Borland C++ DBgrid koppelen aan mysql

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een appliciatie gemaakt die gegevens in de mysql database zet. Dit heb ik gedaan met mysql++ voor borland 6. Dit gaat goed.
Maar nu wil ik ook de zojuist ingevoerde gegevens op het scherm tonen bij voorkeur in een grid.

Ik heb hier dan ook DBgrid1 voor gebruikt.
Datasource eropgezet, ingesteld, verwezen naar SQLClientDataSet1
Vervolgens heb ik in sqlclientdataset1 ingesteld bij dbconnection: SQLConnection1
In sqlconnection heb ik alles ingesteld op MYSQL. als ik deze probeer te activeren krijg ik de error "missing database property". maarja ik zie helemaal geen databaseproperty. Dus ik kan deze niet activeren.
De andere items ook niet dan krijg ik de error "Missing query, table name or procedure name". Maarja das opzich wel logisch als de onderliggende sqlconnection al niet werkt.

Het is misschien geen diepgaande vraag maar ik kom er niet uit en heb al gezocht op google/got.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Kijk eens na deze component library:
http://www.crlab.com/products-vcl.html

Werrkt erg goed.

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Wt je ook kan doen is een MySQL-ODBC driver installeren, dan kan je de gewone BDE-componenten gebruiken. Die is nl gratis te downen, de component library waar alienfruit het over heeft kost je 64 euro...

Nadeel van de ODBC methode is dat de driver op elke pc waarmee je toegang wilt geinstalleerd en geconfigureerd moet worden.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
alienfruit schreef op 10 november 2004 @ 17:52:
Kijk eens na deze component library:
http://www.crlab.com/products-vcl.html

Werrkt erg goed.
Dat werkt inderdaad wel maar zodra ik em ga runnen krijg ik onwijs veel errors :(
Zitten zeker nog bugs in ofzo. Het werkte wel goed.. (in design time)
Maar het kan dus niet rechtstreeks vanuit borland zonder extra tools te installe?

Ik krijg met die drivers van crlab een hoop erros waaronder:
code:
1
2
3
4
[C++ Error] mysql_com.h(106): E2015 Ambiguity between 'my_bool' and 'Mycall::my_bool'
[C++ Error] mysql.h(125): E2015 Ambiguity between 'my_ulonglong' and 'Mycall::my_ulonglong'
[C++ Error] mysql.h(233): E2015 Ambiguity between 'MYSQL_FIELD_OFFSET' and 'Mycall::MYSQL_FIELD_OFFSET'
[C++ Error] mysql.h(233): E2228 Too many error or warning messages

edit:
Na wat onderzoek werk kom ik erachter dat ik deze fouten alleen krijg als ik het myconnection1 item op mn form zet. Bij een nieuw project werkt hij gewoon..

De ODBC-koppeling werkt probleemloos.. vraag me wel af waarom het andere programma niet werkt in mijn applicatie, want opzich werkt dat mooier dan via ODBC vind ik.

[ Voor 77% gewijzigd door robbertb op 10-11-2004 21:46 ]