Toon posts:

Geforce 4 mx 440 Overklok vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De situatie:

Ik heb ongeveer 3 maand lang mijn kaartje overklokt gehad tot wel 160%... op luchtkoeling. dit lijkt maybe veel maar hij vertoonde nooit artifacts.

Situatie nu:

Zelfs bij het ONDER-klokken vertoont hij artifacts ( hoort dit? :/ )

Op stock snelheid vertoont hij OOK artifacts --> @powerstrip --> restet adaptor defaults

De enige manier om van de arties af te komen is de kaart licht overklokken dan verdwijnen alle artifacts...
De artifacts vertonen zowel warm als een koude pc |:(

Specs 2,8 ghz northwood / asus p4sdx mobo / 512 ram (merk unknown) / 119 gb maxtor @7200 rpm

bvd _/-\o_

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:05
Misschien toch wat beschadigd? Anders heb ik er geen ervaring voor.

Verwijderd

Topicstarter
gf mx 440 is wel de vette underdog }:O
Maar voor mijn doeleinde perfect

doom3, ut2k4, cs draaien er lekker op

:)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:50

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 17:08:
gf mx 440 is wel de vette underdog }:O
Maar voor mijn doeleinde perfect

doom3, ut2k4, cs draaien er lekker op

:)
Doom3 op 640x480? ;)

Maar wat je zou kunnen doen is stevig onderklokken en een grote ventilator over je kaart laten blazen en dan kijken of je nog steeds artifacts krijgt.
Of je zou kunnen kijken of je die kaart even in een andere pc kan proberen en kijken wat ie daar doet.
Succes!

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Arieke
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-05-2022

Arieke

live your life, dont waste it.

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 16:55:
De enige manier om van de arties af te komen is de kaart licht overklokken dan verdwijnen alle artifacts...
|:(

bvd _/-\o_
Dus als je een lichte overklok hebt heb je geen last van je arties. Een lichte overklok kan echter geen kwaad dus, maar Als je die dan 160% overklokt heb je dan arties?
Want als ik bij een lichte overklok geen arties heb zou ik me echter nog geen zorgen maken over de problemen.

edit:
Waar treden die Arties op???

[ Voor 5% gewijzigd door Arieke op 10-11-2004 17:30 ]

P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:30

OMD

Houd even rekening als je een topic opent op de titel... meerdere uitroeptekens wekt irritatie. 1 is voldoende, we get the point.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

Verwijderd

Topicstarter
doom 3 op 800 x 600 op medium geloof ik :)
heb em er wel op uitgespeeld!!! :7

edit: Arties op stock-koeling klopt toch gewoon niet?... Het is een hardstikke low-end kaartje duzz boeit niet op hij naar de fillisteinen gaat :9

Wat kost een ventilatortje?..... 10 euro = kaart kost 50 euro
1/5 deel van de kaart haha...

VRAAG 2: Bij SiSandra zegt hij dat de agp bus DISABLED is.

In de bios staat 8x op agp versie 3 ...

mobo = p4sdx 8x agp 533 fsb
kaart = 8x agp :'( :'( :'( wat snap ik dan nou niet?

edit: Geen vraagtekens had ook gekund, dacht er even niet bij na sorry, kan ik em nog aanpassen?

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 17:29 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
waarom draai je em dan niet gewoon met een lichte oc, als ie dan wel goed werkt zou ik em gewoon daarop draaien

het is idd wel vreemd dat ie zonder oc arti's geeft, het zal denk ik wel komen doordat je em toch erg hoog gehad hebt

• Arieke

Arieke

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 17:26:
VRAAG 2: Bij SiSandra zegt hij dat de agp bus DISABLED is.

In de bios staat 8x op agp versie 3 ...

mobo = p4sdx 8x agp 533 fsb
kaart = 8x agp :'( :'( :'( wat snap ik dan nou niet?
Dit probleem heb ik ooit ook eens gehad met men P4P800 Deluxe. Was nooit met een bios update gefixed. Heb even gewoon de zaak waar ik men mobo heb gekocht en daar een ander mobo getest. Had gelijke score ongeveer dus trok ik me hier echter niets meer van aan. (was van asus men mobo)
[edit] was een tijdje opgelost door grafische kaart drivers upte daten. Maar na volgende update was het weer disabled{/edit]

tot die opsmoorde maar door iets anders :P

[ Voor 11% gewijzigd door Arieke op 10-11-2004 17:35 ]

P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik hoef me geen zorgen te maken? aangezien de 3dkaart nogal te wensen over laat...

