[Norton PartitionMagic 8.0] error 1611 *

Pagina: 1
Acties:

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik wil me harde schijven opnieuw indelen. De schijf van 200 gb wil ik splitten, zodat ik er 1 van 20 gb heb, voor windows en games. en de rest gewoon voor de overige.
Maar als ik die schijf wil resizen gaat het niet, splitten en nieuwe partitie aanmaken wilt ook niet lukken. Weten jullie misschien welke stappen ik moet nemen om dit op te lossen?

http://ivan.issexy.tv/PartitionMagic.gif

Alvast bedankt,

xileS

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:23
Gokje: Meer schijfruimte vrijmaken. Bij het verkleinen/splitten is er veel schijfruimte nodig.
Lees anders maar eens de handleiding door.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 20:34
of gebruik PM DOS
dat werkt veruit het beste

• xileS
  • Niet online
daar ligt het niet aan denk ik, want de enige schijf die ik wel kan resizen is schijf C:, waarvan maar 1 gb beschikbaar is.

en jozy kan je me daar meer info over geven, is dat ook een prog?
Jimster schreef op 10 november 2004 @ 17:14:
Gokje: Meer schijfruimte vrijmaken. Bij het verkleinen/splitten is er veel schijfruimte nodig.
Lees anders maar eens de handleiding door.

[ Voor 9% gewijzigd door xileS op 10-11-2004 17:33 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:23
Hier op GoT wordt wel enige inspanning van je verwacht. Dus probeer zelf eens wat uit (dus ook ruimte vrijmaken). 'Denk dat het niet daar aan ligt' schieten we niks mee op natuurlijk.

• xileS
  • Niet online
Nou het is me dus nog steeds niet gelukt om die harde schijf opnieuw in te delen, maar ik heb er nu een nieuwe schijf bij, en daarmee heb ik hetzelfde probleem. krijg bij de beide schijven dezelfde error, waardoor ik niks aan die schijf kan veranderen: http://www.IvanPan.nl/pm.jpg
mijn vraag is dus hoe los ik die errors op, ik heb al een paar keer gekeken in de user guide enzo, maar kon niet iets vinden dat me probleem oplosde

xileS

[ Voor 4% gewijzigd door xileS op 26-02-2005 19:04 ]

• xileS
  • Niet online
niemand kan me dus helpen? ;(

[ Voor 7% gewijzigd door xileS op 06-03-2005 15:43 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:29

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Doe eens een uitgebreide schijfcontrole op al je harddisks.
En zoals Jimster hierboven al zei, het is wel de bedoeling dat je zelf iets onderneemt, dus geef meer info zoals: Waar heb je al gezocht, waarop heb je gezocht, wat heb je geprobeerd, nieuwste versie van Partionmagic gebruikt, welk OS en welke servicepacks enz.
Iedereen hier kan nu wel dingen gaan schrijven dat je dit of dat eens moet proberen, maar als jij niet vertelt wat je allemaal al gedaan hebt dan krijg je misschien allemaal voorstellen die je al lang gedaan hebt.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Als ik zo eens naar je screendumps kijk, zijn je schijven proactisch helemaal gepartitioneerd. Zoals iedereen je al probeert uit te leggen, moet je eerst de bestaande partities kleiner maken, zodat je "unallocated" ruimte krijgt. Dan ga je je partities verschuiven en kun je ze naar wens vergoten. (heb je in XP niet eens PM meer voor nodig)

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:50

sus

is druk :+

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 11:13:
Als ik zo eens naar je screendumps kijk, zijn je schijven proactisch helemaal gepartitioneerd. Zoals iedereen je al probeert uit te leggen, moet je eerst de bestaande partities kleiner maken, zodat je "unallocated" ruimte krijgt. Dan ga je je partities verschuiven en kun je ze naar wens vergoten. (heb je in XP niet eens PM meer voor nodig)
Ik kan met de diskmanager van winXP (pro, sp2) toch echt mijn partities niet resizen zonder dataverlies. Ik moet dan toch echt mijn partities weggooien....

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dat hoeft niet als je Partition Magic of Acronis Disk Director gebruikt.

Windows bevat geen partition manager zoals de bovenstaande twee.

ARME AOW’er

Verwijderd

Ik zit nu niet achter mijn PC thuis, maar daar zal dan wel een tooltje op staan dat automatisch wordt aangeroepen. Toen ik van de week een partitie had aangemaakt vanuit Linux, kreeg ik dat met PM niet geformatteerd. Vanuit verkenner wél en kreeg toen een grafische weergave te zien zoals vanuit PM...
Zal het vanavond ff nakijken.

Verwijderd

Modbreak:Knip. Dit is niet de huiskamer.

[ Voor 86% gewijzigd door F_J_K op 07-03-2005 13:36 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Goeie raad: niet met windows-partities knoeien onder linux - en vice versa.

Die 'error 1611' ben ik ook al meermaals tegengekomen, dat wil min of meer zeggen dat je hebt zitten klooien met je harde schijf :)

Op internet (site van PM8) kan je de exacte fout vinden die achter 1611 schuilgaat, en met wat geluk ook de oplossing. Als je dat teveel moeite vindt, dan kopieer je gewoon al je gegevens op een andere (fysieke) harde schijf, je wist alles op de aangetaste, en deelt die daarna opnieuw in (complete format en daarna je partities aanmaken). Je kan ook je MBR wissen, mocht PM nukkig doen, met KillMBR. Is wel in het Duits, maar simpel en handig :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Gokje maar het lijkt mij iets van een paar bestanden die niet goed genoemt zijn, bijvoorbeeld rare tekens in de bestandsnaam. Dit kan gekomen zijn doordat er iets fout is gegaan met de harddisk lost clusters etc etc..
Pagina: 1