[XP] PC traag ondanks 1GB mem

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 23:26

seninha

god's right foot

Topicstarter
Omdat ik tegenwoordig veel foto's aan het bewerken ben heb ik ff een bankje van 512mb (DDR400) extra erbij gehaald.

Nou viel me op dat als ik een foto met de standaart windows viewer openmaak dit op zich wel snel gaat .
Maar zodra je iets wil doen bv vergroten duurt het een paar seconden coor er iets gebeurt.
Als ik scroll dan gebeurt er ff niets en dan opeens staat de foto daar waar ik hem wil hebben :?

Hoe zal dit nou komen?

Ook viel me op dat als ik met de PC bezig ben (surfen of gewoon iets in excel doe) dan hoor ik steeds de HD zacht tikken.

Soms gaan de HD als de PC gewoon aanstaat als een gek rattelen terwijl ik niet mee bezig ben :? (geen scermbeveiliging aan op het moment)

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Wat zijn je overige pc specs??

Heb je al gekeken welke processen er draaien?

Spyware toevallig??

of misschien wel iets totaal anders.

(Pentium 4 1,7GHz met 1GB DDR is niet echt snel nee :P )

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 19:10
zen specs staan in zen sig 8)7

AMD 64 XP3200+ ,1024 DDR PC400 ,120GB S-ATA WD,Gigabyte Radeon 9700 pro Maya II :) ,Win XP Pro Nederlands, Asus K8V SE de Luxe mobo,Hauppage Win TV GO

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
8) wou het net ff zeggen ;)

Maar zonder dolle, spyware draait niet mee. Heb Adaware en Spybot gedraaid en niet wordt er gevonden.

Heb trouwens gister nog een nieuwe image geplaats met Norton ghost.

iRacing Profile Flickr

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Draai je toevallig ook Norton Antivirus? Die durft nog al eens bestanden beginnen scannen op de achtergrond als de pc even idle is geweest.

En over dat vergroten. Zijn die foto's toevallig van hoge kwaliteit? Windows XP past een soort van anti-aliasing toe op de foto's als je ze vergroot waardoor dat wat vertraging kan oplopen hoewel het op die PC toch wel wat vlotter zou moeten gaan. 8)7

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:35

momania

iPhone 30! Bam!

DeNB3rt schreef op 10 november 2004 @ 17:52:
zen specs staan in zen sig 8)7
Niet iedereen heeft sig's aan staan, dus hoor je evengoed je specs te vermelden in je topicstart. ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Draai zeker Norton 2004. en de foto's zijn gemaakt met een Nikon D70 en zijn ongeveer 2.3mb groot (3008x2000)

iRacing Profile Flickr

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 00:14
probeer is een echt foto bewerkings programma ipv de windows viewer (want dat is eigenlijk het enige waar het goed voor is: het bekijken van afbeeldingen)

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-04 10:18
seninha schreef op 10 november 2004 @ 17:58:
Draai zeker Norton 2004. en de foto's zijn gemaakt met een Nikon D70 en zijn ongeveer 2.3mb groot (3008x2000)
dat is het niet want mij pa heeft 512 mb en een 64 3000+ en die gaat rete snel en draait ook norton. dus ik denk dat het aan iets anders licht test je ddr is met memtest anders?!

• Bas_zip
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-04 19:49
seninha schreef op 10 november 2004 @ 17:34:

Hoe zal dit nou komen?

Ook viel me op dat als ik met de PC bezig ben (surfen of gewoon iets in excel doe) dan hoor ik steeds de HD zacht tikken.
Uh wat bedoel je precies met zacht tikken. Kan het niet zijn dat de harde schijf stervende is?

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Nee niet dat soort geluid. Ik heb al eens een HD van IBM gehad en die maakte een heel ander geluid voor die naar het niemandsland ging :*)

Over de viewer ik weet het wel dat het gemaakt is om alleen te kijken , maar het viel me gewoon op dat het zo traag ging. Terwijl ik dat probleem niet in Photoshop heb .

Dacht dat ik een hardware mattige probleem had. Dit omdat ik het spel Fligth sim 2004 niet normaal aan de praat krijg.
Zodra het spel in het menu komt draait alles snel maar zodra ik wil gaan vliegen dan loopt alles vast. Als je een kommando geef duurt het letterlijk secondes voor er iets gebeurt :(

Sit terwijl de CPU gebruik riond de 15% blijft en het geheugen gebruik ongeveer 350mb is :?

[ Voor 18% gewijzigd door seninha op 10-11-2004 18:11 ]

iRacing Profile Flickr

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Misschien is het omdat je nog een wisselbestand hebt??? Dat verklaart ook meteen het tikken van de harde schijf....

ff wijzigen in config->systeem->geavanceerd->virtueel geheugen wijzigen-> alle schijven op geen wisselbestand zetten en dan eerst op instellen klikken, dan pas afsluiten.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Heb nu wisselbestand op de tweede schijf staan (stond vanmiddag nog op de eerste de C dus.

Ga dat wel ff proberen.

iRacing Profile Flickr

• sneakyd3ad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-04 17:03
Norton Antivirus 2004 kan wel een enorme snelheid kosten. Deze heb ik ook gebruik en m'n systeem was erg langzaam. Bijv bij het afsluiten van Emule ging hij eerst een tijd staan ratelen, voordat hij afsloot.

Probeer is een andere antivirus, bijv AVG Anti-Virus Free Edition:

http://free.grisoft.com/freeweb.php

[ Voor 40% gewijzigd door sneakyd3ad op 10-11-2004 18:16 ]

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Windows XP 64-bit? Aangezien de AMD 64 een (duh) 64-bit CPU is... :)

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
DUHH... XP-64bit is nog BETA dus dat lijk me geen optie :)

iRacing Profile Flickr

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Beetje met beta's stoeien kan best leuk uitpakken hoor ;)

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ja maar dan moet je alles opnieuw uitvinden en daar heb ik ff geen zin in.

Wil gewoon ervoor zorgen dat XP goed en snel draait.

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1