Duz het zit wel goed met de agp bus?? superr!!!

Dankje _/-\o_

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:50

Haan

dotnetter

Dat van die agp op disabled wordt meestal veroorzaakt doordat de moederbord drivers niet zijn geïnstalleerd. Die installeren zou ervoor moeten zorgen dat agp netjes op 8x komt te staan.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Arieke

Arieke

hantheman.tk schreef op 10 november 2004 @ 20:33:
Dat van die agp op disabled wordt meestal veroorzaakt doordat de moederbord drivers niet zijn geïnstalleerd. Die installeren zou ervoor moeten zorgen dat agp netjes op 8x komt te staan.
Bij mij waren echter alle driver van het mobo geinstalleerd. Bij hetzelfde soort mobo bij de winkel was dit wel in orde
Denk gewoon iets mis ergens maar was geen probleeem.

Verwijderd

Hoe hoog was je kaart dan geclocked?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 22:19:
Hoe hoog was je kaart dan geclocked?
Meer dan 50% met powerstrip, staat overigens ook in het starttopic

Verwijderd

clockspeeds graag :*)

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-08 14:00
koop gewoon een nieuwe kaart, je hebt zo'n goede pc en dan een 440 mx pfff :9

Facts don't care about your feelings

Verwijderd

Topicstarter
hej ben ik weer, ja sorry kan de exacte kloksnelheden nu niet geven, het maximale waar ik em op gehad heb:

Beide schuiven van powerstrip op het maximale 8) op luchtkoeling

edit:
Ben nu op mijn werk duzz vanavond om half 7 ben ik thuis probeer ze dan gelijk te posten

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 09:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
goede pc? mmm... Zit nog in de maag met het geheugen, weet dat dit offtopic is, maar om te reageren op het bericht.

het is een ddr 333 strip ( á 2700 ) latencys liggen onwijs hoog, deze zal ik ook half 7 - 7 uur posten :>

Verder als ik kijk bij sisandra komt alles onwijs laag!!...

Gaat hij lopen zeuren over pci-latencys dat deze te hoog is, verzetten naar 64 of 32 :(

maarja genoeg offtopic :9

heeft iemand voor mij een programma om partities mee te maken zodat ik de zooi kan formatten? lees: partities om backup te maken

ik ben niet op zoek naar warez hoor!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 09:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
klok nu op 370 / 492

stock 250 / 330 = artifacts

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

sloop een 80mm fan uit een oude voeding en lijm deze op je koelblok. Kan ie maybe nog wel hoger :P die core staat nu al lekker hoog :*)

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor een koeling zou ik er op moeten maken dan?
Lieft zo goedkoop mogelijk ivm el cheapo kaart.
Ga er duz geen artic cooler onder gooien :P

Oplijmen? ;( hoe moet dat nou weer,
Wat kost een koeler trouwens?

Niet dat ik te lui ben om ff in de pricewatch te kijken, maar niet helemaal op de hoogte van koeling. Hoor wel veel van salman koelers, maar is dit alleen voor cpu?...

Houd wel van een beetje knutselen maar moet niet de prestaties nog verder omlaag drukken }:O

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 08:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Welke koeling kan ik er het best op knopen dan?....

Gelieve zo goedkoop mogelijk

Verwijderd

zo'n phase chase van 800 eur }:O

Verwijderd

Topicstarter
Beetje overkill right? :P

kaart van toen 70 euro met zown gruwelijk dure cooler :P
Iemand nog een serieuse suggestie?... cpu coolers zijn er genoeg, maar voor 3dkaarten? ... geloof dat ik niet helemaal op de hoogte ben, maar kon er niet veel over vinden heel gek, doe vast iets verkeerd 8)7

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2004 @ 19:08:
klok nu op 370 / 492

stock 250 / 330 = artifacts
Vreemd? hoe komt het dat jij hem met Powerstrip verder op kan jagen dan ik? nieuwere versie? Ik krijg mijne niet verder dan 333/444 in Powerstrip (compleet in het rode). Stock is bij mij 250/333 idd.

