yahtzee in VB

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• bas_vdl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 08:42
het bekende yathzee
ben een aardig eindje op weg maar nu de validatie van de score nog ik snap er ff niks meer van op dit moment kan iemand ff helpen...?

het formulier ziet er als volgt uit/
1 knop DOBBEL
5 textvakken in een array 0 t/m 4 dobbel(i)
en check1 check2 check3 check4 check5 check6 voor de scores afvinken

dit is een stukje code je gaat gooien dan verzamelt hij de ogen en geeft de volgende error sub or function not defined bij dobbel(x) in de 5e regel van ondere!

Private Sub Command1_Click()

Randomize
For i = 0 To 4
dobbel(x) = Int((6 * Rnd) + 1)
'Laad plaatje
Set picbox(i).Picture = LoadPicture(dobbel(x) & ".ICO")
Next i

Verzamel_dobbel_waardes

End Sub

Private Sub Verzamel_dobbel_waardes()

Dim j, x As Integer

'de mogelijke waarden van een dobbelsteen is 1 t/m 6, dus een teller van 1 t/m 6
For j = 1 To 6
'de vijf dobbelstenen in een array dat met element 0 begint dus een teller van 0 t/m 4
For x = 0 To 4
'tel het aantal malen dat een bepaald aantal ogen in een worp
'(bewaard in dobbel() array) is gegooid en bewaar dat in frequentie_ogen() array
If |HIER DUS|>>> dobbel(x) <<<|HIER DUS| = j Then frequentie_ogen(j) = frequentie_ogen(j) + 1
Next
Next
End Sub

[ Voor 13% gewijzigd door bas_vdl op 10-11-2004 17:01 ]

Verwijderd

ik gok erop dat een van de twee variabelen niet correct als array is gedefinieerd. Dan lijkt het dus op een functie aanroep en die functie bestaat niet.

Edit: Het is trouwens niet handig om deze vraag in twee topics te stellen. Niet iedereen leest continue beide topics.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 17:12 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Zie de sluitmessage van je vorige topic, en de mail die ik je al eens heb gestuurd.

Lees stickies -> koop boek -> leer programmeren -> open topics in P&W als je minimaal basaal kunt programmeren en nog vastzit.

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.