grote IT dienstverlener is hebben de meeste mensen hun rechten op de standaard instellingen laten staan, zodat elke domein admin op hun laptop kan komen. Dat vind ik niet wenselijk bij mijn eigen machine. :-)

Groeten,

Wilko

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2004 @ 17:37:
Ik heb op mijn werklaptop (IBM T40p met winxp sp2) een script gedraaid om in plaats van novel fileservers nu win2k3 fileservers te kunnen gaan gebruiken. Het script hing op een gegeven moment, dus ik heb het opnieuw opgestart en het leek na de herstart verder goed te werken.

Daarbij werd echter op een bepaald moment iets aangepast in mijn settings, waardoor het op de CTRL toets drukken nu resulteert in een "c" op het scherm. Hetzelfde geldt voor de Alt toetsen die alleen maar een "a" tevoorschijn toveren en de Del toets die alleen maar een letter "d" laat zien.

Ik heb inmiddels geprobeerd de user locale aan te passen, ook de MUI instellingen veranderd van Engels naar Nederlands, gezocht in de registry settings, maar alles staat "gewoon" op 0000409 (Internationaal Engels). Op de verschillende forums en sites die ik heb bezocht vind ik dit probleem ook niet terug (maar misschien zoek ik niet goed :-S ).

Ik wil liever niet een complete herinstallatie van het OS doen op die machine, omdat er veel werkgerelateerde tools en software op staat, en ik hoopte dat iemand hier me misschien verder kon helpen om dit euvel op te lossen...

Walthanas
hele kleine mogelijkheid, windows kan zonder het toedoen van een gebruiker de toetenbord indeling wijzigen, dit is misschien een niet relevante oplossing, het kan altijd.

Hoop dat je eruit komt :P
greeeeetsss

edit: erover heen gelezen dat je de toetsenbord indeling al hebt ingesteld,sorry! |:( 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 15:37 ]