Trouwens, ik heb een 40mm fan op het koelblokje van mijn GF4 MX440 geschroeft omdat ik bij max OC na 5 uur gamen artifacts begon te krijgen. Sinds die fan erop zit is dat niet meer het geval.

Verwijderd

Topicstarter
Fludizz schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:48:
[...]

Vreemd? hoe komt het dat jij hem met Powerstrip verder op kan jagen dan ik? nieuwere versie? Ik krijg mijne niet verder dan 333/444 in Powerstrip (compleet in het rode). Stock is bij mij 250/333 idd.

Trouwens, ik heb een 40mm fan op het koelblokje van mijn GF4 MX440 geschroeft omdat ik bij max OC na 5 uur gamen artifacts begon te krijgen. Sinds die fan erop zit is dat niet meer het geval.
1 Leadtek GeForce MX440 64MB DDR (AGP, DVI) € 96,- 24-10
8)7

Verwijderd

Topicstarter
Waarom ik de kaart verder kan overklokken ???

heel simpel, de balk van powerstrip heeft een maximum x mhz.

MAAR de shortcut ctrl+alt+"+" kan zover je zelf wilt, die heeft geen grens, duz als je pc lekker koel is kun je hem gigantisch opfokken })

Om te reageren op het vorige bericht, wat heeft jou koeler gekost dan?
wat zijn die kaarten trouwens duur (volgens price-watch á 10 jaar oud? )

1 Leadtek GeForce MX440 64MB DDR (AGP, DVI) € 96,- 24-10
ik heb trouwens de 128 mb versie

Hoop snel iets van je te horen kan ik er ook een koeler opgooien kan ik mooi verder klokken

• Fludizz
  • Niet online
Hm, dan heb je een nieuwere versie dan ik, bij mij werkt die feature niet. Dat koelertje heb ik gesloopt uit een ouwe P1 bak ;) die kan je netjes op het koelblok schroeven, dan fannetje op 7 volt en je hoort er niets van en het koelt netjes :)

ik bezit trouwens de Point of View GF4 MX440 64MB (AGP 8x, TV-OUT, S-Video), koste destijds 55€.

Verwijderd

Topicstarter
Fludizz schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:57:
Hm, dan heb je een nieuwere versie dan ik, bij mij werkt die feature niet. Dat koelertje heb ik gesloopt uit een ouwe P1 bak ;) die kan je netjes op het koelblok schroeven, dan fannetje op 7 volt en je hoort er niets van en het koelt netjes :)

ik bezit trouwens de Point of View GF4 MX440 64MB (AGP 8x, TV-OUT, S-Video), koste destijds 55€.
Tuurlijk heb jij die functie wel, je kan ook zelf shortcuts toevoegen, staat helemaal bovenaan als je rechterklik op powerstrip doet in de taakbalk.

Zou je een paar tips op mij los willen laten welke koelers er allemaal op passen?...
Ik ben zoooooooo een leek op het gebied van hardware, please? :P

uit een p1 gesloopt ===> cpu koeler ==> paar euri's? ==> past alles dan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 17:03 ]

• Fludizz
  • Niet online
Ik zou zeggen, pak een liniaal ofzo, meet het koelblokje op, sloop een stel oude computers op zoek naar kleine fannetjes, meet die na, en als de maat goed is schroef je hem erop ;)

Wel met een beetje beleid erop schroeven, en zeker niet te lange schroeven gebruiken, een kapotte core/print is niet grappig.

Verder ben ik gekapt met Powerstrip gebruiken sinds ik dual monitor draai. Powerstrip trekt mijn S3 kaartje over de zeik zonder ook maar iets anders te doen dan refrash-rate locken, waardoor de monitor gaat interlacen :X zonder powerstrip doet ie het perfect.

[ Voor 13% gewijzigd door Fludizz op 12-11-2004 17:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fludizz schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 17:05:
Ik zou zeggen, pak een liniaal ofzo, meet het koelblokje op, sloop een stel oude computers op zoek naar kleine fannetjes, meet die na, en als de maat goed is schroef je hem erop ;)

Wel met een beetje beleid erop schroeven, en zeker niet te lange schroeven gebruiken, een kapotte core/print is niet grappig.

Verder ben ik gekapt met Powerstrip gebruiken sinds ik dual monitor draai. Powerstrip trekt mijn S3 kaartje over de zeik zonder ook maar iets anders te doen dan refrash-rate locken, waardoor de monitor gaat interlacen :X zonder powerstrip doet ie het perfect.
moet je terugstellen, heb niet zo paar oude pc's bij de hand ;(

Kan er geen processor-koeler op???
Ik gis maar wat, heb geen idee

Zou bijvoorbeeld 120 of 80 mm zo passen?... ( ben nou niet thuis dus denk niet dat ik te lui ben om even te kijken :P )

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 17:13 ]

• Fludizz
  • Niet online
Wat denk je? het koelblokje is ongeveer 40~45 mm. Daar gaat geen fan van 80mm op passen, die zou je dan eronder/boven moeten hangen op een andere manier. Die valt in ieder geval niet op je videokaart te monteren.

Anyways, met RivaTuner krijg ik mijn kaartje naar 375/465, memclock op 466 geeft verprutst beeld.

Maargoed, beetje einge iniatief en probeerwerk kan geen kwaad lijkt mij. bekijk de kaart eens goed, kijk wat je erop kan hangen voor koeling, en probeer gewoon wat. Mocht je het oude koelblok eraf willen halen, een föhn en schroevendraaier werken wel om hem eraf te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Fludizz schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 17:22:
Wat denk je? het koelblokje is ongeveer 40~45 mm. Daar gaat geen fan van 80mm op passen, die zou je dan eronder/boven moeten hangen op een andere manier. Die valt in ieder geval niet op je videokaart te monteren.

Anyways, met RivaTuner krijg ik mijn kaartje naar 375/465, memclock op 466 geeft verprutst beeld.

Maargoed, beetje einge iniatief en probeerwerk kan geen kwaad lijkt mij. bekijk de kaart eens goed, kijk wat je erop kan hangen voor koeling, en probeer gewoon wat. Mocht je het oude koelblok eraf willen halen, een föhn en schroevendraaier werken wel om hem eraf te krijgen.
Ik wil zeker wel prutsen, maar het is de pc van de familie niet me eigen, anders was hij allangggg open geweest. Kijk als ik bv met kortsluiting de voeding naar maan help ben ik aan de beurt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat übergeks!!!....

Ik haalde dus mijn pc'tje los. Wat bleek er zit Géén koeler op de 3dkaart, alleen een heatspreader ( zown metalen ding met omhoogstaande punten) die zit ook op de northbrige en een één beest van een koeling op de cpu. >:)

Gelijk mijn specs even bekeken:

Geheugen: PMI ddr 333 512 mb 1 strook 7:1
Voeding: 180 watt voeding max 300
Point of view geforce mx 480!!!... Terwijl xp een 440 vind :|
met 128 mb 333 ddr en 8x agp

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:10:
Ik heb wat übergeks!!!....

Ik haalde dus mijn pc'tje los. Wat bleek er zit Géén koeler op de 3dkaart, alleen een heatspreader ( zown metalen ding met omhoogstaande punten) die zit ook op de northbrige en een één beest van een koeling op de cpu. >:)

Gelijk mijn specs even bekeken:

Geheugen: PMI ddr 333 512 mb 1 strook 7:1
Voeding: 180 watt voeding max 300
Point of view geforce mx 480!!!... Terwijl xp een 440 vind :|
met 128 mb 333 ddr en 8x agp
is opzich niets vreemds aan hoor, je hebt gewoon een passief gekoelde videokaart :)

btw je kan je posts edditen ipv. er 2 na elkaar te posten :)

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:21:
[...]

is opzich niets vreemds aan hoor, je hebt gewoon een passief gekoelde videokaart :)

btw je kan je posts edditen ipv. er 2 na elkaar te posten :)
Ja weet wel dat ik kan editten, ik was een beetje aan het flippen, ik was in de veronderstelling op elke videokaart een koeler zit.

Passief gekoeld = slechter ?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Nee niet per definitie slechter, alleen minder geschikt voor bijvoobeeld een overclock.
Voor een stil systeem kan zo`n kaart een uitkomst bieden, ook kan je FAN niet kapot gaan :P aangezien je er geenhebt.

Overigens is de GF MX 480 een gecastreerde MX 440: meer geheugen, maar trager dan een echte 440 met 64 mb...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Michael Knight schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 08:19:
Nee niet per definitie slechter, alleen minder geschikt voor bijvoobeeld een overclock.
Voor een stil systeem kan zo`n kaart een uitkomst bieden, ook kan je FAN niet kapot gaan :P aangezien je er geenhebt.

Overigens is de GF MX 480 een gecastreerde MX 440: meer geheugen, maar trager dan een echte 440 met 64 mb...
Nou dat is dus gek, ik heb een mx 440 128 mb volgends bios
MAAR volgens de sticker op de kaart is het een mx480 mét 128 mb ram

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jens, allereerst, een beetje zelf zoeken kan geen kwaad, kijk bij bijna elke online shop en ze hebben wel een aantal VGA koelers, en die lope volges mij beetje in de prijzen (?) aangezien je tot 10 euro wilt, daarom, en omdat we tweakers zijn ken der ook een normale 80mm fan op, die je wel voor onder de 10 euro hebt,

Heb je nog wat toe te voegen, gebruik dan de edit knop ipv post reply
(lees net dat pliatus hetzelfde idee had ;))

[ Voor 6% gewijzigd door DutchTSE op 15-11-2004 09:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
DutchTSE schreef op maandag 15 november 2004 @ 09:24:
Jens, allereerst, een beetje zelf zoeken kan geen kwaad, kijk bij bijna elke online shop en ze hebben wel een aantal VGA koelers, en die lope volges mij beetje in de prijzen (?) aangezien je tot 10 euro wilt, daarom, en omdat we tweakers zijn ken der ook een normale 80mm fan op, die je wel voor onder de 10 euro hebt,

Heb je nog wat toe te voegen, gebruik dan de edit knop ipv post reply
(lees net dat pliatus hetzelfde idee had ;))
Topic mag wel dicht, het is niet meer van belang

• c0deaddict
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01 12:11

c0deaddict

Don't be lame, be KLEI

Koeler kan je gwoon uit voeding oid halen.

Ik heb zelf ook een (msi) gf4mx 440 64 mb, dat beestje wil ook behoorlijk goed oc-en :D
7000 punten @ 3dmark01 :*)
Ik heb zelf ram heat sinks gemaakt van een oud pentium mmx koelblok, en een 5x5 fan koelt de core ;)
Voor de rest bijna nooit artefacts gehad.

Verwijderd

Topicstarter
KLEI_j0s schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:32:
Koeler kan je gwoon uit voeding oid halen.

Ik heb zelf ook een (msi) gf4mx 440 64 mb, dat beestje wil ook behoorlijk goed oc-en :D
7000 punten @ 3dmark01 :*)
Ik heb zelf ram heat sinks gemaakt van een oud pentium mmx koelblok, en een 5x5 fan koelt de core ;)
Voor de rest bijna nooit artefacts gehad.
wow.. :D er zit nu een heatspreader op de kaart, kan vanavond wel een pic'je posten als je wilt weten hoe hij eruit ziet. Maja, hij doet nog goed alleen hij vertoont wel kuren naarmate hij warmer word:

voorbeeldje: bij de sims2 zet je bij video "kartelige randen" 1 stapje hoger --> overal vegen door het beeld, er ontbreken gewoon objecten. Geen articafts dat is het gekke ( jahoor arties ken ik maar al te goed :9 ) marum.... er kan dus gewoon een oude-cpu voeding in? geloof dat ik nog een oude pII 350 mmx op zolder heb staan, die voeding ff molle op je videokaart met soort lijm ( naam even ontschoten)

mijn kaart kan waarschijnlijk wel goed oc'en. het is namelijk een 480 model.
volgens de bios een mx 440 8x agp 128 mb ram 333 . heel gek maja
De schuiven van powerstrip volledig omhoog is no problem :o
Pagina: 1